täytän tänään 19vuotta
Haluaisin hyviä elämän ohjeita tulevaan :) antaa palaa
Kommentit (12)
Onneksi olkoon. :) Suosittelen vanhempaa miestä. ;)
T: M31w
Onnittelut! Tee elämästäsi sinun itsesi näköinen! :-)
Onnea! Jos olet opiskelemassa/ lähdet opiskelemaan, niin a) valitse mieluinen ala ja b) tee kouluaikana ja harjoitteluissa yms. kaikkesi hyvien verkostojen eteen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:56"]Onnea, olet nuorempi kuin mun poika, joka täytti viime kuussa 20v.
- älä aloita tupakointia tai lopeta, jos olet jo aloittanut
- älä liho
Siinä olisi mun ohjeet nuorelle itselleni
t: 45v.
[/quote]
Oho, onnea nuorenmiehen äidille! Tupakoinnin olen ikävä kyllä aloittanut jo...pikkuhiljaa ehkä siitäkin irti pääsee :) ja toivottavasti en liho, elämäntavat pitää yrittää pitää hyvinä :) kiitos!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:57"]Onneksi olkoon. :) Suosittelen vanhempaa miestä. ;)
T: M31w
[/quote]
kiitos, ja toistaiseksi, ei kiitos.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:58"]Onnittelut! Tee elämästäsi sinun itsesi näköinen! :-)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:59"]Onnea! Jos olet opiskelemassa/ lähdet opiskelemaan, niin a) valitse mieluinen ala ja b) tee kouluaikana ja harjoitteluissa yms. kaikkesi hyvien verkostojen eteen.
[/quote]
kiitos, yritän parhaani :)
Itse täytän tänään 28.
Kerää aina rahaa säästöön pahan päivän varalle. Niitä tulee aina.
Älä nipota turhista.
Elä, kun olet vielä nuori. Huonoistakin kokemuksista viisastuu.
Harrasta liikuntaa. Vanhempana on vaikeampaa päästä kiloista eroon.
Uskalla sanoa ei. Kynnysmatoksi on helppo jämähtää.
Pidä kämppä sen verran siistinä, että jos itse viihdyt siellä voi joku muukin piipahtaa kylään extempore.
Onneksi olkoon, nuori mamma!
Säästä joka tilistä ja sijoita, esim. indeksirahastoon. Jos aloitat nyt, kiität itseäsi polvillasi nelikymppisenä. Raha tuo valinnanvapautta, ja valinnanvapautta sinä haluat. Usko pois.
Onnellisimpia ovat: kiitolliset, hyväkuntoiset, ihmisrakkaat, tavoitteelliset (en keksinyt näitä, tästä on tutkimustietoa). Harjoita näitä tietoisesti, ja elät hyvän elämän.
Mene ja potki pebaa!
ww
Opettele hoitamaan raha-asiasi. Älä jää asumaan vuokralle liian pitkään, vaan avaa ASP-tili ja osta asunto mahdollisimman ajoissa. Älä sorru velkavetoiseen kulutukseen. Ennen ostopäätöstä kysy itseltäsi, pärjäänkö ilman tätä? Opettele ymmärtämään verotusta ja tutustu oman alasi työehtosopimukseen, että olet kärryillä työelämän pelisäännöistä. Valitse koulutus ja ammatti realiteettien pohjalta. Kehitä omaa osaamistasi oman kiinnostuksen pohjalta, mutta samalla pitäen mielessä, että sinun täytyy pystyä myymään oma osaamisesi joko työnhakijana työnantajalle tai yrittäjänä asiakkaille.
Älä sorru ajelehtimiseen. Aseta itsellesi selkeitä päämääriä ja tavoitteita ja pyri määrätietoisesti niitä kohti. Muista asettaa näille myös aikarajat, ilman aikarajaa ei tapahdu mitään.
Opettele ajattelemaan pitkäjänteisesti ja harkitsemaan valintojasi. Älä sorru tatuointeihin ja lävistyksiin, pössyttelyyn tai holtittomaan sukupuolielämään.
Mutta kuka enää nykyään polttaa? pliiis. Noloa.
Paljon onnea!! En tähän hätään osaa sanoa muuta kuin että ole oma itsesi ja rakasta itseäsi sellaisena kuin olet! :)
Onnea, olet nuorempi kuin mun poika, joka täytti viime kuussa 20v.
- älä aloita tupakointia tai lopeta, jos olet jo aloittanut
- älä liho
Siinä olisi mun ohjeet nuorelle itselleni
t: 45v.