Kiva melu tulee taas noista Weekend festivaaleista
Viikonloppu pilalla kun muistin että kyseinen tapahtuma on tänä viikonloppuna! Sitä meteliä ei jaksa kuunnella kukaan.
Kommentit (79)
Aika kohtuutonta, että voidaan järjestää yleisillä paikoilla yksityishenkilöiden taskuun rahaa tuottavia tapahtumia, joista melu-ja tärinäilmoituksia pitää jakaa 8 km päähän tapahtumasta...
Vähän rajaa nyt tuohon valittamiseen, jotkut taistelee hengestään jossain sota-alueilla ja sinulla on viikonloppu pilalla kun parin päivän tanssimusafestivaaleilta tulee vähän meluhaittaa. Ole kiitollinen ap siitä millaisessa hienossa maassa me asutaan kun haitat on tuota luokkaa!
Järjestäjien ensimmäinen moka: meluilmoitukset jaettu myöhässä. Tarkistin ympäristölautakunnan päätöksestä. Voi voi, kuinka se nyt on niin vaikeaa juuri tämän kyseisen festivaalin järjestäjille hoitaa homma professionaalisti.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:03"]
Vähän rajaa nyt tuohon valittamiseen, jotkut taistelee hengestään jossain sota-alueilla ja sinulla on viikonloppu pilalla kun parin päivän tanssimusafestivaaleilta tulee vähän meluhaittaa. Ole kiitollinen ap siitä millaisessa hienossa maassa me asutaan kun haitat on tuota luokkaa!
[/quote]
Hengestään taitavat taistella monet festivaalikävijätkin ongelmissaan :(
Inkoossa oli viime yönä ukkonen. Kyllä minä mieleni pahotin kun ei ollut tullut salamavaroitusta etukäteen eikä voinut lähteä evakkoon. Kostoksi kuuntelen tänään Skrillexiä niin isolla että kuuluu naapuriin asti
Vitsin itkijät!!! Mä olen joulukuusta asunut tunnelityömaan päällä, joka käsittää joka pväx3 voimakkaan räjäytyksen, rekkaliikenteen, poraamisen, jne. Ja kaikki tämä ilo kestää vuoteen 2017 kevät, kesät, syksyt ja talvet. Kertaakaan en silti ole valittanut tai täällä itkeskellyt asiaa, koska ei se jumankauta auta mitään!!!
Nyt olen kesälomalla, jos olisin ap:n kaltainen pölvästi, viettäisin loman kotona itkien, mutta ei, olen koko 4vkoa täällä Kyproksella, koska en nyt näin lomalla jaksa kuunnella sitä jyskettä. Ainiin ja olen ratkaisuuni tyytyväinen.
Niin ja unohtui mainita että nämä räjäytykset on siis tosiaan räjäytyksiä, joissa joka kerta 110-vuotias talomme tärisee ja pomppii ihan urakalla, tavarat tippuu lattioille, ellei ole sinitarroin laitettu kiinni. Vienee voiton bassosta?
-28
Asutaan Arabianrannassa tässä ihan kauppakeskuksen takana, matkaa weekend festivalille on mitä mä nyt sanoisin 500m. Kuuluu sieltä se jumps-jumps-jumps, mutta mitä sitten? Mene partsille ja kuuntele edm:ia!
Jos et ois ollut tollanen urputtaja niin oisin kutsunut sut meille (ollaan porukalla lauantaina) juomaan vähän kuohuvaa ja paistattelemaan päivää partsille ja grillaamaan (iso parveke), mikäli on paistateltavaa.
Live a little.
Minä en kestä suomalaisten hevareiden karjuntaa. En silti ole ajamassa kyseisen genren festareiden lopettamista.
Miettikää kuinka paljon Helsingin kaupunki saa rahaa tuon mittaluokan tapahtumasta kaikkine oheisohjelmineen.
Saatiin tunti lisäaikaa jumputukselle:)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 11:05"]Muksun??
Eikö toi ole K15? Vai onko se vaan suositeltu ala-ikäraja..?
Kyllä munkin "muksu" sinne menee,tosin en kyllä kutsu 15v muksuksi :D
[/quote]
Tilaisuudella ei ole ikärajaa. Meidän muksu on yläasteella, tekee konemusiikkia (kuten minä) ja tanssia. Tapahtuma on aino minne pääsee. Toista vuotta ollaan jo nauttimassa yhteisestä harrastuksesta eli tanssimista.
Valivali on taas vuosi tiedetty milloin järjestetään. Ja että melua kuuluu. Luoja....
Itseasiassa musiikkia ei tarvitse nykyään soittaa lujaaa sen takia että se kuuluisi takariviin. Nykyään käytetään suuntaavia kaiuttimia ns. Banaaneja sekä viivelinjoja joten kuuntelukenttä on lähes tasainen. Syy miksi musiikkia soitetaan lujaa on psykoakustinen. Korva on herkistynyt tietyille keskitaajuuksille ( puheen taajuuksille), tämä "herkistymä" kumoutuu mitä lujempaa ääntä kuunnellaan. Vastaavasti se vahvistuu mitä hiljempaa kuunnellaan. Tästä syystä (kaikki taajuudet kuuluvat yhtä hyvin) lujaa kuunneltu musiikki kuulostaa paremmalta.
Itseasiassa musiikkia ei tarvitse nykyään soittaa lujaaa sen takia että se kuuluisi takariviin. Nykyään käytetään suuntaavia kaiuttimia ns. Banaaneja sekä viivelinjoja joten kuuntelukenttä on lähes tasainen. Syy miksi musiikkia soitetaan lujaa on psykoakustinen. Korva on herkistynyt tietyille keskitaajuuksille ( puheen taajuuksille), tämä "herkistymä" kumoutuu mitä lujempaa ääntä kuunnellaan. Vastaavasti se vahvistuu mitä hiljempaa kuunnellaan. Tästä syystä (kaikki taajuudet kuuluvat yhtä hyvin) lujaa kuunneltu musiikki kuulostaa paremmalta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:46"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:15"]
Inkoossa oli viime yönä ukkonen. Kyllä minä mieleni pahotin kun ei ollut tullut salamavaroitusta etukäteen eikä voinut lähteä evakkoon. Kostoksi kuuntelen tänään Skrillexiä niin isolla että kuuluu naapuriin asti
[/quote]
Heh, tuosta kyllä oli asianomaiset varoitukset ilmatieteenlaitoksen sivuilla. Tilaa varoitukset kännykkääsi, niin ei tule jatkossa paha miel.
[/quote]
Tuosta tuli kyllä tekstiviestikin sähkönjakelijalta jo edellisellä viikolla. En osaa näköjään edes valittaa kunnolla, johtuisko siitä että on muutakin elämää ja annan kaikkien tykätä siitä mistä haluaa.
[/quote]
Suvaitsevana ihmisenä annat siis ihmisten tykätä myös valittamisesta ja siitä, että kaupunkialueella noudatettaisiin kaupungin järjestyssääntöä.
Anna nyt musiikinkuuntelijoiden nauttia!
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:22"]
Vitsin itkijät!!! Mä olen joulukuusta asunut tunnelityömaan päällä, joka käsittää joka pväx3 voimakkaan räjäytyksen, rekkaliikenteen, poraamisen, jne. Ja kaikki tämä ilo kestää vuoteen 2017 kevät, kesät, syksyt ja talvet. Kertaakaan en silti ole valittanut tai täällä itkeskellyt asiaa, koska ei se jumankauta auta mitään!!!
Nyt olen kesälomalla, jos olisin ap:n kaltainen pölvästi, viettäisin loman kotona itkien, mutta ei, olen koko 4vkoa täällä Kyproksella, koska en nyt näin lomalla jaksa kuunnella sitä jyskettä. Ainiin ja olen ratkaisuuni tyytyväinen.
[/quote]
Sitä samaa kohtaako ne jyystää 3-4 vuotta, mahtaa olla kova kallio...
[/quote]
Tiedätkö mitään rakentamisesta? Peruskallioon ei kaiveta luolaa samaan tahtiin kuin joku pakettitalo pystytetään.
[/quote]
Tiedän, siksi ihmettelinkin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 11:31"]
Kesäkuussa Sataman Yö, heinäkuussa Suomipop-festarit ja elokuussa Neste-ralli. Kaikista kuuluu musiikkia tai helikopterien pörräystä MEILLE!!! Ai että on kaikki kesät pilalla täällä pöndelläki :)
[/quote]
Asun ilmeisesti naapurissasi ja meille ei valitettavasti kuulunut mistään noista mitään melua. Mielelläni olisin kuullut vaikka Juha Tapioa parvekkeelle! Ja ei, en asu kaukana satamasta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 22:56"]
woop woop! huomenna pääsee iteki tanssimaan sydämensä kyllyydestä weekendille! Parasta kesässä! tsum tsum tsum tsum rrrrrtttttututututut tsum tsum tsum tsum....
Kaks päivää vuodesta ei kaada kenenkään maailmaa. Varsinkin kun musiikki loppuu klo 24 eli ihan kohtuulliseen aikaan. Olen itsekin vuorotyöläinen eikä minua ole koskaan häirinnyt esimerkiksi silloin tällöin olevat naapurin bileet. Ei ärsyttänyt vaikka oli minun uniaikani. Kyllä ihmiset saa pitää hauskaa ja nauttia elämästä. Kerran vuodessa kahtena iltana bassonjytke ei ihan oikeasti kaada kenenkään maailmaa.
Miksi eletään vaan aamuvirkkujen ehdolla? Miksi niiden takia pitää kieltää illalla meteli mutta kaupungissa saa katupora aloittaa klo 7, niin ettei yötyötä tekevät ja kiireettömistä aamuista nauttivat saa nukkua? Tasapuolisuuden vuoksi pitää välillä vähän jytistä illallakin ;)
[/quote]
Ei hyvänen aika. Sinä olet sairas ihminen! Mene hoitoon, pyydä jokin pehmustettu huone missä saat pomppia, musiikin voit kuvitella korviisi itse. Elämässä pitää olla kärsimystä!! Eikä siellä yötöissä ole pakko olla.
Muistelen, että silloin 2012 kyseisellä festivaalilla kävijät ne varsinaisia valittajia olivatkin. Narikka toimi huonosti, nyyh, nyyh :D