Riittäisikö sinulla 550 e kuukaudessa?
Jos laskujen ja vuokran jälkeen jäisi 700 käteen, olisiko elämäsi yhtä kituuttamista?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:01"]Mitä ne laskut sisältövät? Ihan siitä riippuu, riittääkö loput. Ja kuinka monelle hengelle?
Yleensä rahojen riittävyyttä arvioidaan sen summan perusteella, paljonko jää asumismenojen jälkeen.
[/quote]
Laskut sisältää vuokran, opintolainan lyhennyksen, netti ja puhelinlaskun, sähkölaskun. Luottokorttia ei käytössä. Eli raha (550) jää ruokaan,vaatteisiin ym kulutukseen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:55"]Ei missään nimessä. Peruslaiffiin menee 1500e.
[/quote]
Mihin saat tungettua 1500€? Minä en keksisi kohteita tarpeeksi.
[/quote]
Koko perheen ruokaan, vaatteisiin, bensaan jne.
Tonni menee viiniin, tupakkaan ja psykoterapiaan. Onneksi on hyvä palkka.
Jos noi laskut sisältää lainanlyhennyksen, sähkön, veden, netin, vakuutukset (henki, lapset, autot, talo), asumiskulut, piilarit, lehtitilaukset, lasten harrastusmaksut ja muut tän suuntaiset, niin 550e/kk henk. koht mulle riittäisi, jos oletetaan että muutkin perheenjäsenet saa kukin 550e/kk.
Meidän perheessä yhteensä siis 2200. Tonni menee ruokakauppaan, bensoihin jokunen satanen, lääkettä ja vaatetta lopulla rahalla. Pitäisi kyllä tarkentaa kuluja, mutta ei me nälkään näännyttäis.
Otsikosta ajattelin että ei, mutta kun selvensit että laskujen ja vuokran jälkeen käteen 550e niin kyllä kiitos!!!!
Olen aina elänyt tuolla tai pienemmällä summalla, riittää kyllä hyvin kun ei ole parempaan tottunut.
Emme ole töissä.
Rahaa jää 900 euroa kaiken jälkeen.
Sosiaalitoimesta rahat siis tulee.
Hyvin riittää. Tällä hetkellä jää vähemmän käteen ja silti saa kaiken tarvittavan ja enemmän
Eikös ap kertonut että sillä on 2 lasta? En pärjäisi.
Ei riitä. Meillä jää tonnin verran kun säästöön menee 300 ja kaikki laskut on maksettu. Yh ja kolme lasta.
Jos siis toi ois pelkästään elämiseen niin riittäis, ja sais jo väliin pientä luksustakin!
Meillä jää laskujen jälkeen n. 2200e. Kaksi lasta ja kaksi aikuista. Usein tuosta summasta jää n. 400 säästöön.
Tälläkin hetkellä riittää. Kolmihenkinen perhe. Ei kauheasti törsätä.
Riittäisi. Ruokaan menee 100-150, bussikorttiin 50, oppikirjoihin jonkin verran, satunnaisiin ravintolakäynteihin 50 ja 50 yllättäviin menoihin.
Noiden "laskujen" poistaminen käytettävissä olevasta rahasta tuntuu todella keinotekoiselta, jo on hirveän vaikea vertailla eri ihmisten käytettävissä olevia rahamääriä jos lähdetään "laskut" jättämään pois kuluista. Esim. meillä ei ole opintolainaa mutta on kuussa n. 260 euroa päivähoitomaksua ja 80 euroa iltapäiväkerhomaksua. Niistä tulee kyllä lasku.
Sisältäen kaikki "laskut" muttei lainanlyhennyksiä meidän nelihenkisellä perheellä menee normaaliin elämään n. 1700 euroa kuussa. Jos ei olisi perhettä elätettävänä niin 550 euroa riittäisi minulle itselleni kyllä.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:46"]
Minulla jää laskujen jälkeen 100-150 eur käteen ja hyvin pärjään.
[/quote]Luettelepa sitten mihin käytät rahasi
palkka on kuussa n. 600e
vuokra + muut laskut +/- 400e, hyvin pärjää on autot ja muut.
kyllä sitä oppis vielä vähemmälläki elämään. pitää vaan
jättää turhat pois.