Teitkö jonkin rituaalin vaihdevuosien viimeisten kuukautisten kunniaksi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäs miesten rituaali sille kun viimeisen kerran seisoo?
Tein vastan/vihdan riippakoivusta ja saunassa ruoskin sillä "sitä".
Vihta kuuluu tehdä nokkosista. On vanhankansan apu pitenssiongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein niistä housut.
Vierailija kirjoitti:
Luulin jo loppuneen. FSH arvokin näytti sitä. Muutaman kuukauden päästä alkoi vuodot uudestaan. Ja vuosin kuin "härän kurkusta" 4-6 päivää/kk. Tämä kesti puolisen vuotta. Sitten loppui, olin 55 v.
Muistatko, mikä oli FSH arvosi?
Tein tamponikoruistani korvikset ja kerron niiden tarinan jos joku kommentoi niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikin tehdä vaikka jokin sellainen! Olen vain nauttinut tästä ihanasta olosta ja vapaudesta. Mulla ei ollut 40 menkkavuoden aikana koskaan kipuja tai PMS:ää. Vaihdevuosien ainoa oire oli, että menkat harvenivat ja vaikuttavat nyt loppuneen. Tosin se vuosi pitää olla menkaton, vielä pari kuukautta täytyy odottaa. Sitten voi sanoa, että se oli tässä, terve ja kiitos menkoista :D
Varastossa on vielä 2 kuukuppia, siteitä, tamponeita ja pikkuhousunsuojia. Jälkimmäiset aion säilyttää, mutta loput voisi siivota roskiin. Ehkä yhden siteen ja tamponin voisi säilyttää siltä varalta, että joku vieras tarvitsee. Sidehän on kyllä hyvä hätävaraside esim. haavaan, joten kenties siirrän ne zombimaailmanlopun varastoon aka hätävaraan.
Olo henkisesti on kuin pikkutytöllä, ei enää pelkoa raskaudesta (olen vela), ei enää tarvikkeiden raahaamista eikä kuukupin synnytysvääntöjä poistettaessa!
Kuukupeista saa kätevät viinilasit retkelle ja piknikille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikin tehdä vaikka jokin sellainen! Olen vain nauttinut tästä ihanasta olosta ja vapaudesta. Mulla ei ollut 40 menkkavuoden aikana koskaan kipuja tai PMS:ää. Vaihdevuosien ainoa oire oli, että menkat harvenivat ja vaikuttavat nyt loppuneen. Tosin se vuosi pitää olla menkaton, vielä pari kuukautta täytyy odottaa. Sitten voi sanoa, että se oli tässä, terve ja kiitos menkoista :D
Varastossa on vielä 2 kuukuppia, siteitä, tamponeita ja pikkuhousunsuojia. Jälkimmäiset aion säilyttää, mutta loput voisi siivota roskiin. Ehkä yhden siteen ja tamponin voisi säilyttää siltä varalta, että joku vieras tarvitsee. Sidehän on kyllä hyvä hätävaraside esim. haavaan, joten kenties siirrän ne zombimaailmanlopun varastoon aka hätävaraan.
Olo henkisesti on kuin pikkutytöllä, ei enää pelkoa raskaudesta (olen vela), ei enää tarvikkeiden raahaamista eikä kuukupin synnytysvääntöjä poistettaessa!
Kuukupeista saa kätevät viinilasit retkelle ja piknikille!
Punkku maistuu erityisen hyvältä.
Menin ulvomaan pihalle täysikuun aikaan ja tein rituaalisia tanssiliikkeitä. Tunsin yhteyden esiäiteihin.
No en, enkä myöskään eläkkeelle joutumisen takia. Ne vaan tulee ja on pakollisia, ei valinnaisia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Ei kai ne ilmoita että nää oli sitten viimeiset?
Ei. Minulla alkoi viimeiset kuukautiset 1.9.2019 ja kestivät viitisen päivää, mutta sen verran epäsäännölliset ne olivat olleet edeltävät vuodet, että vasta kesällä 2020 aloin uskoa, etteivät ne tule koskaan enää. Viimeinen avattu sidepaketti on vieläkin kylppärin kaapissa. Olen nyt 55-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mietin. Ei kai ne ilmoita että nää oli sitten viimeiset?
Kyl ilmottaa. Siteessä on verinen teksti: tää on vika menkka sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein niistä housut.
Naulasin kassit seinälle muistoksi.
Viimeistä tamponia voi säilyttää kolme viikkoa ja heittää pois, jos seuraavat kuukautiset tuleekin ja sitten taas säästää sitä viimeistä. Tai laittaa pakastimeen jos kierto on epäsäännöllinen.
Vierailija kirjoitti:
Luulin jo loppuneen. FSH arvokin näytti sitä. Muutaman kuukauden päästä alkoi vuodot uudestaan. Ja vuosin kuin "härän kurkusta" 4-6 päivää/kk. Tämä kesti puolisen vuotta. Sitten loppui, olin 55 v.
Tämä hirvittää mua etukäteen. Miten selvisit töissä?
No just joo! En todellakaan tuhlaa aikaani tuommoseen.
Kuinka kauan aikaisemmin esivaihdevuosioireet alkoi?
Onko kellään muulla kuukautiset lisääntyneet vanhetessa, itselläni nyt vuoden 2vk välein ja tosi runsaat. Nyt 46.
Minä tyhjennän kuukupin aina ruusupensaan alle ja kierrän pensaan kiitollisena. Jokainen kupillinen voi olla se viimeinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siteitä voi käyttää lievään virtsankarkailuun.
Jos semmoisia vaivoja alkaa vanhemmiten tulla niin ostan kyllä ihan oikeat tenat tai sellaiset "menkkahousut". Hittolainen! Mullahan on menkkapöksyjäkin 4 kpl. Sellaisia amerikkalaisia, jotka pestään pesukoneessa. Olen valmiina siis myös vanhuuden pissavaivoihin :D
Hahah noita kuukuppivinkkejä :D Ehkä kupin voisi halkaista ja tehdä korvikset. Ne voisi spraymaalata.
Mihin muuten sellainen silikonen kuppi kuuluu lajittelussa? Varmaan sekajätteeseen..?
Siteitä voi käyttää lievään virtsankarkailuun.