Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auttakaa. En osaa siivota. Puoliso turhautuu.

Vierailija
14.08.2014 |

En vaan hahmota, mihin kaiken pitäisi mennä. Eikä sotku häiritse mua. Likaisuudesta tai hajuista en pidä ja putsaan paikkoja, mutta tavarat on ihan sekaisin. Mulla itselläni on sellainen taju, että missä kaikki on. Harvoin hukkaan mitään, mutta ulkopuolisesta kaikki näyttää yhdeltä kaaokselta. Mulla on pahoja hahmotusongelmia, enkä vaan saa paikkoja järjestykseen. En osaa. Ja olen todella kömpelö ja kaadan vain kaiken kun lähden siivoamaan. Tavaraa tuntuu olevan aina liikaa. Tuntuu tosi vaikealta. Mulla on aika pahoja hahmotus- ja keskittymisongelmia, ja saan itse asiassa tukiakin näiden juttujen takia. En tee tätä tahallani tai laiskuuttani.

Ajattelin jonkin aikaa sitten, että ladon vain eri kategorioiden tavarat omiin laatikoihinsa, mutta kun sitten niitä laatikoita ja rasioita on liikaa ja kaikkialla. Sekään ei näytä järkevältä, ja mihin ne laatikot sitten tunkisi?

Olisiko kenelläkään rakentavia ideoita? Tämä alkaa olla ongelma puolisolle, joka ei jaksa kaaosta. Lisäksi mun tavarat katoilee, kun puoliso siirtelee niitä, enkä enää tiedä, missä ne on. Joskus oikeasti tärkeitäkin juttuja. Mä olen tottunut hallitsemaan kaaosta, mutta puoliso alkaa turhautua. Vai pitäisikö suoraan vaan siirtää osa mun saamista tuista puoliskolle? Jos se lievittäisi turhautumista.

Kommentit (22)

Vierailija
2/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ehkä pitäisi vain jakaa tavarat selviin kategorioihin ja arvioida, kuinka paljon tilaa mikäkin vie. Se vaikeuttaa, että mulla on kaikenlaista taiteen tekemiseen liittyvää sekalaista kamaa, jota on vaikea luokitella tai varastoida. Ja kun muisti ei aina toimi, ja siivotessa saatan sitten heittää johonkin projektiin liittyviä juttuja pois, kun en muista tarvitsevani jotain älytöntä väkkärää. Värkkään aina kaikenlaista. Ehkä voisin heittää kaiken liian sekavan johonkin omaan paikkaansa.

Ehkä ongelma on se, että koitan järjestää kaiken kuin normaalin järjestelmällinen ihminen. Mä tarvitsen toisenlaisen järjestelmän. Tää alkaa olla kiehtovaa...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla joku oma huone, missä harrastat tätä taiteen tekemistä?

Vierailija
4/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi kaappi ja hyllytilaa olla tarpeeksi. Jokaisella tavaralla oltava oma paikka, eikä se ole sohvan selkänojalla tai ruokapöydällä välttämättä. Ottakaa kokonaInen vkloppu tälle asialle ja järjestätte yhdessä paikat.

Vierailija
5/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole omaa kaaoshuonetta. No, kaksiossa asutaan. Toinen huone on olohuone ja makuuhuoneen toinen pää on ollut mun kaaostilaa, mutta sekin vaivaa jo puolisoa.

Hankalaa hahmottaa näitä juttuja. Ihan naurettavaa, miten ihminen voi hahmotaa differentiaalilaskentaa, muttei siivousta.

Onko muuten paha, jos sukat on aina eri paria?

ap

Vierailija
6/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuo sukka asia haittaa, jos se ei sinua häiritse.:) voit vaikka ruveta ostamaan aina samanlaisia sukkia, niin ongelma ratkaistu.:D

Vierailija
7/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa makuuhuone vaikka sermillä, jos sen verran tilaa löytyy.:)

Vierailija
8/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:16"]

Ei kai tuo sukka asia haittaa, jos se ei sinua häiritse.:) voit vaikka ruveta ostamaan aina samanlaisia sukkia, niin ongelma ratkaistu.:D

[/quote]

No pitkään ostin vaan mustia sukkia, mutta kun tykkään väreistä. Mustassa on hautajaisolo. :D Haittaako, jos toisessa jalassa on leopardisukka ja toisessa tiikerisukka? XD

ap

Vierailija
9/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kaappeja, jotka voi sulkea. Sitten kaapin oveen kuvat siitä, mitä missäkin on.

Vierailija
10/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:19"]

[/quote]

No joo... Itse asiassa... Mun kaaos saisi olla sermin takana, eikä puolison tarvitsisi huolehtia. Aika hyvä. :D

ap

Vierailija
11/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:16"]

[/quote]

No pitkään ostin vaan mustia sukkia, mutta kun tykkään väreistä. Mustassa on hautajaisolo. :D Haittaako, jos toisessa jalassa on leopardisukka ja toisessa tiikerisukka? XD

ap

[/quote]

Jos näkisin jollain toisessa jalassa leopardisukan ja toisessa tiikerisukan, luulisin varmaan, että se on tarkoitus.:D

Vierailija
12/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:19"]

[/quote]

No joo... Itse asiassa... Mun kaaos saisi olla sermin takana, eikä puolison tarvitsisi huolehtia. Aika hyvä. :D

ap

[/quote]

Jes, ongelma ratkaistu.:D

Vierailija
13/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:23"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:16"]

[/quote]

ap

[/quote]

Jos näkisin jollain toisessa jalassa leopardisukan ja toisessa tiikerisukan, luulisin varmaan, että se on tarkoitus.:D

[/quote]

Joskus joku on sanonutkin, kun mulla oli sukat samaa paria, että näyttääpä oudolta. Mustakin näytti oudolta...

ap

Vierailija
14/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:29"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:19"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

No voisi toimia ainakin jonkin aikaa. :D Voisin tietty lisäksi sanoa, että kummankin näkemys on oikea, ja pitää tehdä kompromissi... Ja siirtää ne tuet puolison tilille...

ap

Vierailija
15/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko panna? Se riittää.

Vierailija
16/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"hahmotusongelma" ... oiskohan ullakin toi? (vai olenko vaan sotkuinen) Mä en esim. osaa yhtään suunnistaa edes omassa lähiössäni. Mitens sulla suuntavaisto pelaa?

Vierailija
17/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

No voisi toimia ainakin jonkin aikaa. :D Voisin tietty lisäksi sanoa, että kummankin näkemys on oikea, ja pitää tehdä kompromissi... Ja siirtää ne tuet puolison tilille...

ap

[/quote]

Sitten vaan keskustelemaan asiasta.:)

Vierailija
18/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:37"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:33"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Sitten vaan keskustelemaan asiasta.:)

Vierailija
19/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 21:47"]

"hahmotusongelma" ... oiskohan ullakin toi? (vai olenko vaan sotkuinen) Mä en esim. osaa yhtään suunnistaa edes omassa lähiössäni. Mitens sulla suuntavaisto pelaa?

[/quote]

No, mä en aina muista edes, mikä vuosi on. :D En oikeasti muista. Joskus en muista oikein, kuka olen.

ap

Vierailija
20/22 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta koko ketjua niin katso ap Himohamstraajat-ohjelman neuvoja. Ylimääräisten tavaroiden kerääminen on joillakin pakkomielle, mutta siitä pääsee eroon kun etsii turvallisuuden tunnetta muualta kuin materiasta.