Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Otanko hiuksiini tuuhennuksen/pidennyksen vai leikkaan polkan?

Vierailija
31.07.2021 |

Tykkään pitkistä hiuksista mutta myös polkka on ainakin joskus sopinut minulle hyvin.

Hiukseni ovat katkeilleet kun pidän niitä kotona auki ja pieni lapseni (joka kylläkin nyt jo täyttää neljä) on kiipeillyt päälläni ja hiukset aina jossain jalan alla tms.
Ei ne nytkään mitkään ohuet ole mutta latvat eivät ole enää tuuheat. Olen jo leikannut niitä paljon muttei riitä. Nyt lapaluihin asti. Etuosa lyhyempi ja luonnostaankin jo harvempi.

Nyt olen kahden vaiheilla että otanko tuuhennuksen hiuksiini ja samalla tulisi pituuttakin ainakin näennäisesti lisää kun kaikki hiukset olisi tasamitassa vai leikkaanko suosiolla polkan ja aloitan vuosien kasvatusurakan hyväkuntoisten hiusten kanssa?

Hiukseni kasvavat ihan normaalia vauhtia tai ehkä vähän keskimääräistä nopeammin. Ainakin sen 12cm tulee vuodessa mutta siitä huolimatta kasvatukseen meneen vuosia koska haluan kerran pari vuodessa siistiä latvoja parilla sentillä.

Mietin että kadunko jos leikkaan vai kadunko jos en leikkaa jos en saakaan hiuksiani kuntoon ilman leikkaamista?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leikkaisin polkan sinuna. En ottaisi tuuhennoksia. Kalliit ja vaatii jatkuvaa korjaamista,näin ainakin luulen. Ja voi kuluttaa hiuksia. Polkka kasvaa nopeasti ja ei mene kuin 1,5v ja on jo pitkät hiukset.

Mulla itse asiassa varmaan sama tilanne, hiukset latvoista kuluneet, kylläkin vaalennuksien takia. Itsellä vähän lyhyemmät jo nyt hiukset kun leikkasin jo itse malttamattomana. Mutta siis hiuksia paljon mutta ohuita ja luonnostaan edessä vähemmän.

No siis itsekin leikkasin nämä kun meni hermot 😅

Tosin pari vuotta sitten leikkautin kampaajalla 20cm ja vuosi sitten kampaaja lyhensi viitisen senttiä.

Sama juttu eli ohuita hiuksia mutta niitä on paljon ja juurikin edestä harvemmat.

Ohut hius varmaan on herkempi katkeamaan?

Minä raidoitan hiuksia kampaajalla mutta harvoin. Viimeksi vuosi sitten ja normaalisti kerran vuodessa. Platinanvaaleita raitoja en ota ja sekaan tummempia eli ei kovin rajua käsittelyä tule hiuksille.

Ylläpidän ja nykyään vaihdan väriäkin ainoastaan sävyttävillä hiusnaamioilla.

Ap

Vierailija
22/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten aiheuttaa että latvat menee vähän aikaa leikkaamisen jälkeen huonoon kuntoon uudestaan? Mulla käy aina noin. Pari kk ja latvat samanlaiset kuin ennenkin. On kyllä vanhaa vaalennusta hiusten latvoissa.

Mulla ei ole latvat paljonkaan kuluneet sen jälkeen kun lopetin sulfaattishampoiden käytön. Haarahiuksia ei ole enää ollenkaan. En käytä hoitoainettakaan enää nykyään, ennen käytin, mutta silti latvat hamppuuntuivat ja haaroittuivat.

Eli omasta kokemuksesta sanoisin, että liian pesevä ja kuivattava shampoo tuhoaa latvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeilu ei johdu aukipitämisestä. Älä ainakaan mitään lisäkkeitä laita. En suosittele leikkaamaankaan, jos koet olevasi ns pitkätukkahenkilö. Jos tarvitset virkistystä, niin joku hiushoito ja raitoja ehkä? Ja kulmakarvoihin kestovärjäys ja käy läpi vaatekaappi ja heitä pois rumat vaatteet.

Mulla ei oo rumia vaatteita ja kulmissa microblading.

Kyllä taidan kallistua leikkaamiseen. Lyhyeksi en leikkaa mutta hartioille tai ehkä vähän siitä lyhyemmät.

Kasvaahan ne siitä kyllä.

Kymmenen vuotta sitten tein saman. Kasvoi takaisin kauniimpina.

Sen jälkeen kun vauva alkoi olla sen ikäinen että sai hiuksista kiinni ja myöhemmin möyrinyt päälläni niin että hiukset jääneet puristuksiin niin ei näytä enää hyvältä.

Ap

Vierailija
24/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan leikkauttaisin polkan.

Hiukset kasvaa kuitenkin nopeaa ja kolmen vuoden päästä sinulla on upeat, hyväkuntoiset hiukset! Jos et leikkaa niin todennäköisesti olet samassa tilanteessa kolmen vuoden päästä eli tuskailet huonokuntoisten hiusten kanssa kun eivät pääse vahvistumaan latvoista vaan kuluvat sitä mukaa kun kasvaa.

Vierailija
25/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on kyllä vaikea uskoa, että vauva möyrisi päällä siinä määrin jatkuvasti, että se itsessään olisi syy tuohon. Sen sijaan raskauteen ja imetykseen liittyvät hormonaaliset muutokset kyllä ovat voineet vaikuttaa hiusten laatuun ja haurastuttaa niitä. Mutta oli syy mikä vaan, niin itse leikkaisin sen verran kuin tarpeen on ja antaisin sitten kasvaa.

Vierailija
26/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on kyllä vaikea uskoa, että vauva möyrisi päällä siinä määrin jatkuvasti, että se itsessään olisi syy tuohon. Sen sijaan raskauteen ja imetykseen liittyvät hormonaaliset muutokset kyllä ovat voineet vaikuttaa hiusten laatuun ja haurastuttaa niitä. Mutta oli syy mikä vaan, niin itse leikkaisin sen verran kuin tarpeen on ja antaisin sitten kasvaa.

Jos makaan sohvalla ja nostan hiukset pään yläpuolelle sohvatyynylle ja joku kävelee niiden päältä ja seisoo niiden päällä niin että jalka vielä uppoaa pehmeeseen sohvaan ja tunnen kuinka päänahkaa kiristää ja katkeilun ääniä tuntuu/kuuluu niin kyllä se todennäköisesti on syy hiusten katkeiluun. Sama sängyssä.

En pysty itse makaamaan hiusten päällä vaan nostan ne aina pois niskasta jollekin tyynylle kun sohvalla olen. Olen nyt oppinut vähän suojelemaan hiuksia mutta aina ei ehdi tai muista.

Kuvittele että joku vetäisi sinua hiuksista lujaa joka päivä ja välillä useitakin kertoja muutaman vuoden ajan. Tai koita levittää hiukset sängyllä pääsi yläpuolelle ja laita lapsi kävelemään siitä päältä. Kyllä se näkyy (ja tuntuu) hiuksissa.

Luulisi myös neljässä vuodessa hormonitoiminnan olevan palautunut moneen kertaan eli en usko että sekään on syy.

Minulla on selvästi katkenneita hiuksia. Kampaaja sanoi vuosi sitten että ovat uusia hiuksia mutta ei ole kun katkenneita.

Jos tätä vauhtia tulee uusia hiuksia niin luulisi tilanteen muuttuvan parempaan eikä huonompaan vuosien saatossa?

Pitäisi opetella pitämään nutturaa donitsilla.

Ap

Vierailija
27/27 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt parin vuoden ajan laitattanut tuuhennosta pitkään vaaleaan tukkaan. En halua lyhyttä kun aina ollut pitkä. Mago-tekniikka on erittäin hellävarainen ja kemikaaliton tapa ja näyttää hyvin luonnolliselta. Kallis on kyllä ja pitää uusia 3kk välein. Kokeilin teippejäkin enkä tykännyt yhtään. Hiukset kuitenkin on ehkä merkittävin ulkonäköön vaikuttava asia painon jälkeen joten minä ainakin haluan että ovat nätit.