Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi korona ei tartu

Pohtija
31.07.2021 |

Miksi korona ei tartu kaikkin ihmisiin? Esim minä työskentelin parinsadan ihmisen yhteisössä koronan alkuvaiheessa noin kolme kuukautta, ilman maskia ilman mitään varotoimenpiteitä, siellä pärskittiin ja tälläkin paikkakunnalla koronaa jo esiintyi niin ei vaan tarttunu ei. Ja siskoni työskentelee edelleen paikassa jossa hoidettavien kanssa syödessä maski täytyy ottaa pois. Monet kerrat käyny testeissä, mutta ei koronaa. Siskon tyttö ,nuori, sai tartunnan ja jälkioireena väsymys. Työskenteli paikassa jossa kaikki hoidettavat ei käyttänyt maskia.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ei tartu kaikkiin :D Ystäväni oli Helgistä Lappiin automatkan kolmen kaverinsa kanssa, jotka perille päästyään KAIKKI (kolme) sairastuivat koronaan. Mutta ystäväni ei ja hän sitten toimi sen viikon ajan heille muille "hoitajana" lomareissulla. Sanoi, että odotti koko ajan milloin oireet alkaa, mutta ei alkanut. Kävi kahdesti virallisessa testissä ja teki kotitestejä. Ei vaan tarttunut :D 

Mielenkiintoista. Kiitos kun kerroit!

Vierailija
22/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näytä hirveää vaikutusta olevan rokotteilla siihen, tarttuuko vai ei. Ja aika samankaltaisia on oireet olleet tutuilla perheillä, oli rokotetta tai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys! Itse olen sairaanhoitoalalle opiskelemassa, ja olen ollut vuoden sisällä useissa työharjoitteluissa, jotka kaikki olleet oikeita koronapesiä, missä tartuntoja niin potilailla kuin henkilökunnalla, ja tietty ne maskit vaan henkilökunnalla monesti niitä perusmaskeja, eli suojataan potilaita mutta meitä ne eivät suojaa.

Olen ollut myös ns. kiertävänä hoitajana eri osastoilla ja lähikontaktissa potilaisiin, ja hoitanut eristyspotilaita. Yhdessä potilashuoneessa hoidin kahta potilasta, joista toisella todettiin hetken päästä korona, ja sitten sillä toisella myös, mutta itsellä vaan ei.

Olen myös joutunut vahingossa tilanteeseen (puutteellinen ohjaus ja oma varomattomuus yhdessä), jossa olen ottanut koronatestejä puutteellisella suojavarustuksella. Lapsia on itsellä monta, joista osa on eri kouluissa. Altistuksia on ollut lasten luokissa, yhdestäkin altistuksesta opettaja ilmoitti lapselleni erikseen kun kuulema jossain tilanteessa oli istunut niin lähellä tätä koronapositiivista opettajaa. Ei vaan tartu, ei kenelläkään perheestämme. Ei ole koko korona-aikana ollut mitään oireita ja testit näyttävät kaikilla vaan negaa, kun varmuudeksi välillä testailtu eikö jo olisi.

Vierailija
24/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet ohjeet sanoo, että pitää harjoittaa anilingusta ilman suojausta. Sitten tarttuu.

Kiitos vinkistä!

Vierailija
25/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9 henkilöä hiihtoreissussa pohjoisessa ja kaikki samassa pikkupussissa. Meitä oli kolme joilla rokotteet ja muilla ei piikkejä. Piikittömät sairastui ja me piikitetyt jäätiin ilman sairautta.

Silti jouduttiin karanteeniin levillä vaikka annettiin kaksi nega testiä kaikki kolme.

Vierailija
26/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#1 täällä. Meillä ei ole rokotteita. Eli pitäisi siis tarttua vielä hanakammin vaan silti ei niin tee. Kummastuttaa.

Vierailija
27/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartu pilvenpolttajiin uusimpien tutkimusten mukaan.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008536878.html

Ei ole totta. Mun kaveri joka polttaa lähes jatkuvasti sairastui.

Vierailija
28/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa olet enemmän biljardiin päin kallellaan?

Vierailija
29/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei influenssakaan tartu kaikkiin. Puoliso ja lapsi olivat kauheassa taudissa kun saivat influenssan. Minulle ei tullut mitään.

Vierailija
30/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahdollista, että olet sairastanut oireettomana tai niin vähin oirein, että on mennyt huomaamatta. Näitähän on ollut alusta asti, että joku on saanut tietää omasta tartunnasta vasta, kun on testattu syystä tai toisesta. Eli en murehtisi asiaa sen enempää.

Vierailija
31/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on tutkimus meneillään. Artikkelissa myös pohdintaa seikoista,, jotka saattavat selittää, miksi ei tartu kaikkiin.

https://www.nature.com/articles/d41586-021-02978-6#ref-CR1

Vierailija
32/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin taisi olla piikkiproteiinin "vastinkappaleet" elimistössä sellaisia, että virus ei pääse niin tarttumaan. Tai sitten sulla vaan on niin äkänen perustason immuniteetti, että se eliminoi tunkeilijan niin saman tien, ette ehdi lisääntyä. Tai sitten tauti itää sinussa vaan kauemmin ja kohta alat oireilla. Milloin lapsen testi on tehty?

Tai sitten valehtelet.

Noin kolmellakymmenellä prosentilla ihmisistä on luontainen immuniteetti koronaan.

"In mid-April work was published by the group of Andreas Thiel at the Charité Berlin. A paper with 30 authors, amongst them the virologist Christian Drosten. It showed that in 34 % of people in Berlin who had never been in contact with the Sars-CoV-2 virus showed nonetheless T-cell immunity against it (T-cell immunity is a different kind of immune reaction, see below). This means that our T-cells, i.e. white blood cells, detect common structures appearing on Sars-CoV-2 and regular cold viri and therefore combat both of them."

Vierailija
33/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 9 henkilöä hiihtoreissussa pohjoisessa ja kaikki samassa pikkupussissa. Meitä oli kolme joilla rokotteet ja muilla ei piikkejä. Piikittömät sairastui ja me piikitetyt jäätiin ilman sairautta.

Silti jouduttiin karanteeniin levillä vaikka annettiin kaksi nega testiä kaikki kolme.

Luulisi, että piikitetyillä olisi enemmän sitä tervettä järkeä ja arvostelukykyä.

Mitäs lähitte piikittömien matkaan? Oma valinta.

Vierailija
34/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillakin taisi olla piikkiproteiinin "vastinkappaleet" elimistössä sellaisia, että virus ei pääse niin tarttumaan. Tai sitten sulla vaan on niin äkänen perustason immuniteetti, että se eliminoi tunkeilijan niin saman tien, ette ehdi lisääntyä. Tai sitten tauti itää sinussa vaan kauemmin ja kohta alat oireilla. Milloin lapsen testi on tehty?

Tai sitten valehtelet.

Noin kolmellakymmenellä prosentilla ihmisistä on luontainen immuniteetti koronaan.

"In mid-April work was published by the group of Andreas Thiel at the Charité Berlin. A paper with 30 authors, amongst them the virologist Christian Drosten. It showed that in 34 % of people in Berlin who had never been in contact with the Sars-CoV-2 virus showed nonetheless T-cell immunity against it (T-cell immunity is a different kind of immune reaction, see below). This means that our T-cells, i.e. white blood cells, detect common structures appearing on Sars-CoV-2 and regular cold viri and therefore combat both of them."

Kolmasosa eli 1 kolmesta ihmisestä jos omaa luontaisen immuniteetin koronalle, on aika iso ja merkittävä asia! Silti meillä "siantuntiat" puhuvat, että tauti tulee käymään kaikki läpi.

Olen itse täysin rokottamaton 64-vuotias, eikä minulla ole ollut kertaakaan mitään taudin oireita. Mietin, olisinko kumminkin sairastanut jossain vaiheessa, ja tein vasta-ainetestin. Eipä ollut vasta-aineitakaan. Eli ainakaan elimistö ei ole reagoinut virukseen.

Vierailija
35/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sairastui 3/4 perheenjäsentä. Nuorin lapsista täysin oireeton. Hän sairastaa normaalisti meistä eniten, ehkä sieltä sitten saanut vastustuskyvyn jonkun toisen koronaviruksen aiheuttaman taudin kautta.

Vierailija
36/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi aikamoinen harppaus kannabiksen laillistamisesta jos sen todettaisiinkin olevan tehokas lääke koronaan :D

Se olisi jotenkin hassua .

No silloin se ainakin kiellettäisiin! :D

Mikään ei saa uhata lääkeyhtiöiden voittoja.

Vierailija
37/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi aikamoinen harppaus kannabiksen laillistamisesta jos sen todettaisiinkin olevan tehokas lääke koronaan :D

Se olisi jotenkin hassua .

No silloin se ainakin kiellettäisiin! :D

Mikään ei saa uhata lääkeyhtiöiden voittoja.

Samasta syystä d-vitamiinia suositellaan naurettavaa 20 mikrogrammaa vuorokaudessa. Lääkeyhtiöt ois konkassa jos kaikki vetäis talvisin 100 mikrogrammaa d-vitamiinia eikä sairastuis ikinä mihinkään

Vierailija
38/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tartu pilvenpolttajiin uusimpien tutkimusten mukaan.

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008536878.html

Ei tuossa mistään pilvenpolttajien tarttumattomuudesta puhuttu.

Vierailija
39/40 |
30.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤔🤔🤔🤔

Vierailija
40/40 |
05.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt koko korona-ajan salilla, suurimman osan ajasta pelaamassa jalkapalloa ja töissä toimistolla, ja missään en ole käyttänyt maskia. Työkavereista n. puolet on sairastanut koronan ja parin kanssa kuljettiin kimppakyydissä samalla autolla pari päivää juuri kun heillä oli korona alkamassa (oireita alkoi tulemaan). Mutta jostain syystä minulle ei vieläkään ole tullut koronaa, ihmettelen tätä hieman itsekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi