Siis ovatko nuoret työelämässä näin avuttomia?
Viimeksi tänään sain kolmatta päivää töissä olevalle 20v tytölle kädestä pitäen opettaa 'kuules tyttö, sun äitisi ei ole töissä täällä. sun pitää nyt ihan itse korjata ruokailuvälinees ja muut tarvikkeet pois kahvipöydästä, tänne tiskialtaaseen ja roskat tänne roskikseen näin. sitten huuhtelet tiskit ja laitat ne koneeseen näin'. Mikäs nainen semmonen on joka ei näin tajua käskemättä tehdä? kyllä se viellä tyttö on. Mutta jos ei viellä kolmantena päivänä itse tajua, vaikka kaikki muut niin tekee, pakko jo kädestä pitäen opettaa kun ei kestä katsoa. Eikä muuten ollut ainutlaatuinen tapaus ollenkaan. Mut joo, riippuu tietty henkilöstä.
Parikymppisten on siis turha valittaa, jos ammattitaitoa vähätellään.
Kommentit (23)
Paras kommentti mitä sain joskus kesätöistä oli se kun keski-ikäinen toimistoesimies sanoi: "Istu nyt hetki paikallas ku eihä myö tuoho tahtii keretä siulle töitä antamaa, kirjeitäkii on leimattu jo koko ens talveks".
Tuo on jäänyt mieleeni ihanan positiivisena reippaudentunnustuksena :)
Kädettömyys, uusavuttomuus ja tilanteentajuttomuus on todella lisääntyneet, mutta siitä ei minusta "viellä", kuten ap hauskasti kirjoittaa, voi vetää kokonaisia ikäluokkia koskevia johtopäätöksiä. Jos jotkut vanhemmat ovat jättäneet lapsensa kasvattamatta ja perheestä on puuttunut esim. yhdessä syömisen perinne (jolloin astiat korjataan aterian jälkeen yhdessä), niin sitten niin on. Itsenäistyvä nuori joutuu omaksumaan tuollaiset arjen itsestäänselvyydet vaikkapa juuri työpaikalla ja kovin nopeasti. Kolme päivää ei ole pitkä aika.
Olisikohan ap ollut yhtä närkästynyt jos uusi työtoveri olisi ollut mies/ poika?
Ai että kun sain juuri sisäistä mielihyvää tällaisesta asiasta työpaikallani. Eräs vanha työntekijä jäi kesälomille ja häneltä jäi tärkeitä paperitöitä tekemättä. Ei ollut ehtinyt tehdä ennen lomaa, kun oli ollut niiiiin kova kiire koko ajan ja oikeen isoon ääneen tästä kouhkasi. Ja muutenkin aina valittaa kun on niin paljon töitä muka. Noh, minut laitettiin tekemään hänen hommansa ja tein ne muutamassa päivässä, kun tällä naisella siihen oli mennyt viikkoja. Oli esimiehellä ihmettelemistä kun sain hommat valmiiksi niin nopeasti ja tarkisti vielä että olenko muka tehnyt kaiken oikein. Ja olinhan minä.
t. 23 v