Minkä rotuisi koiria teillä on?
Itsellä nyt koira harkinnassa ja olisi kiva kuulla millainen/millaisia koira/koiria teillä on. Kokemuksia siis kaikenlaisista koirista!
Kommentit (47)
Kaks labbista. Rakastavat lapsia ja ihmisiä yleensä. Nauttivat ihan vain kotona köllöttelystä, mutta hyviä lenkkikavereita ovat myös. Suht helppoja kouluttaa. Tulevat hyvin toimeen toisten koirien kanssa.
Nämä kokemukset siis omista koirista.
Belgianpaimenkoira, niin energinen, innokas ja täydellinen sohvaperuna samassa paketissa :)
Walesinsprinkku ja virtaa piisaa! Ei sohvaperunoiden koirarotu. Näpsäkän kokoinen :)
Pitkäkarvainen mäyräkoira. Haukkuherkkä. Yleensä älykkääksi kuvattu rotu, mutta meidän yksilö on sellainen höhlä ja harmiton koheltaja, törmäilee seiniin, sotkeutuu omaan pituuteensa, pussailee vaikka kumisaappaan märäksi jos ei sitä lempeästi komenna.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 22:13"]
Seropeja 2. Terveitä ja älykkäitä.
[/quote]
Alapeukuttajat ovat sitä mieltä että on hirveän huono asia kun seropi on terve ja älykäs :D :D:D
Ihanaa! Parista rodusta en ollut kuullutkaan. Minusta koirarodut ja kissarodut on jotenkin niin kiinnostavia.
Ap
Chow Chow, aivan ihana ja omistajalleen uskollinen. Tosin tavallaan myös vaativa, turkin hoito vie aikaa ja itsepäisen koiran kouluttaminen vaatii kärsivällisyyttä. Muuta rotua meille ei varmaan koskaan tule. Tämä vei sydämeni.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:38"]Chow Chow, aivan ihana ja omistajalleen uskollinen. Tosin tavallaan myös vaativa, turkin hoito vie aikaa ja itsepäisen koiran kouluttaminen vaatii kärsivällisyyttä. Muuta rotua meille ei varmaan koskaan tule. Tämä vei sydämeni.
[/quote]
näin hiljan mustan ja lyhytkarvaisen kiinanpystykorvan. Kuulemma aika harvinainen. Kieli oli sininen silti :)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:38"]Chow Chow, aivan ihana ja omistajalleen uskollinen. Tosin tavallaan myös vaativa, turkin hoito vie aikaa ja itsepäisen koiran kouluttaminen vaatii kärsivällisyyttä. Muuta rotua meille ei varmaan koskaan tule. Tämä vei sydämeni.
[/quote]
näin hiljan mustan ja lyhytkarvaisen kiinanpystykorvan. Kuulemma aika harvinainen. Kieli oli sininen silti :)
[/quote]
Sellainen on haaveissa itsellekin. Nyt riittää tämä yksi nallukka. Meillä punainen pitkäkarvainen joka taitaa olla se yleisin :)
Kaksi koiraa, toinen on hillitty ja älykäs tiibetinspanieli ja toinen on täysillä touhottava ja kaiken liikkuvan perään karkaava walesinspringerspanieli :D Molemmat ovat ihania!
Harmaa norjanhirvikoira. Laita semmonen, niin pääset metsälle.
Coton de tulear. Ihan mahtava koira, tulee hyvin toimeen sekä koira että eläinkavereiden kanssa. Oli todella helppo kouluttaa ja tottelee hyvin. Myös erittäin kiltti hän on ja lapsirakas. Meidän koiran lisäksi tiedän monta muutakin cottonia ja ovat kaikki todella valloittavia, pirteitä, uteliaita ja ystävällisiä seurakoiria. Turkki voi olla melko vaikeahoitoinen jos sen kasvattaa pitkäksi näyttelymittoihin mutta itse olen pitänyt sen melko lyhkäisenä kun en koiraa ole nyttelyissä käyttänyt ja näin se on tosi helppo hoidettava. Rotu on pitkälti todella terve ja omakin koirani on jo 10v ja eikä mitään isompaa vaivaa ollut ikinä:)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:49"]Harmaa norjanhirvikoira. Laita semmonen, niin pääset metsälle.
[/quote]
Lapsuuden kodissani oli :) metsästyskoirat ei meille sovi, kun emme metsästä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 23:59"]Coton de tulear. Ihan mahtava koira, tulee hyvin toimeen sekä koira että eläinkavereiden kanssa. Oli todella helppo kouluttaa ja tottelee hyvin. Myös erittäin kiltti hän on ja lapsirakas. Meidän koiran lisäksi tiedän monta muutakin cottonia ja ovat kaikki todella valloittavia, pirteitä, uteliaita ja ystävällisiä seurakoiria. Turkki voi olla melko vaikeahoitoinen jos sen kasvattaa pitkäksi näyttelymittoihin mutta itse olen pitänyt sen melko lyhkäisenä kun en koiraa ole nyttelyissä käyttänyt ja näin se on tosi helppo hoidettava. Rotu on pitkälti todella terve ja omakin koirani on jo 10v ja eikä mitään isompaa vaivaa ollut ikinä:)
[/quote]
Hirveästi olen kuullut rodusta hyvää, mutta en ole yhdistänyt nimeä ulkomuotoon. :D pitää käydä vilkaisemassa.
Ap
Mulla on kaksi sekarotuista rescuekoiraa. En ole koskaan omistanut rotukoiraa, joten en voi sinänsä vertailla, mutta ovat pysyneet terveinä ja ovat älyttömän lojaaleita ja persoonallisia yksilöitä :)
Jos rescueta hankkii niin vaihtoehtojahan on ihan laidasta laitaan halusitpa sä sitten pennun tai vanhuksen, ison tai pienen, pitkä- tai lyhytkarvaisen jne puhumattakaan luonteista.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:11"]Mulla on kaksi sekarotuista rescuekoiraa. En ole koskaan omistanut rotukoiraa, joten en voi sinänsä vertailla, mutta ovat pysyneet terveinä ja ovat älyttömän lojaaleita ja persoonallisia yksilöitä :)
Jos rescueta hankkii niin vaihtoehtojahan on ihan laidasta laitaan halusitpa sä sitten pennun tai vanhuksen, ison tai pienen, pitkä- tai lyhytkarvaisen jne puhumattakaan luonteista.
[/quote]
Rescue-koirassa on aina omat riskinsä
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 00:11"]Mulla on kaksi sekarotuista rescuekoiraa. En ole koskaan omistanut rotukoiraa, joten en voi sinänsä vertailla, mutta ovat pysyneet terveinä ja ovat älyttömän lojaaleita ja persoonallisia yksilöitä :)
[/quote]
Rescue-koirassa on aina omat riskinsä
[/quote]
Kieltämättä, mutta niin on kaikissa muissakin koirissa.
Bichon frise, oma aktiivinen nallekarhu <3 maailman rakkain, hauskin ja fiksuin
Kaksi karkeakarvaista mäyräkoira urosta. Metsästyskoiria ja aika tuimia siinä hommassa, mutta kotona ovatkin sitten sohvatyynyjä. Älykkäitä penteleitä, välillä liiankin älykkäitä. Ja itsepäisiä.
Doberman RRRRRRRRAKASTAA omistajaansa ja kaikkia omistajan ystäviä ja tuttavia ja naapureita ja....Rakkautta piisaa.
Vaatii paljon aktiviteetteja, muuten muuttuu mahdottomaksi eli keksii itse tekemistä.