Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te hoito/sos. alalla olevat suostutte tekemään työtänne huonolla palkalla?

Vierailija
27.08.2006 |

Olen kuullut muutaman hoitajan (lasten hoitaja) sanaovan jopa niin, että ei satsaa työhänsä mitenkään tekee vain pakolliset ja lintsaa kaikesta mahdollisesta.

Eikö silloin voisi ajatella alan vaihtoa?

Minä vaihdoin alaa kun tajusin että siististä toimistotyöstä saa parempaa palkkaa.. Sitten kun hoitotyötä maksetaan mielestäni kohtuullisesti työn vaativuuteen nähden menen ilolla takaisin oman alan työhön (jos sitä päivää tulee).

Pyydän älkää hoitako ihmisiä huonosti vain siksi että ette ole tyytväisiä palkkaan/työoloihin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en palaa hoito hommiin ä-lomilta. Palkka niin huono. Kun peruspalkka on 2500 voin harkita. Huom! Harkita!

Vierailija
22/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nämä sitten ketkä saa alle 2000e/kk? Pohjamutia kaivelemaan vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskas se Tehy muka on tehnyt muuta kuin älähtänyt kerran vuodessa? Eikä sekään älähdys johda yhtään mihinkään. Itse tekisi mieli erota Tehystä mutta sitten taas jos jossain vaiheessa jostain luonnon oikusta onnistuvatkin neuvottelemaan korotuksia tms. niin jään paitsi niistä roposista. Että revitään tästä.

Vierailija
24/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein oon miettinyt, et jos potilaat oikeesti tietäis millä resursseilla joskus mennään, niin ne ei uskaltais luottaa terveydenhuoltoon... Mut eihän ne tiedä ja niin kauan palkat saa olla matalalla.

Vierailija
25/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa enempi palkkaa. Monet yliopistosta valmistuneetkaan ei saa enempää palkkaa.

Vierailija
26/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sellainen ettei ns. tulosvastuuta juuri ole (eli asiakkaiden ei voi olettaa juurikaan kuntoutuvan), työ on tiimityötä, kolmivuorotyö (eli vapaata asiakkaista välillä), yöllä voi nukkua töissä jos ei ole päivystys jne. Aiempaan ammattiini verrattuna (vanginvartija) työ on kyllä ihan superhelppoa.

Vierailija
27/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalialan palkoista taas en ole julkisuudessa juuri kuullut puhuttavan, vaikka ne on ihan yhtä huonot, jopa huonommatkin.

Enkä mä nyt sanoisi, että esim. oma työni psyykkisesti ongelmaisten kehitysvammaisten kanssa olisi kovin paljon kevyempää tai vähemmän vastuullista kuin sairaalatyö, sitäkään toki yhtään väheksymättä.

Koulutukseni on samaa tasoa kuin sairaanhoitajilla (itseasiassa 1½ vuotta pidempään olen opiskellut), eikä palkkani yllä mitenkään edes sairaanhoitajien tasolle. Vielä kun ei tule mitään lisiä, niin tosi pienellä eletään.

Miksi sitten teen tätä työtä? Siksi että tämä on sitä missä olen todella hyvä, ja jossa saan tehdä juuri niitä asioita joita haluan. Työ on palkitsevaa ja haastavaa, ja tulokset näkyviä. Arvostusta saan niiltä jotka tietävät mitä tämä on, esimerkiksi asiakkaiden omaisilta.

Palkkapäivät on vain niitä jolloin miettii onko tässä mitään järkeä.

Vierailija
28/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sosiaalialan palkoista taas en ole julkisuudessa juuri kuullut puhuttavan, vaikka ne on ihan yhtä huonot, jopa huonommatkin.

Enkä mä nyt sanoisi, että esim. oma työni psyykkisesti ongelmaisten kehitysvammaisten kanssa olisi kovin paljon kevyempää tai vähemmän vastuullista kuin sairaalatyö, sitäkään toki yhtään väheksymättä.

Koulutukseni on samaa tasoa kuin sairaanhoitajilla (itseasiassa 1½ vuotta pidempään olen opiskellut), eikä palkkani yllä mitenkään edes sairaanhoitajien tasolle. Vielä kun ei tule mitään lisiä, niin tosi pienellä eletään.

Miksi sitten teen tätä työtä? Siksi että tämä on sitä missä olen todella hyvä, ja jossa saan tehdä juuri niitä asioita joita haluan. Työ on palkitsevaa ja haastavaa, ja tulokset näkyviä. Arvostusta saan niiltä jotka tietävät mitä tämä on, esimerkiksi asiakkaiden omaisilta.

Palkkapäivät on vain niitä jolloin miettii onko tässä mitään järkeä.

Vierailija
29/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sosiaalialalle opiskellut 2 koulutusta ja parhaimmillaan tienasin 1760e kuussa.

-ap

Vierailija
30/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman muuta kuin nyt työssä saatu koulutus ja palkka on päivätyöstä 2200 e/kk. Lisäksi on paljon firman etuja. Lisäkoulutuksesta saa muutakin kuin lämmintäkättä, eli henkilökohtaisia lisiä saa palkkaan ja etenemismahdollisuuden ovat ihan eriluokkaa kui sairaalassa, jossa rivisairaanhoitaja on rivisairaanhoitaja. Nykyään oh:ksikin tarvitaan jo yliopisto koulutus ja palkka siinä vaan putoaa...

Vierailija:

Katsomistani toimistotyöpaikoista en ole löytänyt yhtäkään, jossa palkka menisi tämän yli. Tai silloin pitäisi olla jo erilainen pohjakoulutus, esim. tradenomi. Perustoimistotyöt ovat jääneet 1800 euroon tai reilusti alle.

Palkkani ei minusta vastaa ihan sitä tasoa mikä sen pitäisi olla, sillä toimin vaativassa asiantuntijatehtävässä. Mutta on se huomattavasti parantunut niistä ajoista kun valmistuin ja sillä pärjää ihan hyvin.

Paljonko ap saat toimistotyöstä verrattuna entiseen palkkaasi/ onko sinulla alan koulutusta? Kiinnostaa, koska olen katsellut paikkoja jo vuosia enkä ole kovin kaksisiin palkkoihin törmännyt.

Vierailija
31/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutuspuolella katsotaan käsittääkseni usein eduksi terveydenhuoltoalan koulutus, joten se ehkä selittää hieman? Ainakin henkilö-, lapsi- ym. vakuutusten käsittelyssä.

Onko ap:nkin paikka sellainen, jossa voi hyödyntää aiempaa koulutusta eli liittyy jotenkin terveydenhuoltoalaan?

Vierailija
32/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ne työt jotka on tehtävä, joskus saatan tehdä jotain pientä ylimääräistäkin lasten viihdyttämiseksi. Joskus harvoin kun on ylimääräistä aikaa, ei vaan vaan jaksa muuta kuin vaan olla ja istua kun tietää kohta saa kuitenkin taas tehdä työtä enemmän kuin ehtii.

sh joka harkitsee vakavasti alan vaihtoa

Vierailija
33/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos asiaa alkais viemään eteenpäin ni mistä pitäs alottaa?

Vierailija
34/34 |
27.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin minä sh:na saan peruspalkkaa. Työnikin on itselleni mielekkäämpää :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi