Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen lentokentällä turvatarkastajana. Haluatko kysyä jotain?

Vierailija
14.08.2014 |

:)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:39"]

Kverini kertoi, että hänen isänsä matkusti vahingossa hänen passillaan Dubaihin ja takaisin. Kaverin isä huomasi ottaneensa tyttärensä passin vasta kun oli perillä dubaissa. Miten tälläinen on mahdollista. Kyseessä kuitenkin eri sukupuolta olevat ihmiset, eri nimi kuin lentolipussa ja ikä tai ulkonäkökään ei täsmää.. Ei ihme et rikollisuus vaan lisääntyy kun turvatarkastukset rajoilla on tätä luokkaa..

[/quote]

Jos et ymmärrä immigrationin ja turvatarkastuksen eroa suosittelisin että sinä ainakaan et matkusta yhtään mihinkään.

[/quote]

Vitun pässi. Mulla on ainakin passi/boarding pass tarkastettu joka kerta myös turvatarkastuksessa. Luulis et siinä kohtaa jo sanovat et hei mitäs helv. jos yrittää toisen passilla turvatarkastuksesta läpi.

[/quote]

Niin ne katsovat siellä kyllä vain matkalipun.

Vierailija
22/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska söit viimeksi mustikkayoghurttia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:39"]

Kverini kertoi, että hänen isänsä matkusti vahingossa hänen passillaan Dubaihin ja takaisin. Kaverin isä huomasi ottaneensa tyttärensä passin vasta kun oli perillä dubaissa. Miten tälläinen on mahdollista. Kyseessä kuitenkin eri sukupuolta olevat ihmiset, eri nimi kuin lentolipussa ja ikä tai ulkonäkökään ei täsmää.. Ei ihme et rikollisuus vaan lisääntyy kun turvatarkastukset rajoilla on tätä luokkaa..

[/quote]

Jos et ymmärrä immigrationin ja turvatarkastuksen eroa suosittelisin että sinä ainakaan et matkusta yhtään mihinkään.

[/quote]

Vitun pässi. Mulla on ainakin passi/boarding pass tarkastettu joka kerta myös turvatarkastuksessa. Luulis et siinä kohtaa jo sanovat et hei mitäs helv. jos yrittää toisen passilla turvatarkastuksesta läpi.

[/quote]

[/quote]

ehkä näissä on sit maa kohtaisia eroja. viimeks kun tulin lennolta (eu:n ulkopuolelta) niin passi/lippu tarkistettiin heti jo turvatarkastuksessa. kamat laitettiin hihnalle ja toinen työntekijä kattoi passin/lipun ja sit mentiin metallipaljastimen läpi sekä siit suoraan tiskille missä tarkistettiin uudestaan passi/boarding pass

Vierailija
24/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:52"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

ehkä näissä on sit maa kohtaisia eroja. viimeks kun tulin lennolta (eu:n ulkopuolelta) niin passi/lippu tarkistettiin heti jo turvatarkastuksessa. kamat laitettiin hihnalle ja toinen työntekijä kattoi passin/lipun ja sit mentiin metallipaljastimen läpi sekä siit suoraan tiskille missä tarkistettiin uudestaan passi/boarding pass

[/quote]

Tässä olet oikeassa, näissä on maakohtaisia eroja. Esim asuinmaassani et pääse immigrationiin ilman että matkalippu ja passi tsekataan.

Vierailija
25/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulta taas ei ole joka kerta tarkastettu. Mutta jos käyttäydyt yhtä ala-arvoisesti kuin kirjoitat, ei ihme, että henkilöllisyytesi kiinnostaa tarkastajia.

Vierailija
26/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina miettinyt että jos salakuljettaisi jotain, laittaisi pikkareihin/liiveihin kun eihän kukaan niitä tutki tai niiden alueelta tunnustele. Miten tämä otetaan huomioon?

Vierailija
27/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:49"] Ruumamatkatavaroista löytyy jos jonkinlaista.

[/quote]

Kuinka paljon niitä tarkastetaan, ja miten - läpivalaistaanko vaan vain auotaanko ihan? Mitä jos jonkinlaista hassua/hirveää sieltä on löytynyt?

Vierailija
28/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häiritseekö, kun samoja laiminlyöntejä tulee yhä uudelleen, vaikka ohjeet on selvät?

Vierailija
29/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:01"]Mä oon aina miettinyt että jos salakuljettaisi jotain, laittaisi pikkareihin/liiveihin kun eihän kukaan niitä tutki tai niiden alueelta tunnustele. Miten tämä otetaan huomioon?

[/quote]

Jos olis metallia ni löytyis. Muuten ei välttämättä.

Vierailija
30/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:03"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:49"] Ruumamatkatavaroista löytyy jos jonkinlaista.

[/quote]

Kuinka paljon niitä tarkastetaan, ja miten - läpivalaistaanko vaan vain auotaanko ihan? Mitä jos jonkinlaista hassua/hirveää sieltä on löytynyt?

[/quote]

Kaikki läpivalaistaan ja vaan epäselvät/epäilyttävät auotaan. Jos löytyy jotain vaarallista/laitonta, yhteys poliisiin. Jos jotain vaan kiellettyä, esim sytkäri tai tulitikut niin ne poistetaan ja kassiin ilmoitus että on tutkittu ja poistettu

Vierailija
31/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:13"]Häiritseekö, kun samoja laiminlyöntejä tulee yhä uudelleen, vaikka ohjeet on selvät?

[/quote]

Se on niin arkipäivää, oon tottunut. Suurinosa ei tajua nestesääntöjä, varsinkaan vaihtomatkustajat.

Vierailija
32/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:52"]Miksi venäläiset ei tajua niitä nestesäännöksiä? Tuntuu, että ne on aina venäläisiä, joilla on kässärit täynnä kaiken maailman nesteitä.

[/quote]

Ei oo ne vaan, yhtä pahoja on intialaiset , kiinalaiset ym. Suurin osa ihmisistä ei tajua että pakkauksen koko pitää olla myös max 100ml. Ei auta että sulla on 120ml pakkaus jossa puolet jäljellä, esim.

Vierailija
33/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:27"]

Ruumamatkatavaroista löytyy jos jonkinlaista.

Kaikki läpivalaistaan ja vaan epäselvät/epäilyttävät auotaan. Jos löytyy jotain vaarallista/laitonta, yhteys poliisiin. Jos jotain vaan kiellettyä, esim sytkäri tai tulitikut niin ne poistetaan ja kassiin ilmoitus että on tutkittu ja poistettu

[/quote]

Mikäs järki tässä on? Matkustamoon et saa ottaa kuin yhden sytkärin. Matkalaukussa ei ainuttakaan?

Vierailija
34/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 12:01"]

Mä oon aina miettinyt että jos salakuljettaisi jotain, laittaisi pikkareihin/liiveihin kun eihän kukaan niitä tutki tai niiden alueelta tunnustele. Miten tämä otetaan huomioon?

[/quote]

Voi kuule, kyllä se otetaan huomioon mutta emme tietenkään voi kertoa sinulle, että miten :) 

Tai mitäs minä enää tässä mitään sanon, olen vanhan mallin turvari ajoilta jolloin Securitas hoiti hommat ja hyvin hoitikin.

Vierailija
35/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasin ruumaan taannoin pinsetit, ja perillä ne olivat kadonneet. Onko pinsetit kiellettyjä ruumassa? Matkustin kotimaan sisällä.

Olen satavarma, että pakkasin, ja laukku oli kiinni. Väriltään neonkeltaiset. Tunnustatko vieneesi?

Vierailija
36/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:46"]

Pakkasin ruumaan taannoin pinsetit, ja perillä ne olivat kadonneet. Onko pinsetit kiellettyjä ruumassa? Matkustin kotimaan sisällä.

Olen satavarma, että pakkasin, ja laukku oli kiinni. Väriltään neonkeltaiset. Tunnustatko vieneesi?

[/quote] Ja mitään ilmoitusta laukussa ei ollut, että olisivat armaat kulmannyppimistyökaluni vieneet.

Vierailija
37/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Mikäs järki tässä on? Matkustamoon et saa ottaa kuin yhden sytkärin. Matkalaukussa ei ainuttakaan?

[/quote]

Matkustamoon voit viedä yhden sytkärin/tulitikut koska se katsotaan turvallisemmaksi kuin että jokainen veisi useamman. Älä kysy miksi. Räjähdys/tulipaloriski varmaan. Ruumamatkalaukussa ei saa olla yhtäkään nimenomaan räjähdys/syttymisvaaran takia.

Vierailija
38/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:46"]Pakkasin ruumaan taannoin pinsetit, ja perillä ne olivat kadonneet. Onko pinsetit kiellettyjä ruumassa? Matkustin kotimaan sisällä.

[/quote]

Eivät ole pinsetit kiellettyjä ruumassa. Voisin väittää että 99% todennäköisyydellä et ole pakannut/ne ovat jotenkin tippuneet. Matkalaukkujen roudaus ja availu on sen verran uuvuttavaa että kukaan ei sitä huvikseen tee:)

Vierailija
39/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän turvatarkastuksessa tarvitse "esitellä" lääkkeitä (tabletteja, kapseleita), toki ovat alkuperäispakkauksissa ja reseptit mukana? Nestemäiset lääkkeet, voiteet yms. toki näytille.

Vierailija
40/56 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:37"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:27"]

[/quote]

[/quote]

Matkustamoon voit viedä yhden sytkärin/tulitikut koska se katsotaan turvallisemmaksi kuin että jokainen veisi useamman. Älä kysy miksi. Räjähdys/tulipaloriski varmaan. Ruumamatkalaukussa ei saa olla yhtäkään nimenomaan räjähdys/syttymisvaaran takia.

[/quote]

Kyllähän sinun pitäisi tietää, miksi ruumassa ei saa olla herkästi palavia aineita. Sille kuka kysyi mikä järki on kaikkien ruumaan menevien matkatavaroiden läpivalaisussa niin yleisin virhe matkustajilta on olla tyhjentämättä rinkassa olevaa trangiaa. Siinä on palaa ainettaa aika paljon jos on täynnä. Sitten sytkäri vieressä, turbulenssia ja paineen vaihteluita ja avot. Pieni mahdollisuus kyllä, mutta kannattaako sitä kokeilla kuitenkaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi