Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen prosessi on muuttaa pois miehen luota rahattomana lasten kanssa?

Vierailija
13.08.2014 |

...No siinäpä se kysymys olikin...

Eli finanssipolitiikka on nollilla ja pois pitäisi päästä lasten kanssa. Löysin vuokrakämpänkin, siinä on 960e vuokra ja tietty alkuun sama summa päälle takuita. Töitä ei ole ja työttömyysetuudella tuettu ammattitutkintoon tähtäävä omaehtoinen koulutus alkaa ensi maanantaina (kestää n. 7kk).

Myytävääkään minulla ei ole. Auto toki on mutta sen hinnalla saa vain joko takuun tai vuokran maksettua ja tarvitsen autoa päästäkseni kouluun. Katsoin Kelan sivuilta että saisin asumistukea n. 600e/kk mutta millä ihmeellä kustannan sen takuun? Miten esim. sossu suhtautuu siihen? Entä huonekaluhankinnat? Ei minulla ole kuin pinnasänky ja tietokonepöytä. :(

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin... Eihän täällä ole kuin varakkaita onnellisia ydinperheitä isoissa prinsessalinnoissaan...

Vierailija
2/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Just tuon takia mulla ei ole varaa erotakaan. Olen huonopalkkaisesa tössä, joten ei kertakaikkiaan mitään mahiksia lähteä huonosta suhteesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekalut kierrätyskeskuksesta, annetaan-palstalta.

Vierailija
4/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonekaluja tosiaan saa helposti. Vuokraa pakun ja käy hakemassa ympäri kaupunkia. Lainaa pankista/luottokorttu tai vanhemmilta.Tai sit alat säästämään ja eroat vähän myöhemmin.

Vierailija
5/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se täällä selviä, tilaa aika sossusta. Mun mielestä sun pitäisi saada ainakin harkinnanvaraista tukea kodinkoneiden hankkimiseen (voi olla, että se auton hinta vähennetään tuesta, joten vedätä se alas tai vaihda huonompaan).

Vierailija
6/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tuossa 18v vanhassa kotterossa ole enää paljon alaspäin vedättämistä...

Eikä toisaalta ole vedättämistä enää tässä jahkailussakaan kun avokki on selkeän painokkaasti sanonut että "Painu hevonv*ttuun siitä!". Aikaa ei siis liene myöhempiin harkintoihin vaan pitäisi toimia pikimmiten tai vähintään nyt syksyn aikana. Ja joo, edes sängyt olisivat kivat lapsille. Ne eivät varmaankaan ole se kynnyskysymys mutta jotenkin nekin lisäävät "en-selviä-tästä-kuitenkaan -tuskaani" :(

t. ap

Vierailija
7/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP! Asutko Helsingissä? Meiltä voisi jotain perustarpeita löytyä annettavaksi (ollaan savuttomia ja eläimettömiä). Saadaan myös kuljetettua sulle tarpeen mukaan?

Jos avokki noin sanoo, niin lähde! Mitä sitä huonoa katselemaan? Olet onnellisempi yksin...tai siis lasten kanssa.

Vierailija
8/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

960e vuokra??? Me maksetaan ton verran asuntolainaa 250m2 ok- talosta

Vierailija
9/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ottamassa lapset mukaan, niin miksi et voi ottaa myös lasten sänkyjä?

Vierailija
10/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:19"]

Jos olet ottamassa lapset mukaan, niin miksi et voi ottaa myös lasten sänkyjä?

[/quote]

Pienimmällä on vain 110cm pinnis mutta ehkä olisi aika siirtyä isompaan (täyttää parin viikon päästä 3v) ja isommilla on kerrossänky jonka avokki haluaa pitää täällä koska ovathan lapset sitten isälläänkin.

Ja täältä on kolmattasataa kilsaa Helsinkiin mutta kiitos kauniista ajatuksesta, 8 <3

t. ap

Vierailija
11/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK AP. Toivottavasti sun asiat järjestyy!

Vierailija
12/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 = 8 :D

Vierailija
13/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap! Älä missään nimessä jää kituuttamaan tuohon.

Ymmärtääkseni sossu voi maksaa joissain tapauksissa takuuvuokran (tämä ihan kuulopuhetta).

mulla olisi sellainen venytettävä lasten sänky ainakin ylimääräisenä. Osuuko Pirkanmaa lähelle?

Lapset voi leikkiä hetken olevansa retkellä ja nukkua pelkillä patjoilla, ei ne siitäkään rikki mene. Kierrätyskeskukset yms on myös hyviä paikkoja päästä alkuun.

Vierailija
14/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja päättää hyväksyykö sossun maksusitoumuksen takuuvuokraa varten. Mutta varaa ehdottomasti aika sossulta, uskon että he auttavat. Suomessa ei kenenkään tarvitse jäädä huonoon suhteeseen taloudellisen tilanteen vuoksi.

Vierailija
15/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi on tosiaan täynnä myös "annetaan"- tavaraa, mutta sitä osastoa sää päivystää tosissaan ja laittaa HETI viestiä myyjälle (kännykkään, ei s-postiin) jotta tavaran saa. Ilmaisella on kova kysyntä. Itse aina toivoisin, että itselle turha tavara menisi ns. oikeaan osoitteeseen eikä jollekin huvikseen hamstraavalle tai joka myy eteenpäin.

Hyvä idea voisi olla myös laittaa näille mammapalstoille ilmoitus, että olet vailla huonekaluja ym. ja paikkakuntasi. Josko sitäkin kautta jotain löytyisi? :)

Vierailija
16/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko asua noin kalliissa vuokra-asunnossa?? Mitä järkeä :'D mä lyhennän saman verran asuntolainaa kuukaudessa, yksin! Mitä sä oot muutenkin tehnyt että tilantees ontollanen.. Olisko kantsinu opiskella aikoinaan eikä vaan sluibata tuilla?

Vierailija
17/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko lapset miehen? Siinä tapauksessa lapset saavat elatusapua häneltä. Harmi että ette ole naimisissa, ositus auttaisi tilannettasi etkä joutuisi noin julmasti taivasalle.

Voisitko siirtää koulunaloitusta vuodella ja mennä työhön? Näin saisit elämäsi ja taloudellisen tilanteesi tasapainoon uudessa elämäntilanteessa ennen opiskelua. Voi olla muutoinkin vaikea keskittyä koulunkäyntiin, jos privaattielämä on murroksessa. Koulussa varmasti ymmärtäisivät tämän lykkäysperusteen.

Vierailija
18/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 22:45"]

Pakko asua noin kalliissa vuokra-asunnossa?? Mitä järkeä :'D mä lyhennän saman verran asuntolainaa kuukaudessa, yksin! Mitä sä oot muutenkin tehnyt että tilantees ontollanen.. Olisko kantsinu opiskella aikoinaan eikä vaan sluibata tuilla?

[/quote]

Opiskeli kyllä ammatin ja teinkin töitä. Sitten rakastuin tyyppiin jonka kanssa ostimme talon. Erinäisten vaiheiden jälkeen siitä jäi jäljelle vain lainaa. Tein edelleen töitä kunnes yrityskaupoissa jäin työttömäksi. Aloitin täydentävän koulutuksen välittömästi (tai no, olihan siinä viikonloppu välissä) kun työt loppuivat. Sen kurssin jälkeen oli melko turhaa hakea oikeita töitä koska tiesin pääseväni seuraavaan koulutukseen (väliä n. 1,5kk ja tein kyllä satunnaista keikkaakin).

Sluibailusta ei siis ole kyse ja edelleen minulla on sitä vanhaakin lainaa ja uuttakaan tuskin saa työtön yh :(

t. ap

Vierailija
19/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapset miehelle jos kerran lasten sängyt yms on jo sinne hankittu. Ja sitten kaksioon ja vähitellen ostelet lapsille tavaroita.

OT, miksi miehesi on heittämässä sinua pihalle?

Vierailija
20/23 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova vuokra :/ Ei ihme että mietityttää. Se ensin kohtuulliseksi. Ei kai sossukaan tue noin kallista asumista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan