Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naimisiinmenosta on tehty niin suuri show?

Lääkärimooses
31.07.2021 |

Kirkkohäät ja jaikki häärituaalit tanssit puheet ja muu paska. Eihän tää voi kiinnostaa jetään paitsi hyvä ruoka ja ilmaiset viinat

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidät vihittiin kotimme olohuonessa ja sen jälkeen juotiin kakkukahvit.

Paikalla oli vain lähimmät sukulaiset.

Kahdesti maistraatissa virkatodistajien kanssa. Ekalla kerralla hääkuvat passikuva-automaatista, molemmilla kerroilla hyvään ravintolaan syömään ja kotona leivokset hääkakkuna.

Eipä kovin kestäviltä vaikuta nuo maistraattihäätkään kun useammin sielläkin pitää vierailla samoissa merkeissä…

Vierailija
22/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät ovat ainoastaan naisten prinsessa juhlia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahdesti maistraatissa virkatodistajien kanssa. Ekalla kerralla hääkuvat passikuva-automaatista, molemmilla kerroilla hyvään ravintolaan syömään ja kotona leivokset hääkakkuna.

Eipä kovin kestäviltä vaikuta nuo maistraattihäätkään kun useammin sielläkin pitää vierailla samoissa merkeissä…

Voisi olla leimat las vegasin tyyliin että viidennet ilmaiseksi. Mutta mitä olen seurannut niin mitä suureellisemmat häät on niin sitä nopeammin tulee ero. Minun kahdesta maistraattikäynnistä seurasi ekalla kerralla 9 vuoden liitto, nykyistä mennään 8 vuotta onnellisina eikä ole aikeita erota

Vierailija
24/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliisi pate kirjoitti:

En jaksas kyllä mutta naisille tuntuu olevan jotenkin tärkeetä

Meillä mies on ollut noiden perään.

Vierailija
25/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla leimat las vegasin tyyliin että viidennet ilmaiseksi. Mutta mitä olen seurannut niin mitä suureellisemmat häät on niin sitä nopeammin tulee ero. Minun kahdesta maistraattikäynnistä seurasi ekalla kerralla 9 vuoden liitto, nykyistä mennään 8 vuotta onnellisina eikä ole aikeita erota

Kolmas kerta toden sanoo tai ehkä kohdallasi viides. Miksi aina pitää mennä naimisiin, olet kuitenkin niitä ihmisiä jotka eivät osaa sitoutua. Rahaan pitää päästä kiinni?

Vierailija
26/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas kerta toden sanoo tai ehkä kohdallasi viides. Miksi aina pitää mennä naimisiin, olet kuitenkin niitä ihmisiä jotka eivät osaa sitoutua. Rahaan pitää päästä kiinni?

Niin no se on tämmöisenä 48 vuotiaana tukevana miehentapaisena hankala sitoutua kun on vasta 26 vuotta elänyt vakiintuneissa parisuhteissa joista 17 naimisissa. Ja valitettavsti nykyinen vaimo on minua köyhempi, edellisen netto oli minun brutto*2

Vierailija
27/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin no se on tämmöisenä 48 vuotiaana tukevana miehentapaisena hankala sitoutua kun on vasta 26 vuotta elänyt vakiintuneissa parisuhteissa joista 17 naimisissa. Ja valitettavsti nykyinen vaimo on minua köyhempi, edellisen netto oli minun brutto*2

Sulla on vielä aikaa moneen kierrokseen.

Vierailija
28/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä kaikki kirkkohäälliset ovat edelleen 25 vuotta myöhemmin yhdessä ja maistraattihäiset eronneita. Sitä ne haulikkohäät teettää.

Vierailija
29/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kevana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on vielä aikaa moneen kierrokseen.

Onhan se niinkin mutta pysyn nyt mieluummin tässä, nyt on hyvä. Mutta vaikka minä en nyt pysty niin olen varma että kyllä sinutkin joku kelpuuttaa.

Vierailija
30/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee siitä suuren shown, jos itse tykkää tai sitten on tekemättä, jos pitää sitä parempana. Itse menin naimisiin maistraatissa, jossa todistajana toimi äitini ja joku toimiston virkailija.

Koska pidämme juhlista ja olemme sukurakkaita, niin järjestimme myöhemmin vielä hääjuhlan, joissa oli mukana toistasataa vierasta. Oli kivat bileet ja jäi mukavat muistot. Hyvät muistot on jäänyt myös kaikista muistakin tuttujen ja sukulaisten järjestämistä kemuista (syntymäpäiväjuhlia, ristiäisiä, häitä, hääpäiväjuhlia

Vierailija
31/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omassa tuttavapiirissä kaikki kirkkohäälliset ovat edelleen 25 vuotta myöhemmin yhdessä ja maistraattihäiset eronneita. Sitä ne haulikkohäät teettää.

Jokainen parisuhde toimii tai on toimimatta omalla tavallaan. Niitä eroja tulee ensimmäisellä kierroksella ainakin se 50% riippumatta tekikö sen Elvis vai henkikirjoittaja

Vierailija
32/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää katsos olla jotain mitä laittaa sinne instaan, faceen, snäppin ja mihin lie. Kunhan saa ihmisille näyttää ja kuvitella että toiset on kateellisia just heidän elämälleen.

Toinen on se että jotkut idiootit luulee että se tekee suhteesta jotenkin paremman.

Vierailija
33/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on kiva käydä juhlissa ylipäänsä. Häät on hyvä syy juhlistaa elämää.

Vierailija
34/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee siitä suuren shown, jos itse tykkää tai sitten on tekemättä, jos pitää sitä parempana. Itse menin naimisiin maistraatissa, jossa todistajana toimi äitini ja joku toimiston virkailija.

Koska pidämme juhlista ja olemme sukurakkaita, niin järjestimme myöhemmin vielä hääjuhlan, joissa oli mukana toistasataa vierasta. Oli kivat bileet ja jäi mukavat muistot. Hyvät muistot on jäänyt myös kaikista muistakin tuttujen ja sukulaisten järjestämistä kemuista (syntymäpäiväjuhlia, ristiäisiä, häitä, hääpäiväjuhlia

Juuri näin, se tehdään juuri omalla tavalla, ei tietyllä tavalla koska 'niin pitää tehdä'

Vierailija
35/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kaikille osapuolille helpompaa, jos nuoret naiset toteuttaisivat unelman päivä prinsessana, vaikka täyttäessään 20v. Kutsuttaisiin kaikki mahdolliset ja mahdottomat vieraaksi juhlimaan tuota suurta päivää, saisi leikkiä ja touhuta, mennä prinsessan mielen mukaan. Prinsessa saisi olla prinsessa, jonka jokaista oikkua toteltaisiin riemulla, koska kaikki tietäisivät sen olevan vain harmitonta, mutta ehkä kallista leikkiä. Joku sopiva prinssikin voisi olla prinsessapäivässä mukana, sehän olisi vain hienoa. Päivä voisi tavoitella hipovan täydellisyyttä, kenties ylikin. Ja niinkuin sadut, prinsessajuhlat eivät olisi sitovia, eikä niitten perustella tehtäisi  kovinkaan sitovia ja velvoittavia ratkaisuja.

Häät sensijaan olisi hyvä pitää vähän vakavammalla teemalla, jossa miehen, sulhasenkin mielipiteillä olisi väliä, eikä kyse olisi neitokaisen, morsiaman pillin mukaan hyppäämisestä, niinkuin prinsessajuhlissa. Sulhanenkin voisi vaikuttaa siihen, mitä, missä, milloin, miten, eikä olisi vain nöyristelevä paashipoika, joka yrittää miellyttää morsiotaan palvelemlla ja ryntäilemällä neidon ailahtelevan mielen mukaan, saadakseen myöhemmin palkan, josta on jo ehkä saanut förskottia. Olisi ehkä vahvempi pohja jatkaa yhdessä matkaa, joka enää harvoin tosin on edes ajateltu kestävän kovin kauaa.

Oletko siis nähnyt monetkin häät joita ei sulhanen ja morsian yhdessä! suunnitelleet ja joissa sulhasen mielipiteillä ei ollut väliä?

Vaikea kuvitella myöskään kovin montaa parikymppistä, joka nauttisi prinsessaksi pukeutumisesta. Eikö se ole joidenkin 6-v juttu?

Vierailija
36/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen parisuhde toimii tai on toimimatta omalla tavallaan. Niitä eroja tulee ensimmäisellä kierroksella ainakin se 50% riippumatta tekikö sen Elvis vai henkikirjoittaja

Ensimmäisistä avioliitoista avioero tulee vain 39 %:lla. Useammat kierrokset nostaa kokonaiseroprosenttia. Silti täällä vingutaan aina että vain kirkkohäitä viettäneet eroavat, vaikka yhtä lailla eroavat ne maistraattihäitä viettäneet.

Vierailija
37/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, itse en osaa kuvitella muuta vihkimistä kuin maistraattihäät viran puolesta todistajilla tai vihkimisen esim.kirkkoherranvirastossa, niin ikään viran puolesta todistajilla. Ällöttää ajatuskin valkoisesta puvusta, vieraista, kengistä auton perässä, juhlista... näin ollut nuoresta asti.

Mutta käsitän, että jos joskus tapaan jonkun joka tahtoo kanssani naimisiin, niin en voi yksin asiaa päättää...

N45

Vierailija
38/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisen elämässä liikaa ole hetkiä kun saisi juhlia ihan kunnolla ja panostaa niihin. Ja hääthän ovat iloinen juhla. N48 toisessa avioliitossaan, koska ensimmäisestä jäi leskeksi.

Vierailija
39/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija<br />

Vaikea kuvitella myöskään kovin montaa parikymppistä, joka nauttisi prinsessaksi pukeutumisesta. Eikö se ole joidenkin 6-v juttu?[/quote kirjoitti:

Aivan. Sitä suuremmalla syyllä ihmetyttää, miksi jotkut silti unelmoivat prinsessaksi pukeutumisesta, miksi häistä tehdään prinsessajuhlat

Vierailija
40/45 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa häät on pienet. Muualla panostetaan enemmän ja muutenkin juhlitaan ja iloitaan. Täällä jörötetään ja pidetään kaikkea juhlaa velvollisuutena. Ei mukavana hetkenä. Monet ohittaa täysin suvun ja ystävien juhlat.