Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua että menkat ovat yhtäkkiä normaalia niukemmat?

Vierailija
14.08.2014 |

Olen aina kärsinyt runsaasta vuodosta, pillereitä sain 16-vuotiaana kipujen, vuodon määrän ja kierron epäsäännöllisyyden takia.
Pillereitä lopetin joskus parikymppisenä, kierto pysyi säännöllisempänä mutta vuoto oli taas runsasta ja kivuliasta.
Kierukan aikana kuukautiset pysyivät kokonaan poisa, ja tietyti ne kaksi kertaa kun olen raskaana ollut ja imettänyt. 
Aika monet menkat kuitenkin kokenut, ikää nyt 31v. 

Sain nyt lähetteen laparoskopiaan endometrioosiepäilyn takia. Aihetta epäilyyn antaa mm. jo edellä mainitut seikat vuodosta, ja ovulaatikivut, yhdyntäkivut ja ulostamiskivut yms.
Nyt kyitenkin kun menkat alkoivat maanantaina, vuoto on ollut koko ajan paljon niukempaa kuin ennen. Nyt näinä päivinä vuoto on ollut verrattavissa siihen miä tulee ehkä vuoon kahtena vimeisenä päivänä kun hanat ovat jo menossa kiinni. Ei ole ollut yhtään niin pahat kivutkaan, ja ulostamiskipuja oli nyt vain ensimmäisenäpäivänä.
Olen vähän ihmeissäni, kun on jo niin tottunut siihen että sidettä saa vaihtaa kerran tunnissa tai parissa ja aamulla täytyy juosta vessaan että ehtii ennen kuin side tulvii, ja nyt on pärjännyt kolmela siteellä/päivä! Ja aamulla on ollut vain vähän tuhrua siteessä....

Haluaako joku spekuloida mistä voisi johtua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... jos sitten huomenna töitten jälkeen hakisin testin.... negaan varmaan voi luottaa, jos nää ois valemenkat raskaus olisi jo niin pitkällä että näkyisi?

Vierailija
2/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ihan sama vika! Menkat pitäisi olla nyt mutta tosi niukat eli tällaist aniukkaa aloitteluvuotoa ollut jo monta päivää.

Raskausepäilyä teettää että unohdin muutaman pillerin viime liuskasta... tosiaalta eipä ollut hommiakaan montaa kertaa... mutta kuitenkin...

Mutta luulisi ettei 40-v niin helposti tule enää raskaaksi.

Ja silloin kun olen ollut raskaana (4 krt aiemmin), niin ei kyllä ole tullut menkoja ollenkaan eli olen tiennyt heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, minulla ollut normaalia niukemmat kuukautiset (lopetin pillerilevyn kesken 8 päivää ennenkuin levy loppui), kivut minulla ovat usein kohtuu kovat parina ekana päiväna ja vuoto runsasta. mutta nyt kipuja oli vain maanantaina n.5h ja loppuivat kuin seinäät ja tiistaina alkoi tulla kirkasta verta mutta paljon normaalia vähemmän,koska koko tämän 4 päivää on pärjännyt pikkuhousunsuojalla eikä hyytymiäkään ole tullut....voisinko olla raskaana? olen tehnyt muutaman testin mutta negaa on näyttänyt?

Vierailija
4/24 |
17.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin ja eilen illalla alkoi tuntua "viiltäviä" kipuja alavatsassa, maatessa mutta tänä aamuna ei mitään.. lisäys siis edelliseen viestiin :--)

Vierailija
5/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syönyt huonommin kesän kovilla helteillä.

Vierailija
6/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä... mielestäni olen syönyt ihan normaalisti, mutta tuo voisi selittää myös sen miksi olen niin tajuttoman väsynyt koko ajan eikä millään meinaa päästä ylös sängystä. Nukuinkin tiistaina pommiin, toinen kerta elämässäni...

Vierailija
7/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne nyt ikuisesti samanlaiset ole vaan vaihtelua voi olla.

Vierailija
8/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:49"]Eihän ne nyt ikuisesti samanlaiset ole vaan vaihtelua voi olla.

[/quote] Näin varmaan mutta kun on se endometrioosiepäily johon liittyisi se runsas vuoto käsittääkseni muiden oireiden lisäksi, niin aloin ihmettelemään mikä temppuilu tämä nyt on kropaltani.

Vierailija
9/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista, että olet raskaana? Tee varmuuden vuoksi raskaustesti.

Vierailija
10/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yleensä runsaat kuukautiset, mutta viime kerralla todella niukat ja kestivät vain pari päivää. Ei mitään mielialamuutoksia niin kuin normaalisti, ei kipuja tai turvotusta. Ihmettelin syytä, mutta seuraavat kuukautiset oli taas ihan kuin aina ennenkin. Huolestuisin vasta, jos muutamat kuukautiset peräkkäin olisivat jotenkin poikkeavat.

Vierailija
11/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on parhaillaan tosi niukat menkat, vaikka yleensä on runsaat ja todella kivuliaat. Nyt olen ottanut pari buranaa koko aikana ja nekin lähinnä varmuuden vuoksi.

Eli ehkä se on se helle, joka on sotkenut hormonitoimintaa, tiedä häntä. Itse ainakin otan vain kivana vaihteluna. Eiköhän ne seuraavat ole taas helvetistä.

Vierailija
12/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytän varmaan sit itsekin helteitä kaikesta kun väsyttää niin että on huono olo ja päätä särkee :) onneks tänään on jo viileää.

Vierailija
13/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:57"]Onko mahdollista, että olet raskaana? Tee varmuuden vuoksi raskaustesti.

[/quote] Mielessäni kyl kävi valekuukautiset, haen varmaan mielenrauhan takia testin kun vuoto on kokonaan ohi.

Vierailija
14/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen et oot raskaana.

Vierailija
15/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana.

Vierailija
16/24 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:57"]Onko mahdollista, että olet raskaana? Tee varmuuden vuoksi raskaustesti.

[/quote] Mielessäni kyl kävi valekuukautiset, haen varmaan mielenrauhan takia testin kun vuoto on kokonaan ohi.

[/quote]

Voit kyllä tehdä testin vuodon aikanakin

Vierailija
17/24 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johtunut ainakaan raskaudesta, tein tänään aamulla digitaalisen jotta ei arttis miään viivoja arpoa että onko vaiko eikö ja tulos oli selkeä ei raskaana. Seuraavat ovakin sitten varmaan taas sitä samaa mitä ennenkin. AP

Vierailija
18/24 |
12.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen 15v tyttö ja pelkään kuollakseni että olisin raskaana(mutta en ole harrastanut yhdyntää, ainoastaan masturboinut silloin tällöin) Menkkani ovat aina olleet tosi runsaat mutta nyt kaksi viimistä kertaa ovat olleet niukkoja ja tämän hetkiset kuukautiset ovat vain ihan liruja. Mitään e-pillereitä en syö eikä ole kierukkaa yms. Mikä vois olla? Auttakaa ken tietää

Vierailija
19/24 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon pian 16, menkat alkoivat kun olin noin. 12 vuotias. Menkat oli todella runsaat, kuitenkin yhdessä vaiheessa niitä ei tullut vuoteen ollenkaan. Nyt, kun ne taas alkoi, on todella niukat mutta paljon kivuliaammat. Olen saattanut laihtua ja syödä vähemmän, en syö koulussa, kotona syön ehkä välipalan, ruuan ja en oikein muuta.

Vierailija
20/24 |
19.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon pian 16, menkat alkoivat kun olin noin. 12 vuotias. Menkat oli todella runsaat, kuitenkin yhdessä vaiheessa niitä ei tullut vuoteen ollenkaan. Nyt, kun ne taas alkoi, on todella niukat mutta paljon kivuliaammat. Olen saattanut laihtua ja syödä vähemmän, en syö koulussa, kotona syön ehkä välipalan, ruuan ja en oikein muuta.

Syömättömyydestäsi ja laihduttamisestasi johtuu. Idiootti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme