Bluestep-laina ilman luottotietoja?
Onko kellään kokemuksia tästä?
https://www.bluestep.fi/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=…
Itselläni ovat luottotiedot menneen noin 3 vuotta sitten. Nyt sain pitkän työttömyysaste jälkeen todella hyvän työpaikan. Aloitan ylihuomenna. Mutta... En tietenkään saa elokuulle Kelalta mitään apua, koska olen töissä. Tarvitsisi lainata rahaa niin, että saan elokuun vuokran maksettua.
Bluestepon sivustolla lukee, että he voivat myöntää lainaa myös ilman luottotietoja. Mutta onkohan se totta?
Tässä vaiheessa on jo aivan sama, vaikka korkoa olisi miten paljon tahansa. Alkavassa työssä on hyvä palkka, yli 3000 euroa. Eli syyskuussa pystyisin helposti maksamaan kaksi vuokraa kerralla
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Neuvottelet asiasta vuokranantajan kanssa ja sovitte maksavasi vuokran ensi kuussa. En kyllä luottotiedottomana alkaisi enempää velkaantumaan.
Miksi oletat, että aloittajalla on velkaa? Koska hänellä ei ole luottotietoja? Hyvin todennäköisesti ne velat on jo maksettu, jos luottotiedot ovat menneet kolme vuotta sitten. Ellei kyseessä sitten ole isompi, joku 10000€+ velka.
Muuten kiva, mutta suomessa on laitonta lainata rahaa mm. luottotiedottomalle tai alaikäiselle.
Aika moni tuntuu saaneen apua myymällä jotain omaisuuttaan. Minäkin taidan laittaa pyörän ja vähän muutakin tavaraa myyntiin. Voihan ostaa uuden pyörän heti kuukauden päästä.
Kiitos niille kirjoittajille, jotka ovat puolustaneet meidän luottotietoja menettäneiden asemaa. Minulla on siis velkaa vielä jäljellä, noin 2400€. Ja toki lisävelan ottaminen ei olisi mitenkään mukavaa. Mutta jo muutama satanen auttaisi nyt vain selviytymään ensi kuun vuokrasta.
- aloittaja
Sanni16kerava kirjoitti:
Muuten kiva, mutta suomessa on laitonta lainata rahaa mm. luottotiedottomalle tai alaikäiselle.
Monelle tämä on täysin kohtuutonta. Ikärajan ymmärrän, mutta jos on velaton (tai velkaa on vähän, vaikkapa alle 5000€) ja työssäkäyvä ihminen, niin kyllä pitäisi pystyä ottamaan parin sadan euron laina.
Tietenkin saat elokuulle asumistukea. Vai oletko mennyt kertomaan niille jo etukäteen työllistyväsi?! Luultavasti syyskuussa sitten katkeaa asumistuki, kun ne saavat tietoonsa sun palkkatiedot.
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Monelle tämä on täysin kohtuutonta. Ikärajan ymmärrän, mutta jos on velaton (tai velkaa on vähän, vaikkapa alle 5000€) ja työssäkäyvä ihminen, niin kyllä pitäisi pystyä ottamaan parin sadan euron laina.
Olisi aika kohtuutonta, että viereiselle kaverille jolla olisi 5001€ lainaa, ei sitten lainattaisi mitään.
Johonkin ne rajat on vedettävä, nollatoleranssi on reiluin vaihtoehto.
Sanni16kerava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanni16kerava kirjoitti:
Olisi aika kohtuutonta, että viereiselle kaverille jolla olisi 5001€ lainaa, ei sitten lainattaisi mitään.
Johonkin ne rajat on vedettävä, nollatoleranssi on reiluin vaihtoehto.
Parempi olisi vain vetää se raja johonkin. Se 5001€ velkaa oleva voisi sitten maksaa euron pois velastaan ja sitten hakea apua kuukaudeksi.
Unohda pikavipit ja sovi vuokranantajan kanssa maksuaika.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saat elokuulle asumistukea. Vai oletko mennyt kertomaan niille jo etukäteen työllistyväsi?! Luultavasti syyskuussa sitten katkeaa asumistuki, kun ne saavat tietoonsa sun palkkatiedot.
Menin kertomaan työllistymisestä koska ajattelin, että työttömyyskorvaus täytyy lopettaa heti, kun työllistyy. Se taisi tosiaan olla virhe!
Pitäisi olla erikseen joku opas, jossa neuvotaan, milloin Kelalle ei pidä heti kertoa totuutta. ;-) Helpointa olisi tosiaan ollut "lainata" rahat Kelalta, joka olisi sitten vain perinyt ne takaisin ne ensimmäisestä palkasta.
Minä tässä valmistelen myynti-ilmoituksia. Saa nähdä, meneekö mikään kaupaksi. Pakko on yrittää pysyä toiveikkaana.
- aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri. Toimeentulotukeakin saat siihen ekaan palkkaan asti.
Toi bluestephän vaatii vakuudet lainoille. Eli asunto tai mökki pitää olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotukea ehdi saamaan enää elokuulle, jos nyt sitä hakee. Käsittelyajat ovat Kelassa jäätävän pitkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimeentulotukea ehdi saamaan enää elokuulle, jos nyt sitä hakee. Käsittelyajat ovat Kelassa jäätävän pitkiä.
Höpö höpö. Aina olen saanut päätöksen tt-tuesta 7 arkipäivässä.
Pikagoogletin asumistuki + pitkäaikaistyötön työllistyy niin sen perusteella sun asumistuki olisi tarkistettu vasta kolmen, jopa kuuden ?! kuukauden päästä työllistymisestä. Voi voi. Kelalle ei tosiaan ikinä pidä kertoa etukäteen töiden alkamisesta.
Eikös tuo ole sellainen järjestelylaina eli jos jollain ihmeellä tuolta edes lainan saa niin sillä tasan rahoitetaan muut lainat. Omalle tilille ei tule senttiäkään.
Hae ulosotosta lykkäystä/rajoitusta elokuulle.
Elokuussa ei mitään menekään ulosottoon, koska minulla ei ole tuloja ollenkaan. Nyt koitan vain saada kuun vuokran maksettua, ja pian elämä helpottuu, kun saan palkkaa ja velkakin tulee maksetuksi kokonaan pois muutamassa kuukaudessa.
Sen virheen siis tein, että kerroin työpaikasta Kelalle ja TE-toimistolle.
Soitin ja kyselin mahdollisuutta toimeentulotukeen. En ilmeisesti voi saada sitä elokuullekaan, sillä sain kesäkuussa apurahan 5500€. Käytin sen lähes kokonaan velan maksuun, mutta Kelan mukaan se katsotaan todennäköisesti silti tuloksi, joten olen liian "rikas" saadakseni toimeentulotukea.
Mutta koitan nyt iloita työpaikasta. Pian ovat rahahuolet ohi. Luottotiedot olen silti ilmeisesti vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Elokuussa ei mitään menekään ulosottoon, koska minulla ei ole tuloja ollenkaan. Nyt koitan vain saada kuun vuokran maksettua, ja pian elämä helpottuu, kun saan palkkaa ja velkakin tulee maksetuksi kokonaan pois muutamassa kuukaudessa.
Sen virheen siis tein, että kerroin työpaikasta Kelalle ja TE-toimistolle.
Soitin ja kyselin mahdollisuutta toimeentulotukeen. En ilmeisesti voi saada sitä elokuullekaan, sillä sain kesäkuussa apurahan 5500€. Käytin sen lähes kokonaan velan maksuun, mutta Kelan mukaan se katsotaan todennäköisesti silti tuloksi, joten olen liian "rikas" saadakseni toimeentulotukea.
Mutta koitan nyt iloita työpaikasta. Pian ovat rahahuolet ohi. Luottotiedot olen silti ilmeisesti vielä pitkään.
- aloittaja
Opin tästä ketjusta paljon! En ollut tiennyt, ettei Kelalle pidä kertoa, kun saa töitä. Mutta voiko asian siis jättää ilmoittamatta myös TE-toimistolle? Etteivät sieltä kerro asiaa sitten Kelalle?
Löytyykö sinulta jotain, mitä voisit myydä? Kun laitat hinnat suht matalaksi, voit saada parissa päivässä jo rahaa tilille. Itse jouduin odottamaan TE-toimistolta päätöstä työttömyydestä 3kk, enkä saanut sille ajalle tietenkään sitten asumistukeakaan. Mutta sain nopeasti myytyä sen verran turhaa ja osittain kyllä aika tarpeellista kun tavaraa, että pärjäisin. Ruokaa hain kyllä ns. leipäjonosta.