Kamalaa huomata olevansa evoluution umpikuja. Ettei kukaan halua olla kanssani, eivätkä geenini tule jatkumaan...
Tätä yksinäistä elämää olisi sitten todennäköisesti vielä 50 vuotta jäljellä : /
Kohtalotovereita? Miten tämän voi kestää?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vaikka jatkaa kumppanin aktiivista etsintää tuomalla esille oman itsesi ja toiveesi perheestä. Työtön ja sairaskin löytää kumppanin kaltaisestaan. Tai aloittaa uuden harrastuksen.
Työttömän ja sairaan ei todellakaan kannata mennä yhteen samanlaisen kanssa. Kannattaa pyrkiä löytämään toimintakykyinen ja empaattinen ihminen.
Tätä logiikkaa kans olen ihmetellyt, että samanlainen kuin itse olisi aina paras kumppani.
Jos on esim ökyrikas niin silloinhan tod näk ei väliä, onko kumppanilla rahaa. Voi olla toivotumpikin sellainen, joka ei ole uraihminen vaan on paljon kotona.
Se menee niin, että köyhälle ja sairaalle naiselle on mikä vain mies mahdollinen, jopa rikas ja menestynyt.
Mutta jos mies on köyhä ja sairas, hänelle olisi suotavissa vain MAKSIMISSAAN samankaltainen.
Tämä on tätä "tasa-arvoa" nääs
Kaikenlaisella turhalla mietskelyllä viitsii kuluttaa aikaa. Mikä niissä sinun geeneissä on niin tärkeää että niitä pitää välttämättä jatkaa. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisella turhalla mietskelyllä viitsii kuluttaa aikaa. Mikä niissä sinun geeneissä on niin tärkeää että niitä pitää välttämättä jatkaa. En ymmärrä.
Egoismia naamioituna egottomuudeksi. Hyvä hyvä.
jos olet nainen niin kelpaat minulle melko varmasti
Jos olet mies, voit pyrkiä spermanluovuttajaksi ja jos olet nainen, voit pyrkiä munasolujen luovuttajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit vaikka jatkaa kumppanin aktiivista etsintää tuomalla esille oman itsesi ja toiveesi perheestä. Työtön ja sairaskin löytää kumppanin kaltaisestaan. Tai aloittaa uuden harrastuksen.
Työttömän ja sairaan ei todellakaan kannata mennä yhteen samanlaisen kanssa. Kannattaa pyrkiä löytämään toimintakykyinen ja empaattinen ihminen.
Työtön ja sairas voi myös hyvinkin olla empaattinen ja rakastava puoliso ja vanhempi, vaikka toimintakyky olisi rajattu. Useimmat valitsee itsensä kaltaisen puolison. Toki moni etsii pelastajaa, mutta siinä ei ole onnellista loppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä toivoa juuri omien geenien jatkuvan. On epäitsekäs teko olla lisääntymättä, kun maapallolla on liikaa ihmisiä.
Länsimaat nimenomaan tarvitsevat ihmisiä ettei tänne tarvitse laivata jämiä oikeasti ylikansoitetuista paskaläävistä.
Eli olet narsisti, joka pitää itseään muita parempana, asia selvä.
Haluan vastata minäkin tähän. Kyllä siis minähän olen monia muita parempi sehän on täysin selvä asia. Katsomalla esimerkiksi käynnissä olevia olympialaisia huomaan monen muun olevan myös minua parempia vaikkapa juoksemaan, skeittaamaan tai kouluratsastamaan. Ei haittaa. Kunhan ei ole ihan paska kaikessa.
Onhan mulla niitä lapsiakin. Tavallaan voisi toivo vielä yhtä lisää. Että tämä hyvinkin kehittynyt aivokapasiteetti saa lisää kehitysversioita.
Ap:lle: Älä luovuta ja jätä kesken. Aikaa on vielä. Kyllä se onnistuu vielä. Aina voi harkita myös sukusolujen luovuttamista niin siinähän se sitten onnistuu hieman kiertotietä.
Mut hei, sithän sä voit ajatella olevasi evoluution huipentuma!
Miten muka geenisi ovat pahat? Tietenkin ei kannata lisääntyä jos on jotain geeneissä, joka vaikuttaa elämään pahasti (sairaus jne). Miksi et vaikka adoptoi lasta? Olet varmaankin mies, koska puhut että geenisi eivät tule jatkumaan, niin miehet aina puhuvat lapsista.
Minä valitsin jo 8-vuotiaana (kun sain tietää kirjasta lukemalla miten lapset ilmestyy maailmaan) etten aio itse lisääntyä. Nyt yli kolme vuosikymmentä myöhemmin en ole katunut. Meillä on suvussa sellaisia tautigeenejä ettei niitä kannata eteenpäin pukata. Veljenikään eivät ole lisääntyneet eivätkä ehkä aiokaan (toinen vaimoineen ehkä pitäisi vahinkoraskauden, mutta ovat aika tarkkoja ehkäisyn kanssa), joten ei ole ollut hirveästi paineita suvun suunnaltakaan. Kun ylitin 40:n ikävuoden, kaukaisemmatkin sukulaiset lakkasi kyselemästä.
Kun katsoo miten paskaksi maailma on menossa (poliittinen, turvallisuus, ympäristö, yms.) niin olen ollut ihan kiitollinen siitä etten ole tähän kirottuun maailmaan tuonut vielä yhtä sukupolvea.
Jos sinua ei olisi, ei olisi ketään muutakaan.
Voit lohduttautua sillä, että evoluutiolla ei ole varsinaisesti umpikujia. Lajin kannalta riittää, että tarpeeksi monet lisääntyvät. Luonnossahan vain pieni osa eläimistä ylipäänsä pääsevät lisääntymään, suurin osa joutuu elämään ilman lajikumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisit vaikka aloittaa jonkin harrastuksen?
todella vitsikästä
No mitä sitten? Ota kissa? Käy katkeraksi ja vihaiseksi ja kiukuttele kaikille vuosikaudet hamaan tappiin saakka kuten kaikki kilttiksetkin tekee täällä? Tai sitten vain etsit elämästä jotain iloa, kuten opit uusia juttuja ja kehität itseäsi tai sitten vain elät elämääsi iloisena niillä eväillä mitä sait.
Käy Hope jonossa, näet työttömiä pariskuntia. Eikä suinkaan kaikki näytä miltään mallilta.
Vierailija kirjoitti:
Käy Hope jonossa, näet työttömiä pariskuntia. Eikä suinkaan kaikki näytä miltään mallilta.
Miksi työttömän puolison pitäisi myös olla työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömän puolison pitäisi myös olla työtön?
Haluatko olla se tyyppi josta kirjoitellaan tänne:"kyllästynyt elättämään, mitä teen?"
Eikä työttömän pidä ottaa työtöntä. Harva vain haluaa elättää.
Vierailija kirjoitti:
Itsekästä toivoa juuri omien geenien jatkuvan. On epäitsekäs teko olla lisääntymättä, kun maapallolla on liikaa ihmisiä.
Kellään mitään omia geenejä ole. Niiden pohjalta on erilaisia ominaisuuksia jotka ilmenevät satunnaisesti tai kannustettuna (ympäristön vaikutus). Ap:llä on jotain tällaista mutta hänelläkin on geenisukulaisia. Evoluution umpikuja on jotain muuta. Nauttisi nyt vaan olostaan. Tai adoptoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellään mitään omia geenejä ole. Niiden pohjalta on erilaisia ominaisuuksia jotka ilmenevät satunnaisesti tai kannustettuna (ympäristön vaikutus). Ap:llä on jotain tällaista mutta hänelläkin on geenisukulaisia. Evoluution umpikuja on jotain muuta. Nauttisi nyt vaan olostaan. Tai adoptoisi.
Oisi iloinen ettei tarvi seisoa selittämässä lapsille missään jonoissa miksi ovat taaskin jonottamassa. Ei köyhyys nyt niin ihanaa ole :p
Siinäkin on muuten omanlaisensa stressi yrittää metsästää lahjoitettavia tavaroita.
Miksi pitäisi olla kaltaisensa? Eihän tasoja pitäny olla olemassa?
koittakaa jo naiset päättää, älkääkä aina muuttako mielipidettänne kulloiseenkin agendaan sopivaksi