Kansallispuku-ressiä
Meillä on suvussa pienimuotoinen kansallispukuongelma.
Mun äidillä on oman kotopaikkakunnan puku kaikkine vermeineen, itse tehty. Käytin sitä kouluaikana kun oli tanhuesityksiä ja muuta. Mun mielestä ihan jees, voisi juhlissakin käyttää, olennaista tietenkin se että liittyy omiin sukujuuriin.
No, anoppi sitten yhdessä vaiheessa keksi että kansallispuku olis kiva juttu juhlissa. Ja hommasi tyypilliseen tapaansa sellaisen, joka ei mitenkään liity hänen taustaansa, olipahan vaan yksi, tosin ihan kivan näköinen, puku. Ja sitä hän piti silloin tällöin suvun juhlissa. Ei kuitenkaan enää varmaan jotain 10 vuoteen.
No nyt hän sitten kiikutti vermeet meille.
Hänellä on yksi tytär ja tällä puolestaan yksi tytär. Eikö nyt olis ollut järkevämpi suunta viedä kolttu romppeineen heille? Ilmeisesti nämä olivat kovasti kieltäneet, koska ne päätyivät meille. Mun tytöt eivät ole kiinnostuneet, koska puku ei liity heihin millään muulla tavalla kuin että anoppi on sitä joskus pitänyt.
Anoppi ei suostu ottamaan sitä vastaan enää. No, tyrkkäänkö puvun miehen veljen vaimolle? Perheessä on yksi tyttö, mutta perhe asuu ulkomailla ja siellä puolestaan on omat paikalliset puvut, jota tytär joutuu mm. työnsä puolesta käyttämään.
Vai pistänkö pokkana myyntiin?
Puku ei ole Munsalan puku.
Kommentit (11)
Siis sait ilmaiseksi kansallispuvun?
Vierailija kirjoitti:
Siis sait ilmaiseksi kansallispuvun?
No näin voi kai sanoa.
Meillä vaan ei kukaan halua eikä tarvitse sitä.
Kiitos tarkennuksesta, ettei ole Munsalan puku. Tiedä vaikka joku olisi tullut tänne kyselemään sen ostamista.
Tarjoa anopin tyttärelle ja jos ei kelpaa niin ilmoitat että myyntiin menee. Ei teidän talouden tarvitse olla anopin kaatopaikka.
Mikä kansallispuku se sitten on? Itseäni voisi ainakin kiinnostaa, jos on oman kunnan puku ja sopivaa kokoa. :)
Myyntiin vaan heti. Joku varmasti haluaa sen ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mies sanoo?
Että voihan meillä säilyttää, onhan meillä tilaa, ja ties vaikka joku tyttäristä tai heidän tyttäristään innostuisi joskus.
Ja meillä on kyllä kaapeissa omiakin romuja hävitettävänä...
Mua kiinnostaa myös ostaa, mitä kokoa?
Heh, minulla olisi se Munsalan puku (hame & liivit, ei paitaa ym.). XD En muuten ole Vantaalta....
Voinko myydä anopin puvun?