Olenko kiittämätön vieras? Hävettää
Hävettää, kun tuli sanottua taas sammakoita. Ystäväni ja heidän perheensä (puolisonsa ja kolme lasta) olivat ostaneet uuden ison omakotitalon ja pyysivät minua yökylään muutamaksi yöksi.
Heillä huoneita oli paljon, vieraspeti oli pedattu olohuoneen vuodesohvalle. Öisin aikuisten kesken päästiin nukkumaan yhden maissa kun lapset heräsi jo kuuden jälkeen ja tulivat olohuoneeseen leikkimään ja pitävät normaalia lasten ääntä itkuineen ja nauruineen, kun isäntäväki nukkui 9-10 asti. Tuli siinä itsekin herättyä samalla kuuden jälkeen kun lapset kun ei siinä oikein unta saanut enää.
Reissun päätyttyä kerroin toiselle kaverilleni reissussa olleen kivaa, mutta toki unet jäi vähän vähiin kun nukkui olkkarissa ja lapset toki heräsi aikaisin. Ystäväni ymmärsi sen niin, että olen joku prinsessa, jolla olisi tyyliin pitänyt olla upeat vierashuoneet pyyhkeineen. Jälkikäteen mietin sanomisiani ja rupesi hävettämään, että tosiaan taisin kuulostaa siltä. Eihän mulle itsellänikään ole vierashuonetta vieraille (tosin ei lapsiakaan).
Oonko teidän mielestä ihan kiittämätön vieras, kun vähän ääneen purnasin vieraspedin sijaintia ja vähiä unia? Hävettää. 😐
Kommentit (15)
No kyllä muakin vituttaisi herätä aamulla lasten meluamiseen lyhyiden yöunien jälkeen.
Jos huoneita oli paljon, niin miksi ihmeessä vieraan pitää maata olohuoneessa?
Et valittanut turhasta. Olisi v*tuttanut itseäkin.
En ikinä tekisi kutsumilleni vieraille noin. Vieraspeti rauhalliseen paikkaan jos lapset ei ymmärrä pysyä huoneissaan leikkimässä kun muut vielä nukkuvat.
Sääntö numero 1 : Älä lähde yökylään lapsiperheeseen.
Sääntö numero 2 : Katso sääntö numero 1.
Ei todellakaan tarvi hävetä. Sun kaveri oli ajattelematon. Onko siellä muut huoneet remontissa, vai miksi jouduit nukkumaan olohuoneessa?
Älä turhaan häpeä.
Kunnon ystävä olisi itse herännyt lapsiaan hoitamaan aamuisin tai vähintään kieltänyt sinun petisi lähellä riehumisen.
Käyttivät sinua lapsenvahtina, jotta saivat pidemmän yöunet. Pienten lasten kanssa, kun joutuu heräämään aikaisin.
Olisin jo ekan yön jälkeen sanonut että löytyisikö joku rauhallisempi soppi missä voit nukkua vaikka patjalla niin et ole leikkivien lasten tiellä
Kukahan vit tu on taas tuo alapeukuttaja? Jokaisessa ketjussa on aina se yksi, joka painaa alapeukun jokaiseen kommenttiin.
Kyllä kaikki huoneet oli käyttövalmiudessa, ja mikään ei ollut rempassa, mutta isäntäväki nukkuu itse aika sikeästi, ja heräävät tyyliin vasta kun lapset heittäisivät vettä päälle, ehkä he ajattelivat, että minä nukun samalla tavalla?
Ja joo, jos oisin itse saanut päättää niin oisin voinut nukkua vaikka ohuella patjalla komerossa, mieluummin kuin olohuoneessa lasten melun keskellä😃
Minusta vieraan yöunia pitää kunnioittaa. Ei siis olohuoneeseen, jos on muitakin ovellisia tiloja käytettävissä. Mielestäni et ollut prinsessa. Jos olisit valittanut erillisen vierashuoneen tasosta, sitten ehkä.
Ei tulisi mieleenkään kutsua yölylään moneksi yöksi ja jättää sitten lapsenvahdiksi aamulla itse koisaten klo 10 asti. Meillä vieraat yöpyvät hotellissa, kun ei ole vierashuonetta.
En kanssa ymmärrä tätä kaveripariskuntasi logiikkaa. Todella röyhkeää ja ajattelematonta majoittaa sohvalle niin, että lapset tulee aamulla aikaisin häritsemään ja itse tyytyväisinä vaan nukkuvat. Ihmetyttää myös miksi ei voineet majoittaa tyhjään huoneeseen? Ja tältä prinsessakommentoijalta meni selvästi koko pointti ohi.
No jaa, itse menin Espanjaan asti kaverille joka sanoi että patja löytyy jolla nukkua. Kuvittelin sen olevan vähintään joku puutarhakalusteen pehmuste koska oltiin molemmat opiskelijoita, mutta oli ihan tavallinen sentin paksu kova jumppapatja!
Aina voi kysyä: haluaisitko itse yöpyä näin ja ajatella että lähtökohtaisesti kaikki arvostaa niskaansa ja selkäänsä.
Et ollut nipo, ap.
Uupp