nyt oikeesti apua...mieheni väittää minun olevan
jotenkin sairas, pidän hänelle aina alinta vaatehyllyä, kun omat vaatteeni ovat ylimmäisillä. Lisäksi vien TIETOISESTI hänen paikkansa sängyssä jos hän liikkuu jonnekin muualle.
Onko tämä tietoista ja sairasta???Siis oma käytökseni???
Kommentit (52)
toivon että näin on....aika näyttänee..ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:14"]
Höpö höpö näille narsistijutuilleainakaan pelkästään tämän perusteella. Todennäköisimmin on ihan vaan stressireaktio uuteen parisuhteeseen ja yhteen muuttamiseen, alitajuista pelkoa oman persoonansa ja itsemääräämisoikeutensa kadottamisesta ja tosiaan, joutumisesta ns. tossun alle.
Koita vaan ap suhtautua rauhallisuudella vaikka käytös onkin ärsyttävää. Sano vaan oma kantasi ilman että alat kauheasti puolustella itseäsi tai syytellä toista, äläkä mene mukaan jos mies yrittää luoda draamaa. Jos kyseessä tosiaan on vain stressireaktio kuten epäilen, tällöin mies jonkin ajan päästä itse huomaa käytöksensä järjettömyyden sinun rauhallisuuttasi vasten, ja käytös vähenee ja loppuu. Tähän voi kyllä mennä jokunen kuukausikin, jos miehellä on ennestään vaikeita kokemuksia parisuhteista, sellaisia että on joutunut jollain tapaa henkisesti alistetuksi.
Toki aina uudessa suhteessa kannattaa toista myös arvioida, ettei tosiaan liu'u huomaamattaan johonkin ihan sairaaseen kuvioon. Mutta ei tuollaisesta yksittäisestä asiasta myöskään tarvitse toista narsistiksi tai vaaralliseksi tuomita ja kehottaa jättämään. Ihan hyvin voi rauhassa katsella mihin tilanne kehittyy.
[/quote]
Nimenomaan! Nyt jäitä hattuun. Sinänsä sinun omassa käytöksessäsi on muuten aika inhottavaa, että miehesi selän takana tulet tänne irvailemaan hänen kieltämättä naurettavia epävarmuudenilmauksiaan ja hakemaan vahvistusta naisenemmistöltä.
Mietin myös, että yleensä mies on aika pitkä ja kieltämättä hankalimman alahyllyn varaaminen hänen vaatteileen on jotenkin mitätöivä ja itsekäs ele. Itse olisin niin vieraskorea, että antaisin toiselle jonkin hyvällä korkeudella olevan hyllyn ja vaikka itseä harmittaisi kyykkiä lattian rajassa, varaisin huonommat hyllyt itselle. Vasta ajan myötä sitten siirtyisin takaisin omalle, parhaalle paikalle :D
Miehesi voi olla sensitiivinen sillä tavalla, että hänellä on kyky lukea eleisiin sisältyvää symboliikkaa. Jos siihen yhdistyy jo etukäteen epävarmuus siitä, onko tykätty ihminen, tällaista napinaa voi tulla.
Älä käsitä väärin: miehesi tekee nyt itsensä naurunalaiseksi ja jos hän väittää oikeasti sinua sairaaksi, niin se on pelottavaa. Mutta en silti sanoisi, että alahyllyn antaminen miehelle olisi erityisen tyylikäs ele. Pikemminkin epäkohtelias. Sinänsä on reilua, että hän purkaa asian ääneen eikä marttyyrina pidättele loukkaantumista sisällään.
Tuntuu siltä, että toinen on herkkä ja tulkitsee tilanteita herkästi. Se ei ole väärin. Se on, jos hän haukkuu sinua hulluksi siksi. Tuntuu kuitenkin myös siltä, että toinen todella on vähän mitätöivä ja itsekäs.
Suhteenne tulevaisuusennuste: jos jatkatte yhdessä, se on helvettiä molemmille! Onnea! Parisuhde ja rakkaus on NIIIIIn ihkui juttui!
Samaa mieltä 24 kanssa. Tunnistan kuvailemastasi miehestä omia luonteenpiirteitäni. Analysoin kaiken tekemiseni ja teen ison osan asioista tietoisesti harkinnan jälkeen. Taipumusta on myös olettaa, että muutkin toimivat näin. Sen verran elämänkokemusta on kertynyt, että tiedän, ettei näin ole, vaan monet toimivat urposti(=eri lailla kuin minä, tai muuten rasittavasti) ihan huomaamatta. Ratkaisu ei tosiaankaan ole heti haukkua toista hulluksi tai mulkuksi, vaan ensin tuoda ilmi harmistumisensa ja sitten katsoa miten toinen reagoi.
Kissa pöydälle ja kommunikointitavat remonttiin.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:42"]
Samaa mieltä 24 kanssa. Tunnistan kuvailemastasi miehestä omia luonteenpiirteitäni. Analysoin kaiken tekemiseni ja teen ison osan asioista tietoisesti harkinnan jälkeen. Taipumusta on myös olettaa, että muutkin toimivat näin. Sen verran elämänkokemusta on kertynyt, että tiedän, ettei näin ole, vaan monet toimivat urposti(=eri lailla kuin minä, tai muuten rasittavasti) ihan huomaamatta. Ratkaisu ei tosiaankaan ole heti haukkua toista hulluksi tai mulkuksi, vaan ensin tuoda ilmi harmistumisensa ja sitten katsoa miten toinen reagoi.
[/quote]
Ihanaa kun jotkut muutkin ovat sellaisia, että analysoivat tekemisiä. Minä olen juuri sellainen myös! Se on hiton raskasta, koska ne, jotka eivät tajua, että eleillä todella ilmaistaan usein viestejä, joita ei kehdata sanoa sanoilla, kumoavat kaiken sellaisen hölynpölynä ja vainoharhaisuutena. :/
Hyvin alkaa, jos heti yhteenmuuton jälkeen mies saa sinut jo epäilemään omaa mielenterveyttäsi. Lähde vielä, kun voit. Sanot vaan, että nyt saat ihan itse päättää vaatehyllyjen järjestyksen.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:42"]
[/quote]
Ihanaa kun jotkut muutkin ovat sellaisia, että analysoivat tekemisiä. Minä olen juuri sellainen myös! Se on hiton raskasta, koska ne, jotka eivät tajua, että eleillä todella ilmaistaan usein viestejä, joita ei kehdata sanoa sanoilla, kumoavat kaiken sellaisen hölynpölynä ja vainoharhaisuutena. :/
[/quote]
Itse olen päinvastainen, eli teen vaan enkä mieti. En siis oikeasti mieti mitään eikä minulla ole taustatarkoituksia. Mieheni taas on analysoija. On kyllä välillä tavattoman rasittavaa kun mies näkee jotain piiloviestejä asioissa jotka itse olen hoitanut vaan siinä sivussa ajattelematta mitään. Muutenkin tuntuu että mies vatvoo sekä omia tunteitaan että toisten OLETETTUJA tunteita ja ajatuksia ihan loputtomiin. Minä taas olen sitä mieltä että sellainen on hyödytöntä, ja aivan erikoisesti toisten kohdalla koska minä en voi oikeasti tietää mitä ne ajattelee, voin vain luulla ja luulot voi olla vääriä.
Jos teilläkin on ap tämä tilanne että toinen on suoraviivainen ja toinen analysoija, niin helppoa teillä ei kyllä tule olemaan, sanon kokemuksesta... Sopeutuminen on mahdollista, mutta jos vielä ei ole sitoutunut eikä lapsia ole, kannattaa tarkkaan miettiä.
Kirjoittele ap sitten tänne kuulumisiasi, jooko? :) Ihan mielenkiintoinen ketju, kun en ole täällä tällaiseen ongelmaan ennen törmännyt.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:56"]
Itse olen päinvastainen, eli teen vaan enkä mieti. En siis oikeasti mieti mitään eikä minulla ole taustatarkoituksia. Mieheni taas on analysoija. On kyllä välillä tavattoman rasittavaa kun mies näkee jotain piiloviestejä asioissa jotka itse olen hoitanut vaan siinä sivussa ajattelematta mitään. Muutenkin tuntuu että mies vatvoo sekä omia tunteitaan että toisten OLETETTUJA tunteita ja ajatuksia ihan loputtomiin. Minä taas olen sitä mieltä että sellainen on hyödytöntä, ja aivan erikoisesti toisten kohdalla koska minä en voi oikeasti tietää mitä ne ajattelee, voin vain luulla ja luulot voi olla vääriä.
Jos teilläkin on ap tämä tilanne että toinen on suoraviivainen ja toinen analysoija, niin helppoa teillä ei kyllä tule olemaan, sanon kokemuksesta... Sopeutuminen on mahdollista, mutta jos vielä ei ole sitoutunut eikä lapsia ole, kannattaa tarkkaan miettiä.
[/quote]
Totta! Itse olen analysoija, enkä voi uskoa, että kukaan on niin matala-äo:inen, ettei tajua, että eleillä viestitään paljon asenteita ynnä muuta. En myöskään tajua, miten joku on niin tyhmä, ettei tajua sitä, että nimenomaan se, että luullaan, että tehdään vaan, sallii meille kaikille tehdä kaikenlaista viestintää. Jos tiedostaisimme kovin selkeästi, että viestimme erilaisilla jutuilla ikäviäkin asioita, kuten tässä alahyllyn antamisella toiselle, niin emme tekisi niitä juttu. Silloin sensuroisimme tekemisiämme samalla tavalla kuin sanomisiamme. tämä kai on selvää vai?
itse ainakin olen saanut itseni kiinni inhottavista eleistä ja vaikka nolottaa ja vaikka ensimmisenä aina ajattelee että emmä tolla mitään tarkoittanut niin kun vähän miettii, niin tajuaa, että kyllä sitä vain tarkoitti, vaikka asia ei tunnu siltä, että olisi tehnyt jotain tietoisesti.
No, nykyään olen pakottanut itseni ajattelemaan, että ehkä on ihmisiä jotka vaan tekevät. En vieläkään usko sitä, koska omatkaan vaan tekemiseni eivät usein ole sitä. En kuitenkana enää jänkkää tyhmempieni kanssa vaan annan niidnen pitää luulonsa. Sen sijaan olen päätynyt ajattelemaan, että on syytä pysyä kovin yksioikoisista ihmisistä erossa.
Analysoija tulee toimeen parhaiten toisen samanlaisen kanssa, matalaotsainen toisen kaltaisensa kanssa. Tuhoisin yhdistelmä on analysoija-matalotsainen, siitä ei tule kuin hirvittäviä väärinkäsityksiä ja riitoja. Ap:n suhde ei tule onnistumaan.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 14:33"]
Ap, hullu sä et ole, mut joskus sitä romahtaa.
[/quote]
romahtaa vielä kaikki hyllyt!
Vaaran merkit ilmassa. Lähde nyt nuori ihminen pois suhteesta kun vielä voit. Kuulostaa hyvinkin tyypillisen luonnehäiriöiseltä. Olet vapaa lähtemään, ei lapsia, ei velvotteita, tuo pahenee aikaa myöten.
-vanhempi nainen, liitossa luonnehäiriöisen kanssa ollut
Koko ketju on ihan sekopäistä settiä täynnä. Hullujen torikokous.
no, olemme samanpituisia=)Joten siitä ei kyse.tein ajattelematta tämän vaateasian ja muutkin, mutta ilm.se joistain teistä onkin väärin.ap
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:56"]Joten siitä ei kyse.tein ajattelematta tämän vaateasian ja muutkin, mutta ilm.se joistain teistä onkin väärin.ap[/quote]
"Väärin" on se, jos et vieläkään ymmärrä, että jotkut ihmiset eivät tee asioita ajattelematta, ja heidän on vaikea ymmärtää muidenkaan niin toimivan. Mies oli mielestäni enemmän väärässä kun alkoi sinua haukkumaan selvittämättä mistä on kyse.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:05"]
Totta! Itse olen analysoija, enkä voi uskoa, että kukaan on niin matala-äo:inen, ettei tajua, että eleillä viestitään paljon asenteita ynnä muuta. En myöskään tajua, miten joku on niin tyhmä, ettei tajua sitä, että nimenomaan se, että luullaan, että tehdään vaan, sallii meille kaikille tehdä kaikenlaista viestintää. Jos tiedostaisimme kovin selkeästi, että viestimme erilaisilla jutuilla ikäviäkin asioita, kuten tässä alahyllyn antamisella toiselle, niin emme tekisi niitä juttu. Silloin sensuroisimme tekemisiämme samalla tavalla kuin sanomisiamme. tämä kai on selvää vai?
itse ainakin olen saanut itseni kiinni inhottavista eleistä ja vaikka nolottaa ja vaikka ensimmisenä aina ajattelee että emmä tolla mitään tarkoittanut niin kun vähän miettii, niin tajuaa, että kyllä sitä vain tarkoitti, vaikka asia ei tunnu siltä, että olisi tehnyt jotain tietoisesti.
No, nykyään olen pakottanut itseni ajattelemaan, että ehkä on ihmisiä jotka vaan tekevät. En vieläkään usko sitä, koska omatkaan vaan tekemiseni eivät usein ole sitä. En kuitenkana enää jänkkää tyhmempieni kanssa vaan annan niidnen pitää luulonsa. Sen sijaan olen päätynyt ajattelemaan, että on syytä pysyä kovin yksioikoisista ihmisistä erossa.
Analysoija tulee toimeen parhaiten toisen samanlaisen kanssa, matalaotsainen toisen kaltaisensa kanssa. Tuhoisin yhdistelmä on analysoija-matalotsainen, siitä ei tule kuin hirvittäviä väärinkäsityksiä ja riitoja. Ap:n suhde ei tule onnistumaan.
[/quote]
Sulla on aika kivan halveksuva asenne niitä kohtaan jotka eivät kauheasti analysoi, kun yhdistät alhaisen älykkyyden asiaan. Itse en usko tuohon yhteyteen ollenkaan. Itse pärjään ainakin vaativassa älyä vaativassa työssä oikein hyvin vaikka olenkin luonteeltani sen tyyppinen, että en vatvo ja veivaa vaan keskityn käytännön asioihin, ja oletan että jos ihmisillä on minulle jotain sanottavaa, he sanovat, eikä niin että minun tarvii alkaa arpomaan eleistä ja ilmeistä että johtuukohan tuo nyt minusta ja on joku piiloviesti, vai onkohan se tuollainen vain vaikka työstressin tai vaikean elämänvaiheen takia.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:05"]
Jos tiedostaisimme kovin selkeästi, että viestimme erilaisilla jutuilla ikäviäkin asioita, kuten tässä alahyllyn antamisella toiselle, niin emme tekisi niitä juttu. Silloin sensuroisimme tekemisiämme samalla tavalla kuin sanomisiamme. tämä kai on selvää vai?
[/quote]
Ei ole selvää siksi, että ei koskaan voi olla varma mikä asia nyt kellekin analysoijalle viestittää ikäviä asioita ja kelle ei. Jollekin alahyllyn antaminen on paha asia, toiselle ei. Samalle ihmisellekin se voi pahana päivänä olla paha asia, ja joku toinen päivä kun hän on herännyt hyvällä tuulella ja elämä hymyilee, ei se olekaan mitään.
Minusta riittää, kunhan teoilla ei ole tietoista pahaa tarkoitusta. Se on toki paha, jos oikein ajattelee, että näytänpä tuolle miehelle missä sen paikka tässä talossa on, ja pistän sen vaatteetkin tonne alahyllylle mistä sen on hankala niitä ottaa. Mutta jos vaan laittaa ne sinne ilman pahaa tarkoitusta, ei ole mitään ongelmaa. Jos miehen mielestä paikka on huono, hän voi sanoa että hänestä olisi kivampi että ne olisi ylähyllyllä, ja sitten ne vaatteet voidaan siirtää. Ongelma ratkaistu ilman draamaa ja arvailua.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 10:42"]Samaa mieltä 24 kanssa. Tunnistan kuvailemastasi miehestä omia luonteenpiirteitäni. Analysoin kaiken tekemiseni ja teen ison osan asioista tietoisesti harkinnan jälkeen. Taipumusta on myös olettaa, että muutkin toimivat näin. Sen verran elämänkokemusta on kertynyt, että tiedän, ettei näin ole, vaan monet toimivat urposti(=eri lailla kuin minä, tai muuten rasittavasti) ihan huomaamatta. Ratkaisu ei tosiaankaan ole heti haukkua toista hulluksi tai mulkuksi, vaan ensin tuoda ilmi harmistumisensa ja sitten katsoa miten toinen reagoi.
[/quote]
Mutta mies saa sanoa Ap:tä sairaaksi?!
[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:56"]no, olemme samanpituisia=)Joten siitä ei kyse.tein ajattelematta tämän vaateasian ja muutkin, mutta ilm.se joistain teistä onkin väärin.ap
[/quote]
Ei se ole väärin. Mies teki väärin, kun ei puhunut asiasta vaan sanoi sinua sairaaksi.
Tunnistin itsessäni tuollaisen ylianalysoivan piirteen nuorempana kun olin epävarma. Tarkastelin itseäni ja muita, löysin tietoista ja tiedostamatonta piiloviestintää joka paikasta. Varmaan näin asioita ihan oikeinkin, mutta aika todella kuluttavaa eikä kauheasti toista ihmistä kunnioittavaa. Olen tietoisesti opetellut tuollaisesta analysoinnista pois. Otan sen käyttöön vain tarvittaessa: toimin opettajana ja joskus tuollainen 'kaiveleminen voi tuoda uuden lähestymistavan johonkin ongelmaan, mutta silloinkin vain apuna oikeiden kysymysten tekemiseen. Ja näiden vastausten perusteella toimin. Ja jos epäilen, että toisella on edelleenkin taustalla jokin piilovaikutin kysyn sitäkin suoraan. Tai jos huomaan toimineeni jonkun oman päätelmäni mukaan, pyrin sanomaan senkin ääneen. Kukaan ei voi olettaa, että toimisimme joiden oletettujen tai todellisten piiloviestien mukaan. Puhukaa ääneen ihmiset! Jää monta väärinymmärrystä tekemättä!
Höpö höpö näille narsistijutuilleainakaan pelkästään tämän perusteella. Todennäköisimmin on ihan vaan stressireaktio uuteen parisuhteeseen ja yhteen muuttamiseen, alitajuista pelkoa oman persoonansa ja itsemääräämisoikeutensa kadottamisesta ja tosiaan, joutumisesta ns. tossun alle.
Koita vaan ap suhtautua rauhallisuudella vaikka käytös onkin ärsyttävää. Sano vaan oma kantasi ilman että alat kauheasti puolustella itseäsi tai syytellä toista, äläkä mene mukaan jos mies yrittää luoda draamaa. Jos kyseessä tosiaan on vain stressireaktio kuten epäilen, tällöin mies jonkin ajan päästä itse huomaa käytöksensä järjettömyyden sinun rauhallisuuttasi vasten, ja käytös vähenee ja loppuu. Tähän voi kyllä mennä jokunen kuukausikin, jos miehellä on ennestään vaikeita kokemuksia parisuhteista, sellaisia että on joutunut jollain tapaa henkisesti alistetuksi.
Toki aina uudessa suhteessa kannattaa toista myös arvioida, ettei tosiaan liu'u huomaamattaan johonkin ihan sairaaseen kuvioon. Mutta ei tuollaisesta yksittäisestä asiasta myöskään tarvitse toista narsistiksi tai vaaralliseksi tuomita ja kehottaa jättämään. Ihan hyvin voi rauhassa katsella mihin tilanne kehittyy.