Minkä kanssa roseviini on hyvää?
Tajusin just, että kesä on kohta ohi, joten nyt pitäisi kiireesti juoda vähän roseviiniä. Millaisen ruuan kanssa se olisi hyvää?
Kommentit (7)
Unohdin avaksesta, että pitäisi olla kasvisruoka... mutta jotain salaattia voisin laittaa, mulla on tuolla jääkaapissa grillattuja munakoisoja marinoitumassa, niiden ympärille vois kehitellä jotain.
Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:47"]
Unohdin avaksesta, että pitäisi olla kasvisruoka... mutta jotain salaattia voisin laittaa, mulla on tuolla jääkaapissa grillattuja munakoisoja marinoitumassa, niiden ympärille vois kehitellä jotain.
Ap
[/quote]
No sitten siihen ruokaisaan salaattiin paistettua kylmäsavutofua vaikka?
Minusta rosee on siitä hyvä viini, että se sopii ihan minkä kanssa vaan. :) Merenherkut, salaatit ja muut kesäiset ruoat tietysti etunenässä.
Ehkä mä sit teen jotain herkkusalaattia. Jos laittais vaikka sitä munakoisia, artisokansydämiä ja sensellaista. Kiitos!
Ap
Roseviini on ihanaa aina! Sellaisenaan, mietojen juustojen kanssa, kalan, kanan, salaattien, kasvisruokien, vasikan ja merenelävien kanssa. Hedelmien kanssa. Koko kesän:)
Keveiden, raikkaiden ja vähärasvaisten ruokien kanssa toimii. Eli salaatit (ilman majoneeseja), broileri. grillatut kasviksetkin voisi olla ok.
Hedelmät ja miedot juustot.
Seurustelujuomanahan rosee on hyvä ja sopii hyvin helteille.
Joku sellainen piknikhenkinen ruoka, majoneesinen kanasalaatti tms.