Kohta kuukausi tipattomana, koska se laihtuminen alkaa?
En olisi tähän ihan tavallisessa arjessa pystynyt ikinä, mutta nyt on sellainen työputki/-matka että yhtään ei ole tullut otettua.
Juomiseni on mulle ollut välillä hieman huolestuttavaa. Etenkin kun krapulat on kamalia ja muisti menee joka kerta. Toki onhan mulla ikäkiin liki 50-v.
Opiskeluaikana 1980-luvun lopulla ja 90-luvullahan sitä opittiin juomaan. Minä ja kaikki kaveripiirissäni. Eikä meistä kyllä kukaan ole kuivemmaks muuttunut. Kaikki yhteiset tilaisuudet ja tapaamiset tapahtuu juomisen myötä, drinksut otetaan aina. Viikonloput, juhlpyhät ja lomat juodaan.
Hyviä viinejä ja parhaita juomia, joka tapauksessa ollaan enemmän tai vähemmän kännissä illan päätteessä. Mieheni osaa juoda niin ettei juo itseään tappiin asti aina, minä en osaa.
Mulla menee aikaa pelkästään siihen, että suunnittelen että mitä juomia ostan ja kuinka paljon. Koko ajan inventoin, että paljonko mökillä on viiniä/konjakkia, oluita ja paljonko kotona on.
Nyt olisi hieno mahdollisuus himmata huomattavasti. Toistaiseksi menee ihan hyvin, koska ei ole mitään mahdollisuuttakaan juoda. Alkuviikosta 4 viikkoa täynnä.
Tosin huomaan, että esim. ruokaohjelmissa kun lopussa valmiin annoksen yhteyteen kaadetaan isoon lasiin jotain hyvää punaviiniä, niin mulla silmät suorastaan naulautuu siihen kohtaukseen. Joskus oli niinkin paljon suu kuivana, että kun Kaunareissa kaadettiin se pakollinen viskiloraus johonkin kristallilasiin, niin jossain mun aivoissa alkoi raksuttaa "että onkohan meillä viskiä ja pitäiskö illalla ottaakin muutama jne jne"
Koska ne kilot lähtee karisemaan? Pudotettavaa olisi 12-15 kg, ikäni huomioiden.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:32"]
No jos juominen on sulle noin keskeisessä roolissa, niin ehkä ne muutamat ylikilot on sulle lopulta melko pieni ongelma. Missä kunnossa maksasi mahtaa olla?
[/quote]
Kuka ihme alapeukuttaa tätä? Kyllä mäkin olisin huolestuneempi ap:n maksan kunnosta kuin muutamasta ylikilosta. Ei maksan vaurioitumiseen tarvita mitään rappioalkoholismia. Varsinkaan naisilla.
[/quote]
Minä alapeukutin. Syystä että ap kysyi laihtumisesta, ja siksi vastaus ei mitenkään kuulu asiaan. Ja toinen juttu on että jos maksa on vaurioitunut, se on, ei sille mitään voi, ja ap joka tapauksessa on jo lopettamassa tai vähentämässä juomistaan, joten ei tarvtse "saarnata" maksa-asiasta motivoidakseen tai pelotellakseen. Ja eiköhän jokainen täysjärkinen aikuinen Suomessa tiedä alkoholin maksatoksisuuden muutenkin.
[/quote]Ai ei tarvitse saarnata? Aika harva tässäkin ketjussa tietää alkoholin ja maksan osuudesta painonhallinnassa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:32"]
No jos juominen on sulle noin keskeisessä roolissa, niin ehkä ne muutamat ylikilot on sulle lopulta melko pieni ongelma. Missä kunnossa maksasi mahtaa olla?
[/quote]
Kuka ihme alapeukuttaa tätä? Kyllä mäkin olisin huolestuneempi ap:n maksan kunnosta kuin muutamasta ylikilosta. Ei maksan vaurioitumiseen tarvita mitään rappioalkoholismia. Varsinkaan naisilla.
[/quote]
Minä alapeukutin. Syystä että ap kysyi laihtumisesta, ja siksi vastaus ei mitenkään kuulu asiaan. Ja toinen juttu on että jos maksa on vaurioitunut, se on, ei sille mitään voi, ja ap joka tapauksessa on jo lopettamassa tai vähentämässä juomistaan, joten ei tarvtse "saarnata" maksa-asiasta motivoidakseen tai pelotellakseen. Ja eiköhän jokainen täysjärkinen aikuinen Suomessa tiedä alkoholin maksatoksisuuden muutenkin.
[/quote]
Yllättävän harva tuntuu oikeasti käsittävän, millainen rasite jopa se tissuttelu on maksalle. Kuvitellaan, että pitää olla joku katuojassa elävä juoppo, jotta maksa alkaisi ottaa osumaa. Ja ap:llahan kyse ei ollut tissuttelusta vaan kyseessä oli suurkuluttaja.