Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien työ pitää lapsen lokero siistinä

Vierailija
15.08.2014 |

Eikö ole itsestään selvää,että vanhemmat viikkaavat ja järjestävät lapsen lokeron päiväkodissa ja vievät ylimääräiset tavarat, pihalta löydetyt kivet, oksat ym sekä askartelut kotiin. Olen huomannut, että oman lapseni ryhmässä lokerot ovat hirveässä kaaoksessa ja joissain vielä tähänkin aikaan esim toppahanskoja ja keväisiä askarteluja.

Itse ainakin haluan että lapsella on siisti lokero,josta löytääkin tarvitsemansa.

Kukaan ei kai halua hoitajien olevan 21 lokeron viikottaiseen järjestelyyn kuluvaa aikaa pois lapsiryhmästä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, monet perheet näyttävät vähät välittävän lasten kaapeista ja tavarat ovat hujan hajan ja väärän vuodenajan vaatetta. Mahtava työmukavuus hoitajille, kun yrittävät etsiä sopivaa vaatetta lapselle.

Vierailija
22/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.sta tulee mieleen naapurini. Näitä naisia oikeasti on. Vanhempi nainen, naapurikyttääjä ja toisista paskanpuhuja. Kyyläsi meidän muiden asioista ja paheksuntaa löytyi joka asiasta.

No kas, miehensä kuoli ja jäi leskeksi. Löysi uuden miehen, kenen kanssa näyttää olevan aika kiihkeää. Jo loppui naapureiden kyttääminen, kun saa kikulia ja elämään tuli sisältöä. Nyt saa meidän lelut olla pihalla rauhassa, ilman, että naapurin nainen käy niitä keräilemässä naama norsunvitulla ja kitisemässä, että kuinka epäsiisti katu meillä on, kun jäi taas lapsemme traktori nurmikolle kumolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on vanhempien hommaa, eiväthän hoitajat voi tietää lapsen varavaatteista tai siitä, mitkä lokerossa olevista kivistä ja kävyistä ovat lapsen aarteita jamitkä poisheitettävää...

Ja kyllä se lokero on hyvä pitää edes jonkinlaisessa siivossa, koska muuten sieltä ei löydy tarvittavaa vaihtovaatetta. Ei minua liikuta se, mitä muut mammat ajattelevat siisteydestäni, ihan evvk - mutta lapsen etu ja sujuva hoito ovat tärkeitä asioita.

Vierailija
24/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette te hoitajien työmukavuudesta oikeasti ole huolissanne. Haluatte vain kiillottaa omaa sädekehäänne ja jeesustella tässä(kin) ketjussa kuinka hyviä perheenäitejä olette verrattuna muihin.

Vierailija
25/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta pätkääkään päiväkodin tiloissa oleva lokero, jonne kuka tahansa saa tunkea mitä tahansa tavaraa. Jos lapsi saa lukokollisen lokeron, voin pitää sen siistinä. Nyt olen todennut hoitajille, että minulle ei kuulu päiväkodin tilojen pitäminen siistinä, se on heidän työpaikkansa eikä minun. Jos he eivät kykene selviämään niin yksinkertaisesta asiasta kuin lasten vaatteista, kannattaa heidän vaihtaa alaa.

Vierailija
26/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä ketjussa kukaan hoitaja valittanutkaan vaan nuo itsensäkorottajamammat, jotka ehkä näin voivat tuntea itsensä taas kerran vähän paremmiksi kuin muut. Suotakoon se heille.

Ongelma tuskin on muutenkaan niin iso kuin tässä jotkut (ap?) sen esittävät.

Vierailija
27/27 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 07:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 07:22"]Koskakohan minäkin lokeroa siivoisin? Lapsi menee päiväkotiin heti kun aukeaa ja itsellä on jo kiire junaan. Pois kun haen, on jo sulkemisaika. Pyydänkö hoitajaa jäämään ylitöihin jotta saan järjestellä lokeroa?

Ei kyllä ole mitenkään sotkuinen lokero lapsella mutta jos olisi, en sitä voisi siivoilla...

[/quote]

Meidän päiväkodissa repusta ei oteta mitään. Lapsella oli varavaatteet loppu ja toin ylimääräisiä lapasia ja sukkiakin talven kosteaan keliin mutta mies ei ehtinyt järjestellä niitä lokeroon vaan jätti repun siihen lokeron alla olevaan naulakkoon auki, niin että vaatteet kyllä näkyivät sieltä. Iltapäivällä lapsella oli päiväkodin vaatteet ja litimärät lapaset ja sain saarnan siitä, miten pitäisi aina olla varalapasia varattuna. Kun kerroin, että repussa olisi ollut, todettiin, ettei heillä ole aikaa penkoa mitään repusta.

Meillä on kotona sotkuista. Päiväkodin lokero pidetään taas siistinä. Hämmästyttää jatkuvasti se, miten sieltä lokerosta ei voi ottaa mitään sotkematta kaikkia vaatteita yhdeksi  isoksi mytyksi. En jaksaisi joka päivä niitä vaattetia järjestellä uudelleen. Ehkä sen päällimmäisen t-paidan voisi ottaa eikä sitä alimmaista?

Voit kai joka päivä kuitenkin napata pyykit ja ylimääräiset tavarat kotiin ja aamulla tuoda siistiä repussa ja jättää vaikka reppuun?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi