Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joku antaa vaan yhden etunimen lapselleen? !

Vierailija
13.08.2014 |

Todella outoa! Kaverin lapsen nimi on pelkkä Juhani ja nyt syntyi tyttövauva, jonka nimeksi tulee Kaarina. Siis vanhanaikaset nimet ja vain yksi nimi. Taas uusi erikoisuudentavoittelun muoto, sanonpa vaan. Rakkaalla lapsella on monta nimeä.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo sanonta tähän liity :D

Vierailija
2/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v ja mulla on vain yksi nimi. En ole kokenut sitä erikoisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat minimalistisia ja askeettisia. Mun mielestä ihan ok.

Vierailija
4/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä se sulle kuuluu? Juhani ja Kaarina on kivoja nimiä. Miksei yksi nimi riittäisi, harvoin sillä koko rimpsulla lasta kutsutaan?

Vierailija
5/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortodoksit ainakin.

Vierailija
6/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ymmärrä, miksi nimiä pitäisi olla useampi? Yhtä kuitenkin vain käytetään.

Vierailija
7/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis riittä nyt ihan hyvin vaan yks nimi. Miks pitää olla kaks?

Vierailija
8/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita nimiä saa selitellä. Joutuvat kiusatuiksi ja nauretuiksi...

Vierailija
9/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:34"]Mulle olis riittä nyt ihan hyvin vaan yks nimi. Miks pitää olla kaks?

[/quote]

Tai jopa kolme

Vierailija
10/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt, mutta mihin tarvitaan useaa etunimeä? Mä en ainakaan tunne ketään, jonka lasta tosiaan  puhuteltaisiin Nico Tico Petteriksi tai Emma Ella Emiliaksi. Toki jokainen saa antaa lapselleen ne lain sallimat kolme etunimeä, mutta ihan yhtä ok on antaa vain yksi nimi.

Vierailija
11/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:35"]Noita nimiä saa selitellä. Joutuvat kiusatuiksi ja nauretuiksi...

[/quote]

Höpöhöpö. Ainoa jonka pitäisi selitellä on se joka kiusaa ja nauraa toisten nimille. Mutta se nyt vaan on nämä Nico-Petterit ja Janna-Jade-Jessicat sitten jotka nauravat ihan tavallisille nimille..

Vierailija
12/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa on erilaisuudessa? Perinteikkäät suomalaiset nimet kuitenkin kyseessä.

Vierailija
13/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsillani on 3 nimeä, kaverin lapsella vaan yksi. Monilla kaksi. Mitä hiton väliä?

:)

Vierailija
14/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisuudentavoittelu kyseessä tämän perheen tavat tietäen. Vanhemmat ovat ns. Hipstereitä. Yrittävät olla parempaa kuin ovatkaan... ja nuo nimet on tosiaan rangaistus lapselle! -ap

Vierailija
15/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin eräiltä erittäin piheiltä ihmisiltä, että tulee hautakivi halvemmaksi kun ei tarvitse kaivertaa niin montaa kirjainta :D

Itse en haluaisi ajatella ihan näin kauaskantoisesti...

Vierailija
16/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain uskonlahkoissa annetaan vaan yksi nimi.

Onhan se ihan käytännöllistä että on useampi etunimi jos esim. sukunimi on hyvin tavallinen. Sen suoksi tämä usean etunimetn käytäntö on tullutkin että erottuu helpommin samannimisistä.

Vierailija
17/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on vain yksi nimi ja aivan loistavast pärjään sillä:) enkä ole kyllä ikinä ajatellut olevani sen takia jotenkin erilainen, kuin muut...

Vierailija
18/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän OT, mutta Virossa asuessani kukaan ei koskaan selityksistä huolimatta tajunnut, minkä ihmeen takia suomalaisilla on monta nimeä. Mikä siihen on peruste? Että voi käyttää jotakin toista nimistään, jos ei ensimmäinen miellytä? Tämä perustelu ei ainakaan uponnut yhtään, vaan se oli kuulemma ihan järjetöntä. Jossain paikallisessa kaupan bonuskortissakin luki sitten koko mun pitkä nimirimpsuni, kun luulivat, että niitä kaikkia nimiä kuuluu käyttää.

Vierailija
19/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuokin yksi tapa erottua. Tai sitten vanhempien mielikuvitus loppui saman tien, kun saivat yhden nimen päätettyä :'DD

Ei mekään kyllä anneta kuin kaksi nimeä, kun kolmas tuntuu väkisin väännetyltä siihen lisätä.

Vierailija
20/44 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:40"]Erikoisuudentavoittelu kyseessä tämän perheen tavat tietäen. Vanhemmat ovat ns. Hipstereitä. Yrittävät olla parempaa kuin ovatkaan... ja nuo nimet on tosiaan rangaistus lapselle! -ap

[/quote]

On kyllä kauheaa. Todella erikoista ja paremmuuden tavoittelua antaa lapsilleen suomalaiset nimet Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän