Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittäisikö sinulla 550 e kuukaudessa?

Vierailija
13.08.2014 |

Jos laskujen ja vuokran jälkeen jäisi 700 käteen, olisiko elämäsi yhtä kituuttamista?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä. Olen elintaso-loukussa. Ennen elin ihan minimituloilla, ja nyt kun on kk-palkka, en vaan saa rahoja riittämään. Aina ennen palkkapäivää rahat lopussa. Käteen vuokran ja laskujen jälkeen jää n. 600€. Esim. kahviloihin ja ravintoloihin verkkopankin mukaan minulla menee kuukaudessa yli 300€, joka tuntuu aivan uskomattomalta summalta! 

Vierailija
42/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittäisi 550e. Mulla nyt opintotuki 425e, vuokra 480e +sähkö & vesi, ei velkaa. Eipähän tule hirveästi syötyä.

Kai sitä pitäisi iltatöitä alkaa taas katsella, pahasti menee miinukselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittäisi

Vierailija
44/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana tulot oli 400e/kk, tästä siis laskut, kirjat, auton käyttökudtannukset, ruoka jne. Jäi kkdessa säästöön n 50-70e.

Nyt valmistuttua nettotulot 1900e, säästöön 1000e. Menot on näköjään tuplaantuneet ja ylikin..

Vierailija
45/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:43"]

Jos laskujen ja vuokran jälkeen jäisi 700 käteen, olisiko elämäsi yhtä kituuttamista?

[/quote]'

yksin asuessani mulla jäi vuokran jälkeen 400e kuussa ja elin "herroiksi" sillä rahalla. Ryyppäsin ja shoppailin ja kävin ulkona syömässä.

Nyt olen avoliitossa ja meillä on 4v lapsi ja meille jää koko porukalle vuokran jälkeen rahaa 1300e josta maksetaan lainoja 200e kuussa ja sähkölasku n. 20e kuukaudelle, joten jää tommonen vähän vajaa 1100e. Siitä sitten maksetaan vielä auton verot, bensat (työmatkat) ja vakuutukset, koti- ja tapaturmavakuutukset, ja bussikorttiin latailen noin 60-80e kuukaudessa työmatkoihin. Meille jää siis varsinaisesti ruokaan ja huviin noin 700e - ja se on todella paljon. Kyllä meillä on varaa harrastaa, käydä ulkona, lapselle uudet vaatteet.. kyllä vähemmälläkin pärjättäis jos pitäis. En ymmärrä ihmisiä jotka valittaa kun ei riitä 500-700e yhden ihmisen menoihin vuokran jälkeen. Oisko aika miettiä mihin se raha sitten menee?

Vierailija
46/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää nykyään 500, työpaikka meni yt-neuvotteluissa alta ja nyt matalapalkktyössä. Hyvin elää - jos ei tule ylimääräisiä menoja. Sitten olen pissassa.

Vierailija
47/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mähän elelisin herroiksi tollasella summalla! :D Tällä hetkellä vuokran ja laskujen jälkeen käteen n. 200e kuussa, tästä noin 150e menee ruokaan eli omiin menoihin jää viiskymppiä.

Vierailija
48/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää mainiosti jos puhutaan yhden ihmisen taloudesta. Mulla on tuo tilanne ja säästöönkin jää. 

Vierailija
49/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää 800€ 3 hengelle vaikka ollaan keskituloisia, hyvin selvitään sillä. Kaikki menee ruokaan.

Vierailija
50/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riittäisi edes yhtiövastikkeeseen joka on 600 euroa.

Vierailija
51/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 08:59"]Ei riittäisi edes yhtiövastikkeeseen joka on 600 euroa.

[/quote]

Tuo summa olikin elämiseen...

Vierailija
52/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää. Helvetin hyvin. Olisin onnellinen jos jäisi edes 55€ laskujen ja vuokran jälkeen rahaa.

Vierailija
53/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 23:08"]

Tälläkin hetkellä riittää. Kolmihenkinen perhe. Ei kauheasti törsätä.

[/quote]

Sama. Mutta eletään toki hyvin vaatimattomasti ja kuljetaan enimmäkseen vanhoissa vaatteissa. Lapselle aina vähän parempaa kuin itselle.

Vierailija
54/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mahtavaa jos jäisi noin paljon! Onneksi olen elänyt koko ikäni hyvin pienillä tuloilla, joten en koe kituuttavani vaikka mihinkään ylimääräiseen ei ole rahaa ja ruuat pitää hankkia tosi halvalla.

Vierailija
55/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jaa laskujen ja vuokran jalkeen kateen n. 500. Pakon edessa saastoon tuosta menee 350 (eli ensi vuoden lukukausimaksut pitaa tiristaa kuluvan vuoden opintotuesta, seka pistaa rahaa sivuun isompia hankintoja varten). Koen parjaavani taloudellisesti erinomaisesti, kun saastotileihin ei tarvitse koskea vuositasolla ja kayttosaastotilini karttuvat 80 eurolla kuussa :)

En shoppaile, kun eihan minulla ole edes vapaapaivia siihen. Ruoat kokkaan itse, ja harrastuksiin ei mene paljoa rahaa kun valineet (instrumentti, liikuntavalineet) loytyvat jo kotoa. Mihinhan saan rahani kulumaan jahka valmistun?

Terv. itara tyossakayva opiskelija

Vierailija
56/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää oikein hyvin.

Vierailija
57/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuluu pelkästään ruokaan 5-10 euroa/päivä, josta tietysti voisin säästää yli puolet kokkaamalla ruokani itse (en syö nytkään ulkona), syön siis jugurttia, leipää, hedelmiä, joskus keitän/paistan jotain, tai syön jotain puolivalmistetta. Tänään italiansalaatti, muutama lihapiirakka, jugurttia, pari banaania ja leipää. 

Muu kulutus on sitten pientä. Puhelinlaskuun menee 20-50 euroa/kk, en tilaa lehtiä, ostan hyvin harvoin vaatteita, tai tavaroita yleensäkään. En käy "ulkona", en juo/polta, en tarvitse autoa ja bussilipusta työnantajalta saatavat setelit kustantaa suuren osan.

Voisin kyllä elellä normaalisti 3 kuukautta käyttämällä 300 euroa kuussa, mutta lomilla palaa rahaa sitten reilusti. Vietän kaikki lomat Thaimaassa naisystäväni (yh - 2 lasta) luona, joten käytännössä palkkani kuluu lentoihin ja naisystäväni rahoittamiseen. M40

Vierailija
58/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitovapaalla tän hetkiset tulot verojen jälkeen 370e,. Näillä mennään..eipä tulis pärjättyä ilman miehen palkkaa.

Vierailija
59/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mihin saa tungettu 1500e. Ei tee tiukkaakaan. Esim. Sillä saa laadukkaat kengät talveksi mutta ei riitä enään hyvään talvitakkiin. Kyllä rahaa saa menemään jos sitä on mistä laittaa. Mutta pärjää vähemmälläkin jos on pakko.

Vierailija
60/60 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat tulot olleet jo muutaman vuoden ajan 469e/kk ja vuokra 367e. Opintolainaa en halua ottaa, vanhemmat onneksi kustantavat bussilipun heidän luona käydessä ja antavat joskus ruokakassin mukaan.

Vaikka minulla ei ole paljoa rahaa käytettävissä ruokaan yms. niin koen itseni onnelliseksi :)

T. Opiskelija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi