Perheellinen! Oletko ”lomalla”? Montako ateriaa olet saanut jo vääntää tänään lastesi takia?
Jotain epäterveellistä moskaa kipannut lastesi suusta alas, että saisit sitä kuuluisaa omaa aikaa? :D Ihanaa, kun itse olen saanut tehdä mitä huvittaa koko päivän. Lapset asuvat isällään, joka on tyhmä perheellinen :) Sanoin hänelle aina ennen lapsia, että ”mieti nyt tätäkin tilannetta, nyt ois pitänyt ajatella lapsia”. Mies ei koskaan tajunnut, miten rajoittavaa ja raskasta se voisi olla. Nykyisin jo välillä narisee, ettei ehdi tehdä mitään, kun juuri kun on aloittanut, on seuraavan ruuan vuoro. Niinpä.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, eilisestä possuvokista lämmitin valmiin salsakastikkeen kanssa täytteen tortilloihin ja pilkoin kurkkua ja tomaattia lisäksi, avasin pinaattipussin ja sekoitin kermaviilidipin. Jokainen täytti itse omansa. Aamu-, väli- ja iltapalansa tuo 14v osaa tehdä ihan itse.
Äkkiä ne lapset kasvaa siitä aamupuuro ja lounasruoka ajasta ohi.
Ja pinaattikin olisi pitänyt pestä. Entä, jos lapset eivät halua syödä tuollaista ruokaa? Eivät mitään mausteista? Joudut syömään sitä mausteetonta p*skaa, mikä kelpaa lapsille tai jyräämään jonkun makuaistin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tjaa, eilisestä possuvokista lämmitin valmiin salsakastikkeen kanssa täytteen tortilloihin ja pilkoin kurkkua ja tomaattia lisäksi, avasin pinaattipussin ja sekoitin kermaviilidipin. Jokainen täytti itse omansa. Aamu-, väli- ja iltapalansa tuo 14v osaa tehdä ihan itse.
Äkkiä ne lapset kasvaa siitä aamupuuro ja lounasruoka ajasta ohi.
Itseasiassa olihan tuossa jo itselläkin nälkä, 5 tuntia aamupalan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulle lapsen ruokkiminen työtä? Tätä se hyvinvointiyhteiskunta tuottaa. Vastuu pitää vierittää aina jollekin muulle.
Jos se pitää tehdä kesken kun haluan tehdä mitä haluankaan, niin on. Omat tekemiseni en koe töinä. Minä en olekaan mistään pyykkimuijasuvusta, vaan eliittitaustainen.
Ap
Taitaa olla eliitit jo aika etäistä taustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisellä ei ole mitään lomaa, jos lomaksi lasketaan irrottautuminen aikatauluista ja kunnon rentoutus ja vapaus.
ApMonessako perheessä olet loma-aikasi viettänyt ?
Ei sitä tuon kommentin toteamiseen vaadita. Ja siis ainakin kolmessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jaxuhalit ap:lle. On tuo trollaaminen kovaa puuhaa :D
Tavallaan Äitihullu ei trollaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä muuta tämä sekoilu on kuin trollaamista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisellä ei ole mitään lomaa, jos lomaksi lasketaan irrottautuminen aikatauluista ja kunnon rentoutus ja vapaus.
ApMonessako perheessä olet loma-aikasi viettänyt ?
Ei sitä tuon kommentin toteamiseen vaadita. Ja siis ainakin kolmessa.
Ap
Itseasiassa neljässä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä ne lapset kasvaa siitä aamupuuro ja lounasruoka ajasta ohi.Ja pinaattikin olisi pitänyt pestä. Entä, jos lapset eivät halua syödä tuollaista ruokaa? Eivät mitään mausteista? Joudut syömään sitä mausteetonta p*skaa, mikä kelpaa lapsille tai jyräämään jonkun makuaistin.
Ap
Meillä ainakin lapset syö sitä mitä tarjotaan. Yleensä kyllä kaikki kelpaa. Minkälaisesta maailmasta sä oikein tuut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hänen mielenmaisemaansa. Hän ajattelee oikeasti niin. Trolli teeskentelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin sekoilu? Väitätkö, etten muka puhu ihan totta? Ilman lapsia on oikeasti vapaa aikatauluista, lasten kanssa et ole.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnosoimaton mt-tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on hänen mielenmaisemaansa. Hän ajattelee oikeasti niin. Trolli teeskentelee.
Juuri näin. Ainoa vaan, etten ole äitihullu. Hullut ovat aivan muita tyyppejä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sillä varmasti on ihan diagnoosikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, minä nukuin puoli kahteen kun tuli valvottua puoli viiteen yöllä kun illalla töiden jälkeen menin päikkäreille muutamaksi tunniksi. Meillä tehdään kerran päivässä lämmin ruoka, ja pääosin miehen takia, hän on niin kaavoihinsa kangistunut että ei pärjää ilman sitä, minä ja lapset voitaisiin syödä jotain muutakin ja selvitä hengissä.
Tuosta saa tuntea, että on huono äiti ja esikuva lapsille. Tai jos ovat sellaisia alle 13-14-vuotiaita, se on jo väärin lapsia kohtaan.
Ap
Joo, eivät ole enää pieniä. Toista komensin kahden jälkeen iltapäivällä ylös, joskus jos tulen vähän aikaisemmin töistä, joskus kolmen aikaan, saattaa vielä nukkua ja aamulla olla hereillä kun lähden töihin. Tälläistä tämä kesällä on. Toki lapsilla on myös isä, joka tekee vuorotyötä ja hänkin nukkuu epätavallisiin aikoihin. Kun koulut alkaa niin lapsetkin nukkuu paremmin öisin.
Ei mun mielestä ole huono äiti vaikka nukkuu ja syö silloin kun huvittaa. Mun mielestä jokaisen ihmisen oikeus on nukkua ja syödä silloin kun haluaa, vain koulu tai työ rajoittaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enhän ole! Täysin täysijärkinen. Lasten kanssa vain ei aikatauluttomuus ole oikeasti mahdollista. Pitää olla mt-äiti väittääkseen vastaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat vapaaehtoinen valinta. Heistä ei oteta lomaa. Tätä ei lapseton ymmärrä eikä tarvitsekaan. Keskity ihan vain oman lomasi viettoon äläkä turhaan murehdi muita.
Moni lapseton varmaan ymmärtää hyvinkin !
Voi että on ollut ihanaa kun lapsi on koulusta lomalla! Ollaan tehty yhdessä perheenä mukavia reissuja eri puolille Suomea ja lapsi myös auttaa hienosti ruuan laittamisessa ja kotitöissä. Minusta on ihanaa tutustuttaa hänet eri makuihin ja opettaa häntä kokkaamaan erilaisia ruokia. Olemme myös vähän kasvattaneetkin yhdessä ruokaa pihalla ja on mukava hakea salaattitarpeet sieltä tai käydä lapsen kanssa poimimassa mustikoita ja tehdä niistä herkkuja. Myös erilaisissa ravintoloissa käyminen on mykavaa jos ei aina jaksa kokata. Hän on fiksu keskustelija ja ihan parasta seuraa meille vanhemmille. ❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a, minä nukuin puoli kahteen kun tuli valvottua puoli viiteen yöllä kun illalla töiden jälkeen menin päikkäreille muutamaksi tunniksi. Meillä tehdään kerran päivässä lämmin ruoka, ja pääosin miehen takia, hän on niin kaavoihinsa kangistunut että ei pärjää ilman sitä, minä ja lapset voitaisiin syödä jotain muutakin ja selvitä hengissä.
Tuosta saa tuntea, että on huono äiti ja esikuva lapsille. Tai jos ovat sellaisia alle 13-14-vuotiaita, se on jo väärin lapsia kohtaan.
ApJoo, eivät ole enää pieniä. Toista komensin kahden jälkeen iltapäivällä ylös, joskus jos tulen vähän aikaisemmin töistä, joskus kolmen aikaan, saattaa vielä nukkua ja aamulla olla hereillä kun lähden töihin. Tälläistä tämä kesällä on. Toki lapsilla on myös isä, joka tekee vuorotyötä ja hänkin nukkuu epätavallisiin aikoihin. Kun koulut alkaa niin lapsetkin nukkuu paremmin öisin.
Ei mun mielestä ole huono äiti vaikka nukkuu ja syö silloin kun huvittaa. Mun mielestä jokaisen ihmisen oikeus on nukkua ja syödä silloin kun haluaa, vain koulu tai työ rajoittaa sitä.
No, mä olen eri mieltä kunnon ihmisistä ja varsinkin hyvistä kasvattajista sitten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä ne lapset kasvaa siitä aamupuuro ja lounasruoka ajasta ohi.Ja pinaattikin olisi pitänyt pestä. Entä, jos lapset eivät halua syödä tuollaista ruokaa? Eivät mitään mausteista? Joudut syömään sitä mausteetonta p*skaa, mikä kelpaa lapsille tai jyräämään jonkun makuaistin.
ApMeillä ainakin lapset syö sitä mitä tarjotaan. Yleensä kyllä kaikki kelpaa. Minkälaisesta maailmasta sä oikein tuut?
No johan sanoin, eliittitaustaisesta. Tosin äitini ei ollut eliittiä. Hän on syypää isoimpaan osaan kaikkea ikävää elämässäni.
Ap