Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva melu tulee taas noista Weekend festivaaleista

Vierailija
13.08.2014 |

Viikonloppu pilalla kun muistin että kyseinen tapahtuma on tänä viikonloppuna! Sitä meteliä ei jaksa kuunnella kukaan.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 10:40"]

Helsinki ei ole oikea asuinpaikka, jos tuollainen häiritsee. Nimimerkillä kolme vuotta tuossa festarialueen lähellä asunut.

[/quote]

Niin, kyseinen festarihan on ainoa, jossa meluasiat menivät todella pieleen ja ensimmäisen kerran ko paikassa ne on järjestetty vain kerran, viime vuonna. Toivotaan, että tänä vuonna sujuu paremmin. 

Vierailija
62/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista valittaa yhden viikonlopun kestävästä tapahtumasta, kun ajankohdankin tietää jo kauan etukäteen. Jos on noin meluherkkä (tapahtumahan ei jatku yöllä, joten tuosta tulee aivan normaalia ääntä asutulla alueella), miksi ei valitse tuota viikkonloppua kaupunkiloman tai risteilyn ajankohdaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:38"]

Meillä taas on vkl kontufestari tuossa aika liki, ainakin kuuloetäisyydellä. Välillä on myös muita paikallisfestareita. Yhteensä kait 3-4 päivää vuodessa kuuluu jotain musiikkia. Lisäksi kuuluu bassot tuolta kalasatamasta tai ilmeisesti jopa stadionilta asti sopivalla ilmalla.

4 päivää vuodessa ei haittaa. Tämä on sentään kaupunkialuetta ja jos haluan rauhaa laitan ovet ja ikkunat kiinni.

[/quote]

Weekendin tärinään ei ovien ja ikkunoiden sulkeminen auta. Sehän se pointti tässä on.

Mutta eilinen soundcheck ei aiheuttanut tärinöitä, että ehkä siellä on opittu jotain, eikä aihetta valitukseen tänä vuonna ole.

Vierailija
64/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:22"]

Vitsin itkijät!!! Mä olen joulukuusta asunut tunnelityömaan päällä, joka käsittää joka pväx3 voimakkaan räjäytyksen, rekkaliikenteen, poraamisen, jne. Ja kaikki tämä ilo kestää vuoteen 2017 kevät, kesät, syksyt ja talvet. Kertaakaan en silti ole valittanut tai täällä itkeskellyt asiaa, koska ei se jumankauta auta mitään!!!

Nyt olen kesälomalla, jos olisin ap:n kaltainen pölvästi, viettäisin loman kotona itkien, mutta ei, olen koko 4vkoa täällä Kyproksella, koska en nyt näin lomalla jaksa kuunnella sitä jyskettä. Ainiin ja olen ratkaisuuni tyytyväinen.

[/quote]

Sitä samaa kohtaako ne jyystää 3-4 vuotta, mahtaa olla kova kallio...

[/quote]

Tiedätkö mitään rakentamisesta? Peruskallioon ei kaiveta luolaa samaan tahtiin kuin joku pakettitalo pystytetään.

Vierailija
65/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:29"]

Minä en kestä suomalaisten hevareiden karjuntaa. En silti ole ajamassa kyseisen genren festareiden lopettamista.

Miettikää kuinka paljon Helsingin kaupunki saa rahaa tuon mittaluokan tapahtumasta kaikkine oheisohjelmineen.

[/quote]

Helsingin kaupunki ei saa penniäkään kun huumehipit tulee riehumaan. Ennemminkin tulee kuluja poliisin, sairaankuljetuksen ja siivouksen takia. Kuinkahan monta yliannostusta, huumausainerikosta, tappelua, ilkivaltaa, ryöstöä ja raiskausta viikonloppuna tulee? Kuinkahan monta kuollutta tänä vuonna?

Vierailija
66/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuis monta tuolla on kuollu/raiskattu/ryöstetty edellisinä vuosina?

Vierailija
67/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskauksia oli viimevuonna useampi. Ryöstöjä varmasti myöskin useita. Kaikista ei tietenkään uutisoida. Maailmalla tuonkaltaiset tapahtumat ovat juurikin niitä vaarallisimpia. 
Narkkareitten tanssijuhlat, miks ne pitää tuoda ihmisten ilmoille, tai edes suomeen?!

Vierailija
68/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:07"]

Vitsin itkijät!!! Mä olen joulukuusta asunut tunnelityömaan päällä, joka käsittää joka pväx3 voimakkaan räjäytyksen, rekkaliikenteen, poraamisen, jne. Ja kaikki tämä ilo kestää vuoteen 2017 kevät, kesät, syksyt ja talvet. Kertaakaan en silti ole valittanut tai täällä itkeskellyt asiaa, koska ei se jumankauta auta mitään!!!

Nyt olen kesälomalla, jos olisin ap:n kaltainen pölvästi, viettäisin loman kotona itkien, mutta ei, olen koko 4vkoa täällä Kyproksella, koska en nyt näin lomalla jaksa kuunnella sitä jyskettä. Ainiin ja olen ratkaisuuni tyytyväinen.

[/quote]

[/quote]

Tiedätkö mitään rakentamisesta? Peruskallioon ei kaiveta luolaa samaan tahtiin kuin joku pakettitalo pystytetään.

[/quote]

No 3-4 vuodessa louhitaan aika pätkä metrotunnelia. Itseasiassa kait koko parikymmentä kilometria, eli ei ne samassa paikassa paukuta.

Vierailija
69/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meidän naapuritontilla on purettu kaksi isoa, vanhaa omakotitaloa ja tilalle tulee uusia paritaloja. Pari päivää on räjäytelty kalliota ja joka päivä porataan kalliota tunti tolkulla klo 7 alkaen. Tätä rakentamista jatkuu vuoden päivät.Enkö valita.

ja minä sentään asun Espoon Kultahammasrannikolla, enkä missään Sörkässä esim. Niin!

:D

Vierailija
70/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:08"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 15:29"]

Minä en kestä suomalaisten hevareiden karjuntaa. En silti ole ajamassa kyseisen genren festareiden lopettamista.

Miettikää kuinka paljon Helsingin kaupunki saa rahaa tuon mittaluokan tapahtumasta kaikkine oheisohjelmineen.

[/quote]

Helsingin kaupunki ei saa penniäkään kun huumehipit tulee riehumaan. Ennemminkin tulee kuluja poliisin, sairaankuljetuksen ja siivouksen takia. Kuinkahan monta yliannostusta, huumausainerikosta, tappelua, ilkivaltaa, ryöstöä ja raiskausta viikonloppuna tulee? Kuinkahan monta kuollutta tänä vuonna?

[/quote]

Ah sä ootkin näitä ihmisiä. Se selittääkin.

Vierailija
71/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No 3-4 vuodessa louhitaan aika pätkä metrotunnelia. Itseasiassa kait koko parikymmentä kilometria, eli ei ne samassa paikassa paukuta.

[/quote]

Laita Googleen vaikka "rantatunneli" ja "Tampere", sieltä pitäisi selvitä asiasta enemmän. Ja kun asuntomme sijaitsee siinä paraatipaikalla, niin melua on luvassa ihan koko ajaksi. Mutta googlettele ja tutustu asiaan, tule pätemään vasta sitten.

Vierailija
72/79 |
18.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tänä vuonna melutasoa valvottiin, eikä viimevuotisen kaltaista tilannetta päässyt syntymään. Kun melutasoa vielä perjantain jälkeen alennettiin, niin täytyy todeta, että viime vuodesta oli jotain opittu.

Vierailija
73/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:15"]

Inkoossa oli viime yönä ukkonen. Kyllä minä mieleni pahotin kun ei ollut tullut salamavaroitusta etukäteen eikä voinut lähteä evakkoon. Kostoksi kuuntelen tänään Skrillexiä niin isolla että kuuluu naapuriin asti

[/quote]

Heh, tuosta kyllä oli asianomaiset varoitukset ilmatieteenlaitoksen sivuilla. Tilaa varoitukset kännykkääsi, niin ei tule jatkossa paha miel.

[/quote]

Tuosta tuli kyllä tekstiviestikin sähkönjakelijalta jo edellisellä viikolla. En osaa näköjään edes valittaa kunnolla, johtuisko siitä että on muutakin elämää ja annan kaikkien tykätä siitä mistä haluaa.

Vierailija
74/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa Sataman Yö, heinäkuussa Suomipop-festarit ja elokuussa Neste-ralli. Kaikista kuuluu musiikkia tai helikopterien pörräystä MEILLE!!! Ai että on kaikki kesät pilalla täällä pöndelläki :)

Vierailija
75/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku tämän ketjun kirjoittaja kertoa miksi ns. nuorisomusiikkia on soitettava niin lujaa, että se kuuluu kilometrien päähän? Peitetäänkö volyymilla musiikin onttous vai onko kovaa soittamiselle joku järkevä syykin?

Vierailija
76/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Laita Googleen vaikka "rantatunneli" ja "Tampere", sieltä pitäisi selvitä asiasta enemmän. Ja kun asuntomme sijaitsee siinä paraatipaikalla, niin melua on luvassa ihan koko ajaksi. Mutta googlettele ja tutustu asiaan, tule pätemään vasta sitten.

[/quote]

http://www.lansimetro.fi/fi/rakentaminen/aikataulu

Puhe olikin siitä, että kalliota louhitaan tarvittaessa aika nopeasti. Toisaalta yhden talon pohjaa ei kyllä 3-4 vuotta louhita aamusta iltaan.

Eipä sinänsä, suomessa rakennustyöt tuntuvat olevan melko hitaita. Esim. Bostonissa louhittiin ja korjailtiin kaupungin alainen tietunneliverkosto jotain 10v aikana (en jaksa tarkistaa). Suomessa vastaavaan työhön menisi varmaan satakunta vuotta näillä työtahdeilla. Yhteen hemmetin eritasoliittymään saadaan kulumaan pari vuotta ja useampi kymmentä miljoonaa rahaa.

Vierailija
77/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:38"]

Osaisiko joku tämän ketjun kirjoittaja kertoa miksi ns. nuorisomusiikkia on soitettava niin lujaa, että se kuuluu kilometrien päähän? Peitetäänkö volyymilla musiikin onttous vai onko kovaa soittamiselle joku järkevä syykin?

[/quote]

Huumehuuruissa tanssivien teinien mielestä liian kovalla soiva musiikki tuntuu "päräyttävältä" ja "euforiselta" ja siitä saa "sävärit".

Vierailija
78/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:05"]Muksun??

Eikö toi ole K15? Vai onko se vaan suositeltu ala-ikäraja..?

Kyllä munkin "muksu" sinne menee,tosin en kyllä kutsu 15v muksuksi :D

[/quote]

15v saa mennä ilman holhoojaa. Sinne saa mennä alle 15v huoltajan kanssa :)

Vierailija
79/79 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:38"]

[/quote]

http://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/musiikin_kuuntelu_virittaa_aivot_voittajatunnelmaan

Musiikkia soitetaan kovalla, koska sen on kuuluttava sinne katsomon perukoillekin asti riittävän lujaa. Samalla se sitten karkaa sieltä soittopaikalta kauemmas. Riippuu vähän olosuhteista, miten kaukana pystyy kuuntelemaan kappaleita ja miten kaukana kuulee pelkät bassotaajuudet.

Joskus kyllä epäilen, että suurin syy kovalla soittamiseen on nämä umpikuurot miksaajat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän