lestadiolaisnaiset opettajina?
Mitä mieltä olette siitä, kun lestadiolaistytöt opiskelevat opettajiksi, saavat viran ja ovat sitten koko ajan äitiyslomalla? He tietävät, että tulevat olemaan jatkuvasti äitiyslomalla,mutta eivät ilmeisesti välitä siitä, että kunta joutuu maksamaan heidän palkkansa lisäksi sijaisen palkan. Tai ennen kaikkea siitä, että oppilaat joutuvat koko ajan vaihtamaan opettajaa! Kuvottavaa ja itsekästä, välittävät siis vain ja ainoastaan omasta palkkapussista, vaikka opettajan ammattiin pitäisi nimenomaan hakeutua kutsumuksesta.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 23:50"]Mun lapsen opettaja on vl, joka jää taas äitiyslomalle syyslukukauden aikana. Toinen kerta ja kyseessä on vasta kolmasluokkainen. :( Kateeksi käy ne lapset, joilla sama ope säilyy koko alakoulun ajan.
[/quote]
On kyllä todella harmillista.. Alaluokilla toivoisi olevan sama opettaja...
En haluaisi ylipäätänsä että leastadiolainen opettaisi lapsiani. Haluan että lapseni saavat kasvaa ilman mitään helvetillä pelotteluja.
Kukaan työpaikalla ei ole arvannut (ellen olen kertonut), että olen vl, koska lapsia ei ole yhtäkään. Eli kuten täällä on sanottu, lapsettomista ja pienen perheen äideistä ei yleensä tiedetä vakaumusta.