Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saan rokotuskorttini?

Vierailija
14.08.2014 |

Mun pitäisi löytää lapsuuden ja peruskoulun aikaiset rokotustietoni jostain yhtä viisumia varten.

Onko kellään tietoa että löytyykö ne ihan kotipaikan terveyskeskukseen soittamalla, vai neuvolasta? Saakohan tuon rokotuskortin postitse vai pitääkö mennä paikanpäälle? En asu enää kyseisellä paikkakunnalla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tilasin kaikki terveystietoni eri paikoista (sairaala jossa synnyin, neuvola, kouluterveydenhuolto, pari terveyskeskusta, kunnallinen hammaslääkäri). Sain nivaskan kopioita joista löytyi myös rokotustiedot. Suurin osa em. tiedoista oli käsinkirjoitettuja, ajalta ennen atk:ta. (Olen syntynyt 1970-luvun lopussa).

Vierailija
2/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei kiitos kaikille, soittelen terveyskeskukseen huomenna! Ihan lapsuusajan tietoja en välttämättä tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:56"]

Olisiko kellään muulla mitään tietoa tästä? :) -AP

[/quote]

Jos asuit koko neuvola- ja kouluajan samassa kunnassa, soittaisin sinne terveyskeskukseen ja pyytäisin. 

[/quote]

Minun kotikaupungissani (Pirkanmaalla) piti lähettää kirjallinen pyyntö kuhunkin paikkaan että sai kopiot papereistaan. Netissä löytyi ainakin osaan paikkoja kaavakkeita jotka piti täyttää, osaan saatoin kirjoittaa jonkun vapaamuotoisen pyynnön (en muista enää kun tästä on pari-kolme vuotta aikaa).

Vierailija
4/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:03"]

Ihan lapsuuteen ulottuviin rokotustietoihin pääset käsiksi ainoastaan jos löydät vanhan rokotus/neuvolakorttisi.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa, kuten voi tästäkin topikista lukea. Neuvolapapereista saa myös kopiot joissa rokotustiedotkin on.

Vierailija
5/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki rokoyustiedot kyllä saa. Työlästä tietojen keruu on, sillä pitää soittaa joka ainoaan paikkaan jossa rokotuksia on annettu. Siis neuvolat, eri kuntien terveyskeskukset, yths, yksityiset... Mutta tiedot kyllä saa.

Just itse selvitin mulle vauvana laitettuja rokotuksia soittamalla silloisen kotikunnan neuvolaan.

Vierailija
6/15 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan vanhoja tietoja saa noin keivettua?

Vierailija
7/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules kun se löytyy sun piirongin laatikostasi jos on löytyäkseen. Ei Suomessa toistaiseksi ole kattavaa terveydenhuollon potilastietojärjestelmää, josta sun rokotustietosi noin vain löytyisivät.

Vierailija
8/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, äidillä saattaa olla joku ikivanha neuvolan rokotuskortti mutta ylä-asteen rokotustietoja ei mulla kyllä ole missään! 

Vierailija
9/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tk:sta jonka asiakas olet rokotusten aikaan ollut. En tiedä, postittavatko kun omani kävin paikan päältä hakemassa. Soittamalla selviää :-)

Vierailija
11/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä tarvitset noin vanhoja rokotustietoja?

Kun muutimme ulkomaille, tilasin terveyskeskuksesta meille kansainväliset rokotuskortit. Koneelta löytyi rokotukset vuodesta 2007 alkaen ja ne on merkitty tuohon korttiin. Ja sitä sitten jatkossa täydennän.

Lasten osalta löytyivät kaikki rokotukset, mutta terveydenhoitaja joutui kaivelemaan niitä osin neuvolan, osin kouluterveydenhoidon tiedostoista, esim. kuopuksella puuttui valtaosa rokotuksista ensin, mutta ne löytyivät sitten kun alkoivat kaivella vanhan neuvolan tiedoista (vaihdoimme neuvolaa saman kaupungin sisällä hänen neuvola-aikanaan). Ihan älytöntä.

Ihan lapsuuteen ulottuviin rokotustietoihin pääset käsiksi ainoastaan jos löydät vanhan rokotus/neuvolakorttisi.

Tuntuu ihan uskomattomalta, että tähän ei saada selkeää yhteistä tietokantaa.

Vierailija
12/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:03"]Mihin sä tarvitset noin vanhoja rokotustietoja?

Kun muutimme ulkomaille, tilasin terveyskeskuksesta meille kansainväliset rokotuskortit. Koneelta löytyi rokotukset vuodesta 2007 alkaen ja ne on merkitty tuohon korttiin. Ja sitä sitten jatkossa täydennän.

Lasten osalta löytyivät kaikki rokotukset, mutta terveydenhoitaja joutui kaivelemaan niitä osin neuvolan, osin kouluterveydenhoidon tiedostoista, esim. kuopuksella puuttui valtaosa rokotuksista ensin, mutta ne löytyivät sitten kun alkoivat kaivella vanhan neuvolan tiedoista (vaihdoimme neuvolaa saman kaupungin sisällä hänen neuvola-aikanaan). Ihan älytöntä.

[/quote]

Minä sain käsin täytetyn kortik ajalta ene atk:ta. Sieltä löytyi kaikki tiedot vauvaiästä alkaen.

T. 5

Vierailija
13/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 18:03"]

Mihin sä tarvitset noin vanhoja rokotustietoja?

[/quote]

Tai siis riippuu siitä, kuinka nuori olet :) Omana kouluaikanani ei tietokoneita ollut, vaan kortistot :) 

Eli sinun tietosi voivat hyvinkin löytyä ihan digi-muodossa niistä terveyskeskuksista/neuvoloista/kouluterveydenhoitajilta joissa olet ollut rokotettavana

Vierailija
14/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*kortin ajalta ennen :-D

T.5

Vierailija
15/15 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Jos asuit koko neuvola- ja kouluajan samassa kunnassa, soittaisin sinne terveyskeskukseen ja pyytäisin. Korkeintaan menetät hetken aikaasi. Niillä on ne tiedot arkistossa, jos joillain. Itse ainakin sain ysiluokalla kouluterveydenhoitajalta kortin, johon neuvolassa ja kouluterveydenhuollossa annetut rokotustiedot oli kerätty ja olen itse ylläpitänyt sitä sen jälkeen.