Taloyhtiön pihajuhla
Onko asiallista hallituksen jäseneltä uhkailla tyyliin "Olemmehan kaikki fiksuja ja saavumme paikalle?"
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ole.
Lisäksi olen vuokralainen. Muut asukkaat enimmäkseen osakkaita. Heillä ehkä enemmän keskusteltavaa yhtiön taloudesta. Eihän nuo asiat minua koske.
jokaisen on tultava.
jos kuka ei tule eikä ilmoita pätevää syytä poisjäännille ,varautukoon yleiseen panetteluun ja parjaamiseen.
😈
Vierailija kirjoitti:
Mikä kohta tuossa oli uhkailua?
Ei niihin ole pakko osallistua.
Se vaikutelma tuli, että on pakko osallistua. Äänensävy oli v**tumainen.
"Taloyhtiön pihajuhla", hah, onko NE vielä niitä juhlia, jossa annetaan harava käteen ja sen jälkeen jokainen saa grillatun makkaran (viimeinen käyttöpäivä ylitetty reippaasti) ja pari pulloa halpaa bisseä. Heh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ole.
Lisäksi olen vuokralainen. Muut asukkaat enimmäkseen osakkaita. Heillä ehkä enemmän keskusteltavaa yhtiön taloudesta. Eihän nuo asiat minua koske.
Pihajuhlissa ei keskustella yhtiön taloudesta. Sitä varten on yhtiökokous.
Ei sekään mukavaa ole, että joukossa joku mököttää eikä osallistu yhteiseen kivaan. Mukaan vaan, siellä voi olla ties kuinka hauskaa!
Vinkki: kieltäydy kohteliaasti. Jos joku jankkaa, sano niin pahasti, ettei sua enää edes kutsuta. Jatkossa saat olla rauhassa. Been there.
Raflaava nimi, Taloyhtiön pihajuhla kirjoitti:
"Taloyhtiön pihajuhla", hah, onko NE vielä niitä juhlia, jossa annetaan harava käteen ja sen jälkeen jokainen saa grillatun makkaran (viimeinen käyttöpäivä ylitetty reippaasti) ja pari pulloa halpaa bisseä. Heh?
Hyi hi**o, kylläpä kävi puistatus selkäpiissä. Nyt muistan, miksi halusin pois aiemmasta rivarista. Sama homma, kun maalattiin yhteisesti aidat. Ja minua uusinta asukasta kytättiin kuin jotain kolmipäistä limanuljaskaa. Olin toinen niistä kahdesta, jotka kolasivat pihasta ja pihatieltä lumet (toinen oli eläkeläisukko, joka teki sitä pysyäkseen voimissa), lähinnä koska minun oli päästävä aamuisin töihin. Muiden pirteissä lähinnä verhot heiluivat, kun sieltä kyttäsivät.
Nykyisin asun suuressa kerrostaloyhtiössä, jossa on ulkoistettu kaikki tehtävät ja jossa on aivan yks hailee, kuka grillailee yhteispihassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään ole.
Pihajuhlissa ei keskustella yhtiön taloudesta. Sitä varten on yhtiökokous.
Kyllä se näkyy näissä juhlissa. On huutokauppaa, arpajaisia, lahjoituksia vastaanotetaan. Saa nähdä montako miljoonaa luulevat keräävänsä noilla.
AP
Olen nyt miettinyt tätä kaksi päivää. Päätin, että menen sinne ja kaadan tarjoilupöydän.
AP
Vierailija kirjoitti:
Onko makkaraa ja olutta tarjolla.
Makkaraa oli viimeksi. Ja kahvi.
Ei ole pakko mennä. Ja jos olet vuokralainen niin eihän asia edes sinulle kuulu. Jos siellä on päätetty tehdä talkoovoimin jotain hommia, niin se asia on osakkeiden omistajan vastuulla, ei sinun. Voit tarvittaessa kertoa, että nämä asiat eivät sinulle kuulu, koska et omista talosta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pakko mennä. Ja jos olet vuokralainen niin eihän asia edes sinulle kuulu. Jos siellä on päätetty tehdä talkoovoimin jotain hommia, niin se asia on osakkeiden omistajan vastuulla, ei sinun. Voit tarvittaessa kertoa, että nämä asiat eivät sinulle kuulu, koska et omista talosta mitään.
Voi olla, että tämä kyseinen henkilö ei muista, että asun vuokralla. Ja yhtiöllä on rahavajetta niin osakkailta kerjätään lahjoituksia siellä juhlassa. Joka tapauksessa en pitänyt tuon henkilön äänensävystä niin halusin mielipiteitä.
AP
No ei tietenkään ole.