TuiFly lähtöselvitys
Olen viimeksi matkustanut tuiflyillä toukokuussa 2013, joten tiedustelisin että onko lentoyhtiöllä enää mahdollista tehdä lähtöselvitystä tiskillä?
Nettisivuillanne sanotaan että voi tehdä online selvityksen ja että lähtöselvitysautomaatit ovat poissa käytöstä.
Kommentit (11)
Loistavaa että on palvelua. Iso peukku sille!
Ja jos mikään ei ole muuttunut parissa kuukaudessa niin online lähtöselvityksen voi tehdä ne, jotka ovat ostaneet lisämaksullinen istumapaikan. Muutoin se perinteinen jonotus tiskillä .
Juu muutamia matkoja on tullut tehtyä Finnmatkoilla :)
Hei
Online lähtöselvityksen voi edelleen tehdä mikäli istumapaikat ovat ennakkoon varattuina.
Terveisin
Finnmatkat/Tiina
Eli jos tekee online lähtöselvityksen, miten toimitaan lentokentällä? mennäänkö silloin baggage drop tiskille vai?
Hei!
Kyllä vain, ymmärsit aivan oikein.
Kun on tehnyt lähtöselvityksen etukäteen netissä, voi lentokentällä mennä suoraan baggage drop -tiskille jättämään laukut ja tämän jälkeen turvatarkastukseen.
Terveisin
Pihla/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi
Hei
Missä tuo baggage-drop tiski on? Onko se tuon nimenomaisen lähtöselvitystiskin vieressä mahdollisesti? Eli ruudulta tsekataan lähtöselvitystiski ja sinne suuntaan?
Hei!
Kyllä vain, baggage drop -tiski on normaalien lähtöselvitystiskien vieressä. Tiskin yläpuolella olevassa monitorissa on mainittu "Baggage drop".
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Terveisin
Elsi/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi
lähdimme 14.8 Kreetalle ja meillä oli etukäteen varatut paikat ja online lähtöselvitys tehtynä... Lievää hämmennystä aiheutti meissä ja muutamissa muissa asiakkaissa se että oli vain yksi jono josta mentiin sekä lähtöselvitykseen että bag droppiin... Ja vain yksi työntekijä tiskeillä. Onneksi jonkun aikaa jonotettuamme paikalle saapui ilmeisesti joku esimies ja muutama muu työntekijä jotka koittivat saada asiat järjestymään niin että suma saatiin purettua ja ihmiset jaoteltua useimpiin jonoihin ja tiskeille. Myöskään yhden meistä online lähtöselvitys ei ollut onnistunut vaikka boarding card saatiin normaalisti tulostettua, vaan häntä kuulutettiin portille josta lento lähti. Sieltä sitten sai uuden boarding cardin jolla pääsi koneeseen.
Ja vielä kun sinne itsepalvelulähtöselvitykseen ihan oikeasti saataisiin joku joka neuvoo. Siellä kun niin finavian, lentoyhtiön kuin matkanjärjestäjänkin mukaan on koko ajan joku opastamassa mutta se joku on jo 3 vuotta tainnut istua päivät pitkät kaljalla kun ei siellä ole koskaan ketään opastamassa ja mummot ihmettelee sormi suussa ja kyselee toisilta matkustajilta neuvoa. Kentän tehtävä tuo olisi hoitaa.
Hei!
Kiitos palautteista.
Nyt en tiedä tarkemmin mikä lähtöselvityksessä on ollut tilanne juuri tuolloin 14.8, joten en osaa välttämättä antaa tarkkaa vastausta kokemaasi. Kuitenkin yleisesti ottaen usein yksi virkailija avaa yhden lähtöselvitystiskin noin 2,5 tuntia ennen koneen lähtöä ja loput tiskit avataan noin 2 tuntia ennen lähtöä, jolloin virallisestikin tuo lähtöselvitys alkaa. Jos olette olleet esimerkiksi kovin ajoissa lentokentällä, on silloin ollut vasta yksi tiski avoinna. Ikävä myös kuulla, että yhden seurueenne jäsenen lähtöselvitys ei ollut onnistunut. Toivottavasti lomanne oli muuten onnistunut.
Tarkoitus ei myöskään missään nimessä ole, ettei automaateilla olisi apua saatavilla. Lentokentällä on aina Finavian henkilökuntaa, jotta automaattilähtöselvitykset sujuisivat mutkattomasti.
Lähetämme palautteenne Finavialle sekä huolitsijalle eteenpäin ja toivotaan, että jatkossa avustavaa henkilökuntaa on aina saatavilla tarpeeksi ja lähtöselvitykset sujuvat jouhevasti.
Ystävällisin terveisin
Susanna/Finnmatkat
Hei!
TUIFly Nordicilla on vieläkin käytössä perinteinen lähtöselvitystiski. Jos lento lähtee aamulla ennen klo 10, voitte myös käydä tekemässä iltalähtöselvityksen edellisenä iltana klo 18.30-20.30.
Mukavaa viikon jatkoa!
Terveisin
Elsi/Finnmatkat
myynti@finnmatkat.fi