Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 41.v perheenäiti enkä ole ottanut koronarokotetta

Vierailija
31.07.2021 |

Mitä ajattelet minusta?

Kommentit (304)

Vierailija
161/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota rokotetta niin kauan kuin Suomessa on lähes maksuton terveydenhuolto. Suomi on sairaiden paratiisi.

Vierailija
162/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras10000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mutta 39-vuotias. Ei kuulu muille. En minäkään puutu muiden rokotuksiin rai rokottamattomuuteen.

Sinun rokottamattomuutesi vaikuttaa muihinkin, toisin kuin rokotuksen ottaneilla. Laumasuoja jää kaltaistesi takia saamatta ja tauti myös leviää herkemmin takiasi.

Lukuisat sairastumiset, ehkä jopa kuolemat, ovat sinun syytäsi.

Rokote, joka ei estä taudin leviämistä, ei tuo mitään laumasuojaa. Ei vaikka 100 % ihmisistä ottaisi sen. Koittakaa nyt ajatella ihan oikeasti, älkääkä toistelko samoja mantroja joita joku päähänne istutti.

Miten rokote EI estäisi taudin leviämistä?

Tässä faktaa "Koronarokotteet estävät myös virusinfektiota ja viruksen erittymistä sekä tarttumista ihmisestä toiseen."

Lähde: THL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itseajatteleva järjen jättiläinen ja koronarokotteella yritetään tappaa kaikki ja sen takia sitä tarjotaan ilmaiseksi ympäri maapalloa. Suomesta yritetään tappaa pois kaikki ja sen takia koko kansalle lukuunottamatta lapsia jaetaan koronarokotetta ilmaiseksi. 

Kuulostaa loogiselta, totta kai Suomen valtio haluaa tappaa kaikki veroja maksavat kansalaisensa. Mahtavaa 😜

Vierailija
164/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että tulee koronapassi. Ja ettei teitä hoideta sairaalassa meidän yhteisillä verovaroilla. Hemmetin vapaamatkustajat. T. Vastuullinen äiti ja sh

Joo. Tärkeämpää onkin hoitaa verovaroilla juuri ne pari rokotusta reteästi ottaneet, jotka saavat taudin baarista, festareilta tai muista tuikitärkeistä riennoista. Unohtamatta jalkapalloturismia ja siitä seurannutta pienehköä taudin leviämistä.

Me maskilliset rokottamattomat, jotka pysymme omissamme lukuunottamatta pakollisia terveys- tai kauppamenoja olemme todella raskaita yhteiskunnan kannalta. Eiku...

Vierailija
165/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä rokotetut ovat kiukkuisia ja aggressiivisia... :D

Samaa olen pohtinut.

Missä on se ilo ja innostus siitä, että on itse turvassa? Helpotus ja onni?

Näin rokottamattoman kannalta olisi tietysti kaikkien etu, että tuo rokote toimii niinkun on luvattu. Nyt vaan näyttää siltä, että niin ei ole. Katsokaa itse. Todellisuus on jotain ihan muuta.

Ap

Vituttaa vaan sinun kaltaiset itsekkäät mulqvistit, jotka viis veisaavat terveydestä kollektiivisesti. Toivottavasti saat koronan.

Miksi sinä noin rumasti toivot tällaista ikävää toiselle? Etkö koe olevasi itse turvassa rokotuksen otettuasi?

Eikös se ole vain hyvä että ne ketkä rokotuksen haluavat sen hakevat ja jatkavat elämäänsä tyytyväisenä turvassa. Ja me, jotka emme halua jatkamme elämäämme toisella tapaa järki kädessä eläen. Oletteko oikeasti nähneet ruumiskasojen kadulla tai suorilta jaloilta kaatuilevia ihmisiä kaupassa? Tilanne ei ole todellakaan täällä mitenkään hysteerisen kamala, että tulisi kirkua kun joku aivastaa.

Kuten sanoin, kaikkien etu olisi että rokote toimii niinkun on luvattu. Aiheuttamatta mitään ylimääräisiä oireita tai haittoja. En todellakaan toivo kenellekään rokotetulle mitään vakavaa haittaa, vaan olen huolissani siitä että ihmiset menevät massoina tekemään valintoja, jotka voivat osoittautua vääriksi.

Katsokaa tätä maailmaa ihan oikeasti ilman mediaa ja telkkaria. Ei täällä jyllää mikään muu kuin pelko ja viha voimakkaana. Tämä virus on näkymätön uhka. Meillä on keinot pitää välimatkaa ja hygieniaa yllä, sekä vahvistaa omaa luontaista vastustuskykyä.

Toivon koko sydämestäni, että ne ketkä ovat rokotteen ottaneet säästyvät haitoilta, miksi ihmeessä mitään muuta toivoisin. Koko kansan etu olisi se, että tässä tilanteessa ei oltaisi lainkaan.

Ap

Minä koen olevani täysin turvassa, kiitos huolenpidosta. En ole huolissani omasta puolestani, vaan niiden riskiryhmäläisten yms puolesta, jotka sinäkin voit piittamattomuudellasi sairastuttaa. Minä katsos osaan ajatella muidenkin hyvinvointia, toisin kuin sinä.

Ja nyt taas sitä yksityiskohtaisempaa kerrontaa, miten olen uhkaksi riskiryhmille, jotka mahdollisesti on rokotettu ensimmäisten joukossa (jo kahteen kertaan) ja joiden kanssa en ole missään tekemisissä?

Alunperin tässä pandemiassa lähdettiin suojelemaan riskiryhmiä. Siinä melko hyvin jo on onnistuttu, joten tällä hetkellä koko pandemiatilanne näyttäytyy aivan erilaisena kuin sen alkaessa 2020. Rokotus ei enää ole meille se ainoa tie ulos, eikä ratkaise tätä koska sillä suojellaan vain yksilötasolla itseään tai pahimmassa tapauksessa vahingoitetaan itseään.

Aika näyttää kuka oli se, joka toimi oikein. Sitä ei tällähetkellä yksikään ihminen pysty varmaksi sanomaan.

Ap

Vierailija
166/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen pohtinut.

Missä on se ilo ja innostus siitä, että on itse turvassa? Helpotus ja onni?

Näin rokottamattoman kannalta olisi tietysti kaikkien etu, että tuo rokote toimii niinkun on luvattu. Nyt vaan näyttää siltä, että niin ei ole. Katsokaa itse. Todellisuus on jotain ihan muuta.

Ap

Vituttaa vaan sinun kaltaiset itsekkäät mulqvistit, jotka viis veisaavat terveydestä kollektiivisesti. Toivottavasti saat koronan.

Miksi sinä noin rumasti toivot tällaista ikävää toiselle? Etkö koe olevasi itse turvassa rokotuksen otettuasi?

Eikös se ole vain hyvä että ne ketkä rokotuksen haluavat sen hakevat ja jatkavat elämäänsä tyytyväisenä turvassa. Ja me, jotka emme halua jatkamme elämäämme toisella tapaa järki kädessä eläen. Oletteko oikeasti nähneet ruumiskasojen kadulla tai suorilta jaloilta kaatuilevia ihmisiä kaupassa? Tilanne ei ole todellakaan täällä mitenkään hysteerisen kamala, että tulisi kirkua kun joku aivastaa.

Kuten sanoin, kaikkien etu olisi että rokote toimii niinkun on luvattu. Aiheuttamatta mitään ylimääräisiä oireita tai haittoja. En todellakaan toivo kenellekään rokotetulle mitään vakavaa haittaa, vaan olen huolissani siitä että ihmiset menevät massoina tekemään valintoja, jotka voivat osoittautua vääriksi.

Katsokaa tätä maailmaa ihan oikeasti ilman mediaa ja telkkaria. Ei täällä jyllää mikään muu kuin pelko ja viha voimakkaana. Tämä virus on näkymätön uhka. Meillä on keinot pitää välimatkaa ja hygieniaa yllä, sekä vahvistaa omaa luontaista vastustuskykyä.

Toivon koko sydämestäni, että ne ketkä ovat rokotteen ottaneet säästyvät haitoilta, miksi ihmeessä mitään muuta toivoisin. Koko kansan etu olisi se, että tässä tilanteessa ei oltaisi lainkaan.

Ap

Koko kansan etu olisi että kaikki kynnelle kykenevät ottaisivat rokotteen ja lakkaisivat trollaamasta valheitaan netissä.

Vierailija
167/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelkaapa mulle MIKSI joku ei haluaisi tappaa suurinta osaa maailman väestöstä?

Nykytilanteen valossa se rajattu 500 miljoonaa asukasta alkaa kuulostaa todella loogiselta.

Vierailija
168/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen raskaana enkä ole ottanut koronarokotetta. Vielä kuukausi laskettuun aikaan, tartunta toki pelottaa, mutta vielä enemmän mietityttää rokotteesta huonolla tuurilla tulevat haitat vauvalle... Esim punkkirokotteen kolmatta tehostetta ei annettu näin raskaana ollessa (kuulemma aivan poikkeustapauksissa voidaan antaa), niin tietysti näin pikaisesti kehitetyn rokotteen turvallisuus arveluttaa. Synnytyksen jälkeen ajattelin kyllä ottaa rokotteen.

No faktat ovat ne, että rokotteen haitasta sikiölle ei ole mitään todisteita. Itse asiassa päinvastoin, rokote voi suojata vauvaakin.

Mutta siitä on tietoa että raskaana olevan äidin sairastuminen koronavirukseen on haitallinen vauvallekin.

Aivan.

Suosittelen kaikkia raskaana olevia ottamaan rokotuksen tai ainakin keskustelemaan asiasta lääkärinsä kanssa. Kyllä surettaisi jos odottava äiti saisi koronaviruksen ja keskenmenon -- vain siksi että uskoo jotain valemaakareita netissä.[/quot

Älä suosittele koska et voi tietää varmaksi mahdollisia haittavaikutuksia äidille ja sikiölle. Olen jutellut eri lääkärien kanssa asiasta ja osa suosittelee rokotteen välttämistä alkuraskauden aikana, osa taas suosittelee rokotteen ottamista missä raskauden vaiheessa tahansa. Lääkäritkin ovat eri mieltä rokotteesta ja sen mahdollisista haittavaikutuksista.

Vierailija
169/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivotaan että tulee koronapassi. Ja ettei teitä hoideta sairaalassa meidän yhteisillä verovaroilla. Hemmetin vapaamatkustajat. T. Vastuullinen äiti ja sh

Kerrotko tarkemmin, jos olet asiasta tietoinen miksi rokotetut ovat jotenkin vastuullisempia, jos eivät kuitenkaan pysty pysäyttämään viruksen leviämistä? Kun sitä en vaan ymmärrä?

Kyllähän tällä hetkellä hoidetaan sairaalassa myös vakavat rokotehaitat, alkoholistien kaatumiset ja tupakoivien keuhkosyövät. Ei tämä korona ole meidän kansamme ainoa huolenaihe, mutta jokaisella ihmisellä oma terveys on.

Ap

Etkö todella ymmärrä, että jos koronan annetaan levitä eikä ihmisillä ole rokotuksia estämässä vakavia tautitapauksia, kaikkia ei kohta enää hoideta?

Ootko muuten Laura nimeltäsi?

Vierailija
170/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. En itsekään aio ottaa. Ottakoot ketkä haluaa, minä en kehooni kokeilupiikkiä laita.

Vierailija
171/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen raskaana enkä ole ottanut koronarokotetta. Vielä kuukausi laskettuun aikaan, tartunta toki pelottaa, mutta vielä enemmän mietityttää rokotteesta huonolla tuurilla tulevat haitat vauvalle... Esim punkkirokotteen kolmatta tehostetta ei annettu näin raskaana ollessa (kuulemma aivan poikkeustapauksissa voidaan antaa), niin tietysti näin pikaisesti kehitetyn rokotteen turvallisuus arveluttaa. Synnytyksen jälkeen ajattelin kyllä ottaa rokotteen.

No faktat ovat ne, että rokotteen haitasta sikiölle ei ole mitään todisteita. Itse asiassa päinvastoin, rokote voi suojata vauvaakin.

Mutta siitä on tietoa että raskaana olevan äidin sairastuminen koronavirukseen on haitallinen vauvallekin.

Aivan.

Te rokotetta puolustelevat voitte itse hankkiutua raskaaksi ja testata ko.rokotetta omaan kehoon ja sikiöön. Me muut raskaanaolevat emme aio toimia koehenkilöinä.

Ylläolevat tiedot perustuvat jo rokotettuihin naisiin esim. USA:ssa .

Tämä tiedetään siitä jos raskaana oleva saa koronaviruksen, eli raskaana olevilla naisilla on kohonnut riski saada vakava taudinmuoto, synnyttää ennenaikaisesti ja saada keskenmenoja.

Based on what is known at this time, pregnant and recently pregnant women are at an increased risk for severe illness from COVID-19 compared to nonpregnant women. Additionally, pregnant women with COVID-19 are at increased risk for preterm birth and might have an increased risk of other adverse pregnancy outcomes.

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/cases-updates/special-populat…

Vierailija
172/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieras10000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama mutta 39-vuotias. Ei kuulu muille. En minäkään puutu muiden rokotuksiin rai rokottamattomuuteen.

Sinun rokottamattomuutesi vaikuttaa muihinkin, toisin kuin rokotuksen ottaneilla. Laumasuoja jää kaltaistesi takia saamatta ja tauti myös leviää herkemmin takiasi.

Rokote, joka ei estä taudin leviämistä, ei tuo mitään laumasuojaa. Ei vaikka 100 % ihmisistä ottaisi sen. Koittakaa nyt ajatella ihan oikeasti, älkääkä toistelko samoja mantroja joita joku päähänne istutti.

Niin, rokote ei ole 100% mutta yli 90%, joka on hyvä luku. Ja jos saat turtunnan rokotteesta huolimatta, niin oireet ovat todennäköisesti pienemmät kuin ilman rokotetta. Siis eikös tämä tarkoita sitä, että kannat virusta vähemmän ja jos kannat sitä vähemmän, niin todennäköisesti myös levität sitä vähemmän.

Vierailija
173/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olethan muistanut rokottaa kaikki lapsesikin. Yhdenkään lapsen tai vauvankaan ei ole sen hyväksyttävämpää olla vapaamatkustaja kuin aikuisten. Joten tule pätemään vasta kun jokaisella lapsellasikin on piikki otettuna.

Vierailija
174/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Pekka Poudan twiitistä. Jos jättää tieten rokotuksen ottamatta ja joutuu sairaalaan, pitäisi maksaa itse sairaala kulut. Minä olen samaa mieltä. Osastot pullistelee nyt 30-40 vuotiaita korona potilaita.

Tieten tahtoen ihan vaan rokotusta vastustavat vänkymisen ilosta, nämä rokottamattomat pitäisi jättää hoitamatta. Hoitakoon kotonaan ittensä kerran eivät ajattele kanssaihmisiä.

Vierailija
175/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta! Aivan uskomattoman rumaa ja alatyylistä kielen käyttöä harrastavat. Toivovat kärsimystä rokottamattomille ja ilotsevat siitä, jos joku sairastuu. Rokote ilmeisesti lisää agressiivisuutta, siihen taipuvaisissa ihmisissä ja he taantuvat raivo-apinan tasolle.

Äläpä nyt! Olen rokotettu ja tänään kaupassa ihan keski-ikäinen mies käski minun painella anukseen kun huomautin hänelle turvavälistä. Ällöttävää kun jonossa seuraava tulee niin tappituntumalle, että kostean hengityksen tuntee niskassaan. Sitten kiukutellaan ja haistatellaan kun muistutan pelisäännöistä.

Mihin tarvitset turvaväliä jos olet rokotettu?

Siihen etten levittäisi virusta eteenpäin. Vituttaa nämä rajoitukset, joita tarvitaan jottei terveydenhuolto ylikuormitu rokottamattomien hoidosta.

Vierailija
176/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skotlannissa 5522 ihmistä on kuollut 28 vrk:ssa rokotteen otettuaan. Luvussa ei ole mukana niitä jotka ovat kuolleet rokotteen tuon ajan jälkeen.

Skotlannissa on 5,3 miljoonaa asukasta, suunnilleen sama kuin Suomessa. Tiedot saatiin valtion terveydenhoitoviranomaisilta julkisuuslain perusteella:

Tässä linkkijä uutisiin.

Freedom of Information Request Reveals 5522 People have Died Within 28 Days of Receiving the Sting (eutimes.net)

5,522 people have died within 28 days of having a Covid-19 Vaccine in Scotland according to Public Health Scotland – Daily Expose

Freedom of Information Request Reveals 5522 People have Died Within 28 Days of Receiving the Sting (eutimes.net)

5,522 people have died within 28 days of having a Covid-19 Vaccine in Scotland -PHS.pdf (pro-memoria.info)

5,522 People Have Died Within 28 Days Of Having A Covid-19 Vaccine In Scotland According To Public Health Scotland by The Daily Expose – EarthNewspaper.com – All The Honest News Fit To Publish

5,522 People have Died Within 28 Days of Receiving COVID-19 Vaccines in | SOTN: Alternative News, Analysis & Commentary (stateofthenation.co)

Prophecies, conspiracies, and endtimes stuff: Fw: Freedom of Information Request Reveals 5,522 People have Died Within 28 Days of Receiving COVID-19 Vaccines in Scotland (conspiracyprophecyguy.blogspot.com)

Freedom of Information Request Reveals 5,522 People have Died Within 28 Days of Receiving COVID-19 Vaccines in Scotland | Z3 News

5,522 Individuals Died in Scotland Within 28 Days of Receiving Experimental COVID-19 Vaccine, Surpassing COVID-19 Death Rate (welovetrump.com)

.

Kuulostaa tosi tieteelliseltä lähteeltä kun sen nettiosoitteessakin on jo sana "salaliitto" eli conspiracy ja profetia eli prophecy 🤣

siis conspiracyprophecyguy.blogspot.com

Vierailija
177/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tarkemmin, jos olet asiasta tietoinen miksi rokotetut ovat jotenkin vastuullisempia, jos eivät kuitenkaan pysty pysäyttämään viruksen leviämistä? Kun sitä en vaan ymmärrä?

Kyllähän tällä hetkellä hoidetaan sairaalassa myös vakavat rokotehaitat, alkoholistien kaatumiset ja tupakoivien keuhkosyövät. Ei tämä korona ole meidän kansamme ainoa huolenaihe, mutta jokaisella ihmisellä oma terveys on.

Ap

Etkö todella ymmärrä, että jos koronan annetaan levitä eikä ihmisillä ole rokotuksia estämässä vakavia tautitapauksia, kaikkia ei kohta enää hoideta?

Ootko muuten Laura nimeltäsi?

Suomessa on krooninen hoitajapula, ja siksi meidän sairaalat ei selviä vastaavasta potilasmäärästä kuin moni muu maa. Meillä tulee raja vastaan nopeammin.

Vierailija
178/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropas Einstein miten näillä pistoksella voisi saada laumasuojan, kun ne ei estä tartuntaa eikä estä tartuttamasta sitä?

Kyllä ne estävät saamasta tartuntaa ja sitä kautta tartuttamastakin.

Kuka niin sanoo? Lääkefirmat itse mainostavat näiden vain vähentävän oireita, ei muuta!

Ei, vaan kyllä ne estävät saamasta tartuntaa myös.

Vierailija
179/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä Pekka Poudan twiitistä. Jos jättää tieten rokotuksen ottamatta ja joutuu sairaalaan, pitäisi maksaa itse sairaala kulut. Minä olen samaa mieltä. Osastot pullistelee nyt 30-40 vuotiaita korona potilaita.

Entä kuka maksaa, jos ilmenee, että tästä uutta geeniteknologiaa käyttävästä, nopeasti markkinoille tuodusta rokotteesta, josta ei olla vielä tässä ajassa voitu tutkia pitkäaikaisvaikutuksia, tulee isoja haittoja...? (vinkki: ei muuten ainakaan rokotteen valmistajat, sillä rokotteen ostajat tekivät sellaisen diilin, koska halusivat nopeasti rokotteen käyttöönsä, että valmistaja ei ole vastuussa mahdollisista haitoista.)

Ja eipä ne rokotuksetkaan ihan ilmaisia taida olla? Ja mitkä valtavat kustannukset ja haitat onkaan syntynyt näistä pitkään jatkuneista rajoitustoimista? Ovatko olleet oikeita suhteessa koronan vaarallisuuteen? Kuka maksaa...? (tähän vastaus ainakin on ainakin että kaikki me maksetaan.)

Virheitä ja vääriä valintoja voi tehdä monenlaisia. Ehkä vasta vuosien päästä tiedämme, mitkä olivat niitä tehtyjä virheitä ja mitkä oikeita toimia tässä pandemiassa. En minäkään sitä nyt varmaksi tiedä. Jälkikäteen sitten vasta oikeasti nähdään. Joka tapauksessa on ihan turha alkaa syyttelemään toisiamme erilaisista näkökulmista, tulkinnoista ja valinnoista. Suurin osa kuitenkin tekee parhaansa oman ymmärryksensä ja kokemustensa yms. perusteella. Kunniotus toisia ihmisiä ja toisten valintoja kohtaan pitäisi säilyttää, hankalasta tilanteesta huolimatta.

ps.

Sairaalahoidossa koronan takia on tällä hetkellä koko Suomessa 57 ihmistä (lähde thl, päivitetty 28.7.2021 -  https://thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajanko…):

- Erikoissairaanhoidon osastoilla olevien potilaiden määrä: 48

- Perusterveydenhuollon osastoilla olevien potilaiden määrä: 3 

- Teho-osastoilla olevien potilaiden määrä: 6

- (HYKS issä sairaalahoidossa eniten, 27 hlö, joista 3 teho-osastolla.)

..että en nyt lähtisi sanomaan että sairaalat "pullistelevat" tällä hetkellä yhtään ketään...ikäjakaumaa sivulta en nyt kuitenkaan yhtäkkiä bongannut.

Kyllä tuossa voi sanoa että "pullistelevat rokottamattomia". Niitä jotka ovat saaneet sen "pikkuflunssan", kuten te rokotuskriittiset sanotte. Kummasti vaan nuoret ovat tuolla sairaalassa ja tehollakin. Koronassa.

Vierailija
180/304 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet järkevä ihminen ❤️

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi