Miksi suurin osa lihavista naisista
Pistää lihavuutensa "sairauden" piikkiin tai vetoaa siihen?
Kommentit (23)
Mistäpä sinä muiden ihmisten sairaushistoriat tiedät? Ja miksi ylipäätään olet kiinnostunut muiden ihmisten lihavuuden syistä?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:20"]On häpeällistä sanoa, että tykkää maata sohvalla ja ahmia.
[/quote]
Eipä mua hävetä myöntää sitä, et makaan sohvalla mielelläni ja vedän herkkuja.
Mä en. Olen aina tykännyt syödä ja paljon. Nyt tosin kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja painossakin tapahtui merkittävä muutos ja siinä ettei edes paria kiloa saa helpolla pois, ymmärrän niitä jotka vetoavat sairauteen. Itse en tee sitä vieläkään, koska mättämisellä mä nämä kilot olen kerännyt.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:20"]Mistäpä sinä muiden ihmisten sairaushistoriat tiedät? Ja miksi ylipäätään olet kiinnostunut muiden ihmisten lihavuuden syistä?
[/quote]
En tiedäkkään kaikkien, en tietenkään. Mutta kyllä nyt mä olen ihmisiä tavannut herrajööses :D Ja mietityttää kummasti että about 70% lihavista naisista nimenomaan vetoaa tai puhuu sairauksista yms :D Jos kysyy heiltä "onko sinulla sitten vaikka sairaus x"? Vastausta ei kuulu eikä tule.
Enpä ole törmännyt ilmiöön, että "suurin osa" lihavista naisista sanoisi noin.
Itse ainakin, kun vielä olin lihava , sanoin lihavuuteni johtuvan liiasta syömisestä ja loppuaikoina myös liian vähäisestä liikunnasta. Vaikka loppuvaiheissa liian vähäinen liikunat kieltämättä johtuikin sairaudesta. Syöminen sen sijaan silloinkaan ei.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:23"]Mä en. Olen aina tykännyt syödä ja paljon. Nyt tosin kun sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja painossakin tapahtui merkittävä muutos ja siinä ettei edes paria kiloa saa helpolla pois, ymmärrän niitä jotka vetoavat sairauteen. Itse en tee sitä vieläkään, koska mättämisellä mä nämä kilot olen kerännyt.
[/quote]
Tota mä juuri arvostankin! Ei voi suoraan sanoa tai kertoa "olen aiheuttanut itse nää kilot syömällä herkkuka jnejne" Hirveet selitykset aina paksukaisilla ja selitetään kaiken maailman sairauksista... Hienoa että jotkut naiset pystyy myöntämään että ovat itse aiheuttaneet ylipainonsa :)
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:21"][quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:20"]On häpeällistä sanoa, että tykkää maata sohvalla ja ahmia.
[/quote]
[/quote]
no ei varmaan anonyymisti aveella.
Miksi pitäisi selitellä oman lihavuuden syitä yhtään kenellekään???
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:30"]Miksi pitäisi selitellä oman lihavuuden syitä yhtään kenellekään???
[/quote]
Usko pois. Monet kuitenkin selittelevät :D Kai lihaville se sairauksista selitteleminen on joku puolustuskeino.
Mäkin olen huomannut tän ilmiön. Hirveen itsekästä päästää itsensä siihen kuntoon.
no jos se nyt vaan johtuu sairaudesta :)
tulepa sitten itse kertomaan miksi olet lihava kun olet ollut sairaalassa ja vammautunut pysyvästi loppu iäksesi!
En minä ole kuullut että varsinaista sairautta syynä moni käyttää. Mutta kylläkin esim. lihomaan taipuvaista perimää, tai hidasta aineenvaihduntaa. Eikä ne nykytutkimustiedon mukaan täysin puppua ole nämä syyt, tiedetään jo että samankokoisen ja samalla tavoin liikkuvan ihmisen kalorinkulutus voi vaihdella jopa 1000 kcal päivässä, ja että jo 15 kg ylipaino aiheuttaa mm. mitokondrioiden toimintahäiriöitä jolloin keho ei toimi "täydellä teholla" ja lihoo helposti ja laihtuu vaikeasti. Näistä asioista lisää: http://www.iltalehti.fi/laihdutus/2014070318459931_lh.shtml
Eli ei todella ole niin että lihava aina vaan makaa sohvalla ja ahmii. Osalle ihmisistä oikeasti riittää semmoinen melko normaali syöminen ja elämäntavat, joilla joku muu pysyisi normaalipainossa. Itse esimerkiksi olen lihava, ja pyöräilen 8 km yhteen suuntaan työmatkat, lisäksi ulkoilutan koiraa 1,5-2 h päivässä. Syön aika vähän herkkuja, viikonloppuisin jotain pientä. Alkoholia käytän vain pari kertaa vuodessa. Pikaruokaakin menee harvoin. Mutta joo, kulutukseni on pientä joten ne ruokamäärät ns. normaalia ruokaa joita syöln pitävät minut ylipainoisena.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:34"]no jos se nyt vaan johtuu sairaudesta :)
tulepa sitten itse kertomaan miksi olet lihava kun olet ollut sairaalassa ja vammautunut pysyvästi loppu iäksesi!
[/quote]
On HIUKAN eri asia jos oikeasti on sairaus... On typerää alkaa selittelemään ja vähättelemään lihavuuttaan jos oikeasti ei ole sitä sairautta! Pahinta on se kun "terve" lihava henkilö selittää kuinka normaalia lihavuus on.
Itse olen sellainen nigella lawson kroppainen (jos joku on nyt esim. Tastea katsonut, niin Sellanen) ja Tykkään ruuasta. Tiiän en oo mikään hirveen lihava, mut muodokas ja mun onneksi Se muoto on oikeissa paikoissa. Itse ihan rehellisesti voin myöntää sen, että hyvä ruoka on hyvää ja liikunta on Suht hanurista.
mut tiiän just mitä ap tarkoittaa. Tosi usein kuulee lihavien Ihan kyselemättä selittelevän kilojaan, on syitä miksei muka voi liikkua tai on joku sairaus. Mikään sairaus ei tee kenestäkään 150 kiloista.
Keksitään tekosyy sille, että on lihottanut itsensä eikä pysty laihduttamaan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:41"]Itse olen sellainen nigella lawson kroppainen (jos joku on nyt esim. Tastea katsonut, niin Sellanen) ja Tykkään ruuasta. Tiiän en oo mikään hirveen lihava, mut muodokas ja mun onneksi Se muoto on oikeissa paikoissa. Itse ihan rehellisesti voin myöntää sen, että hyvä ruoka on hyvää ja liikunta on Suht hanurista.
mut tiiän just mitä ap tarkoittaa. Tosi usein kuulee lihavien Ihan kyselemättä selittelevän kilojaan, on syitä miksei muka voi liikkua tai on joku sairaus. Mikään sairaus ei tee kenestäkään 150 kiloista.
[/quote]
Kiitos! Tätä mä juuri tarkoitan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:20"]On häpeällistä sanoa, että tykkää maata sohvalla ja ahmia.
[/quote]
[/quote]
Joo, ei minuakaan. Veikkasin vain, miksi moni lihava kokee niin. Itse olen normaalipainoinen, en hoikka, en lihava.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 09:41"]
[/quote]
Joo, ei 150 kiloista varmasti, mutta 70-80 kiloisen voi tehdä, jos normaalipaino olisi vaikka 60 kg...
On häpeällistä sanoa, että tykkää maata sohvalla ja ahmia.