Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukkaa, että saa lasten harrastuksen maksettua

Vierailija
13.08.2014 |

Viikonloppuna lakaa ratsastus. Kahdelta lapselta alkeiskurssi eli 10h ratsastusta 490e. Kyllä sen saan maksettua, mutta aika tiukalle vetää. Miten muut pienituloiset perheet olette saaneet järjestettyä harrastusmaksuja? 

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 19:41"]

Kerää mustikoita ja säästä

[/quote]

Meillä päin metsämustikka maksaa 6 euroa litra. Siitä vaan koko perhe nyt metsään. Poimikaa 8 ämpärillistä, niin siinä se summa on!

Vierailija
22/22 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 21:25"]

Olen jo päättänyt, että tulevat lapseni eivät saa aloittaa jääkiekkoa, ratsastusta tai taitoluistelua, ja ihan vain hintojen vuoksi. Ellei taloustilanteemme satu muuttumaan ihan ok:sta todella todella hyväksi jostais ihmeen syyatä seuraavan viiden vuoden aikana.

[/quote]

Miten paljon itse käytät harrastuksiisi/vapaa-aikaasi? Kuntosalikortti? Jumpat? Elokuvat? Kirjat? Varusteet?

Miten paljon ylimääräistä käytät siihen, että sinulla on mukava vapaa-aika?

Minä en tehnyt mitään periaatepäätöstä, ja nyt lapsemme harrastavat jalkapalloa, jääkiekkoa, salibandya, tanssia ja lisäksi jokainen soittaa soitinta. Ei ole halpaa. Mutta lapset nauttivat harrastuksistaan, tuntevat iloa saadessaan näitä harrastaa ja suorastaan hehkuvat intoa ja ylpeyttä, kun joku pyytää heitä kertomaan harrastuksistaan. Miksi ihmeessä haluaisin estää tämän? Voin olla ostamatta uutta käsilaukkua ja pärjään nykyisillä kengillä vielä hetken. En polta tupakkaa, en käy baareissa enkä juo. Nautin kirjojen lukemisesta ja olen kirjaston ahkera käyttäjä. Kuntosaliti ja jumpat olen vaihtanut iltalenkkeilyyn. Olen edelleen onnellinen mutta kyllä se vaan mahtavalta tuntuu, kun näkee lasten onnellisuuden.

Toki saat päättää, mitä lajeja lapsesi harrastavat, jos nyt ylipäätään harrastavat. Minäkin toivoin joskus lapsistani tenniksen pelaajia, mutta ei. Eivät syttyneet tälle ollenkaan.

Mielettömintähän näissä lapsissa on se, etteivät he olekaan välttämättä omia jatkeitasi vaan ihan erilaisia, omia persooniaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme