Bluestep-laina ilman luottotietoja?
Onko kellään kokemuksia tästä?
https://www.bluestep.fi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=…
Itselläni ovat luottotiedot menneen noin 3 vuotta sitten. Nyt sain pitkän työttömyysaste jälkeen todella hyvän työpaikan. Aloitan ylihuomenna. Mutta... En tietenkään saa elokuulle Kelalta mitään apua, koska olen töissä. Tarvitsisi lainata rahaa niin, että saan elokuun vuokran maksettua.
Bluestepon sivustolla lukee, että he voivat myöntää lainaa myös ilman luottotietoja. Mutta onkohan se totta?
Tässä vaiheessa on jo aivan sama, vaikka korkoa olisi miten paljon tahansa. Alkavassa työssä on hyvä palkka, yli 3000 euroa. Eli syyskuussa pystyisin helposti maksamaan kaksi vuokraa kerralla
Kommentit (55)
1. Ellet ole käyttänyt tämän vuoden maksuvapaistasi, hae ulosotosta maksuvapaa kuukausi. Onnistuu puhelinsoitolla tai sähköpostilla.
2. Sovi vuokranantajan kanssa maksupäivän siirtämisestä.
Problem solved. Ei tarvitse kiittää.
Vierailija kirjoitti:
1. Ellet ole käyttänyt tämän vuoden maksuvapaistasi, hae ulosotosta maksuvapaa kuukausi. Onnistuu puhelinsoitolla tai sähköpostilla.
2. Sovi vuokranantajan kanssa maksupäivän siirtämisestä.
Problem solved. Ei tarvitse kiittää.
Maksuvapaus ei ole minulle nyt vaihtoehto, koska en kuitenkaan maksa mitään ulosottoon elokuussa. Eihän minulla ole silloin lainkaan tuloja. Asumistukea toivoisin saavani, jotta saisin edes osan vuokrasta maksettua. Asumistukea olen saanut 289€/kk ja vuokra on 650€. Asumistukea lisäksi olen tähän asti saanut työmarkkinatukea nettona sen 540€, mutta elokuussa en sitä tietenkään saa, koska aloitan työt.
Hyvin vähän on rahaa säästössä, alle 100€, mutta sillä saan lipun työmatkoja varten kuukaudeksi.
Ilouutinen on se, että eräs myyntiin laittamani esine meni lähes saman tien kaupaksi torilla. Eli pian olen jo 50€ rikkaampi.
TE-toimisto muuten ilmoittaa kyllä Kelaan, jos sinne kertoo menevänsä töihin. Eli kyllä riski jäädä kuukaudeksi ilman tukea on aika korkea. Hankalaa tällaisessa tilanteessa, kun on pienillä rahoilla elänyt jo pitkään ja säästäminen on tuntunut lähes mahdottomalta.
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvottelet asiasta vuokranantajan kanssa ja sovitte maksavasi vuokran ensi kuussa. En kyllä luottotiedottomana alkaisi enempää velkaantumaan.
Miksi luottotiedoton ei voisi lainata rahaa yhden kuukauden vuokraa varten? Itse olen luottotiedoton, mutta omistan auton ja olen maksanut asuntolainaa ongelmitta jo pari vuotta. Palkkani on erittäin hyvä ja luottotietoihin liittyvät velat olen maksanut pois jo kolme vuotta sitten. Asuntolainaan tarvitsin kaksi takaajaa ja käsirahana maksoin asunnon hinnasta heti 40% pois.
Mistä pankista sait lainaa henkilötakaajilla?
Niin, ja vuokranantajalle soitan ensi viikon keskiviikkona. Katson vielä, jos saisin asumistukea. Vaikka nyt alkoi jo pelottaa, että perivät kesältä kaikki tuet vielä takaisin sen saamani apurahan takia. Vaikka se menikin lähes kokonaan velan maksuun.
On oikeasti vaikeaa koittaa siirtyä työelämään, kun ei ole minkäänlaista tukiverkkoa. Hyvä asia tässä on ehkä se, etten jaksa jännittää uuden työn aloittamista, sillä stressaan eniten sitä, miten saan vuokran maksettua.
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Niin, ja vuokranantajalle soitan ensi viikon keskiviikkona. Katson vielä, jos saisin asumistukea. Vaikka nyt alkoi jo pelottaa, että perivät kesältä kaikki tuet vielä takaisin sen saamani apurahan takia. Vaikka se menikin lähes kokonaan velan maksuun.
On oikeasti vaikeaa koittaa siirtyä työelämään, kun ei ole minkäänlaista tukiverkkoa. Hyvä asia tässä on ehkä se, etten jaksa jännittää uuden työn aloittamista, sillä stressaan eniten sitä, miten saan vuokran maksettua.
- aloittaja
Mikä apuraha se oli? Miksi käytit sen velan maksuun? Kyllä sinä sen asumistuen saat vielä elokuussa, mutta riippuu mikä tuo apuraha on ja kuinka saat perusteltua sen. Apurahan ei pitäisi vaikuttaa tukiin jos se on esim tarkoitettu vaikka jonkin välineen hankintaan tai työn tekemiseen.
Se apuraha on tarkoitettu erään julkaisun valmistamiseen. Sitä olen tehnytkin nyt kesällä, mutta halusin maksaa velkaa pois, koska tuolloin en vielä tiennyt saavani töitä. Inhoan tätä tunnetta, kun on velkaa koko ajan roikkumassa. Mutta nythän saankin velat maksettua tämän vuoden puolella helposti kokonaan pois, jihuu!
Elokuusta vain täytyy jotenkin selvitä, ja sen jälkeen ei enää ole rahahuolia. Monilla asiat ovat paljon huonomminkin.
Huomaan, että nyt alan katsomaan kaikkea täällä kotona sillä silmällä, että voisiko sen myydä. Pyörästä en nyt kuitenkaan luovu, sillä se kyllä auttaa töihin menemistä, kun ei tarvitse kävellä asemalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neuvottelet asiasta vuokranantajan kanssa ja sovitte maksavasi vuokran ensi kuussa. En kyllä luottotiedottomana alkaisi enempää velkaantumaan.
Miksi luottotiedoton ei voisi lainata rahaa yhden kuukauden vuokraa varten? Itse olen luottotiedoton, mutta omistan auton ja olen maksanut asuntolainaa ongelmitta jo pari vuotta. Palkkani on erittäin hyvä ja luottotietoihin liittyvät velat olen maksanut pois jo kolme vuotta sitten. Asuntolainaan tarvitsin kaksi takaajaa ja käsirahana maksoin asunnon hinnasta heti 40% pois.
Hulluhan olet jos KÄSIRAHANA maksat tuollaisia summia.
Opettele termit, tarkoitit varmaan OMARAHOITUSOSUUTENA.
Vierailija kirjoitti:
Se apuraha on tarkoitettu erään julkaisun valmistamiseen. Sitä olen tehnytkin nyt kesällä, mutta halusin maksaa velkaa pois, koska tuolloin en vielä tiennyt saavani töitä. Inhoan tätä tunnetta, kun on velkaa koko ajan roikkumassa. Mutta nythän saankin velat maksettua tämän vuoden puolella helposti kokonaan pois, jihuu!
Elokuusta vain täytyy jotenkin selvitä, ja sen jälkeen ei enää ole rahahuolia. Monilla asiat ovat paljon huonomminkin.
Huomaan, että nyt alan katsomaan kaikkea täällä kotona sillä silmällä, että voisiko sen myydä. Pyörästä en nyt kuitenkaan luovu, sillä se kyllä auttaa töihin menemistä, kun ei tarvitse kävellä asemalla.
Okei, hyvä jos se apuraha oli ns kohdeapuraha, eikä toimeentuloa varten, koska silloin sen ei pitäisi vaikuttaa asumistukeen.
Koita välttää lainaa. Myy kaikki mitä voit. Vuokranmaksuun saat varmaan aikaa, mutta älä ota sitä tavaksi. Voithan maksaa vaikka osan ja jättää loput syyskuulle. En suosittele, että koko vuokran siirrät myöhemmäksi, koska ei se palkka niiin iso ole, että siitä kahta vuokraa maksaa kun elääkkin pitäisi.
Olet fiksu, kyllä sinä pärjäät.
Tämä Bluestep bank on aika pitkälle pelkkiä lupauksia. Luvataan, mainostetaan kelpaa arvoasunnot pantiksi merenrannalta vakuudeksi. Eli jotain hämärää.
Eräs tuttava haki heiltä lainaa ja oli pitkäprosessi, jossa syynättiin kaikki, luvattiin paljon, asunto arvotettiin ja ei vastat puheluihin, viesteihin jne. Paljon lupauksia ja ei mitään konkretiaa.
Hänelle tuli tunne, että kyseessä on ns. jokin vanha pikavippi firma, johon on koottu erilaisia top 5 credit firmoja jne. Palvelu huonoa, ei vastata puhelimeen, ei saa yhteyttä, vihreää valoa näytetään, aina maksussa kun hän kysyi aina sama vastaus ei ollutkaan maksussa. Puhuivat lainaosastosta, josta maksetaan mutta sellaista ei taida olla lainkaan.
Korot korkeita ja paljon pelkkää ilmaa heillä, eli kuka ottaa lainaa heiltä jos muualta saa saman tien lainpäätöksen, täällä vie aikaa ja erilaisia selvityksiä vaikka kuinka paljon.
Lupauksia ja pelkkää turhaa työtä tuli tunne että ei voi luottaa, jos et halua turhaa työtä etsi muualta.
Tämähän firma on koottu ns. pikavippiyhtiöistä ja nimike on nyt tuo.
Tuntuu ettei ole pankki hienot sivut luvataan paljon ja utopiaa.
Henkilöstöä vähän puhelimiin ei vastat ja toiminta antaa kuvan, että kyseessä ns pikavippifirma tms.
Korot korkeita ja uskottavuus on heikkoa.
e hirveä paperityö ja erilasia kokemuksia mutta tarvitaan merenrantatalo vakuudeksi jne. eli kerätään vanhusten omaisuuksia kun muu ei kelpaa.
Olisiko taustalla Olli Sarmasto.
Yhteyksiä ei saa ja viesteihin ei vastata.
Top 5 credit eikö nämä ole Ferratum, Saldo jne taustafirmoja eli vahvasti kyseessä samoja vippiketjuja, joissa korkeat korot.
Mieti ja tutkiskele esimerkiksi jos pankki mitään tietoja ei löydy henkilöjenosalta tai yhteyttä ei saa epämääräinen firma ei pankki toimi näin salaperäisesti.
Hienot kuvakkeet sivuilla mutta kakku päältä kaunis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuessani USAssa (Texas), siellä oli yhdistys johon liittymällä sai lainaa helposti noin 500-1500 dollaria. Korko oli todella suuri, noin 20% mutta monelle se laina auttoi vaikkapa yllättävissä lääkärikuluissa. Onko Suomessa mitään sellaista? Aika usein täällä kai luullaan, että yhteiskunta tukee ja auttaa. Mutta niinhän se ei ole.
Ei täällä ole mitään tuollaista. Ja todella luullaan, että apua saa, kun pyytää. Ei todellakaan saa. Moni jää täysin tyhjän päälle.
sam periaate kuin pikavipeissä..
Tietenkin TE-toimistolle pitää ilmoittaa työllistymisestä. Kelallekin VOI ilmoittaa, jos on itsellä rahulia niin että pystyy vuokrat sun muut maksamaan mutta ap:n kaltaisessa tilanteessa ei kannata. Kela katsoo, että hänen pitäisi elokuu elää sellaisilla rahoilla jotka tulevat vasta kuun lopussa?!