Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas keräsin lasten pienet vaatteet ja kengät jätesäkkiin ja laitan roskiin.

Vierailija
12.08.2014 |

Kirpparipöytä ei kannata (on kallista), netissä ei mene kaupaksi, vaikka hinta olisi kuinka halpa. Autoa ei ole, joten en lähde noita kuskaamaan minnekään kauas. En jaksa enää säilöä yhtään noita kaapissa, joten pistän roskiin. 

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita alueesi FB-kirppikselle "annetaan ilmaiseksi sille joka ekana noutaa".

Vierailija
2/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole fb:ssä :/

-ap-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie nyt edes Uffille, jooko. Älä roskiin heitä.

Vierailija
4/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Tori.fi ilmoitus "lahjoitetaan". Siihen vielä lisäät, ettet toimita mihinkään, etkä postita. Joku hakee varmasti.

Vierailija
5/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut avustusjärjestöt tulevat hakemaan. 

Vierailija
6/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin juuri ison kasan lastenvaatteita oman kaupunginosani FB-kirpparilla. Ei vaan luonto kestä roudata priimaa kamaa kaatopaikalle, mieluummin ilahdutan sillä jotakuta.

Vierailija
7/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tämä avaus provo vai oletko sä ihan tyhmä?

Vierailija
8/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä hupaisa provo.

Vierailija
9/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tällaisen mentaliteetin takia planeetallamme ei ole toivoa. :o/ Lapsille vielä siirrät tuota toimintamallia niin avot! Kierrätys ei vaadi ihmeitä, aika hitosti noita vaihtoehtoja löytyy, samoin köyhiä lapsiperheitä.

Vierailija
10/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi sun. Miksi et voi kierrättää suvun, kavereiden ym kesken? Siis annat pois tutuille? Roskiin heittämisen ymmärrän nihkeästi vain jos vaatteet ovat tosi kuluneita, rikkinäisiä, tahrat pinttyneet. Mutta silloinkin ainakin osasta voi tehdä rättejä. Hirveää energian tuhlausta ja luonnon kuormitusta heittää ehjiä ja käyttökelpoisia juttuja kaatopaikalle.

Sitten on uffia, pelastusarmeijan kirppistä, fidaa, kierrätyskeskusta erilaisten seurojen ym. kirppiksiä, joihin voi lahjoittaa. Esimerkiksi Ensikoti Helsingissä ottaa vastaan lahjoituksina lasten vaatteita ja tavaraa. Hesy ottaa vastaan tavaraa kirpparilleen myyntiin.

Vierailija
11/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jätemaksusi on 100e kuormasta minkä viet! Lahjoita täällä palstalla, kirjoita julkinen paikka lähelläsi mihin tuot esim. leikkipaikka ja joku noutaa siitä! Jos pelkäät että tunnistetaan niin laita että kaverini tuo tavarat klo 18 vaikka viet itse :D

Vierailija
12/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkkaa viitsimättömyyttä ja välinpitämättömyyttä. Varmasti olisi ottajia jos vaatteet vaan ovat ehjiä ja puhtaita.

Vierailija
13/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi- ja turvakodit ottavat mielellään lahjoituksia ja hakevat tavarat, jos niin sovitaan. Tämä vaatisi sinulta yhden puhelinsoiton.

Vierailija
14/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ihan ongelmitta kuskannut tavaraa pyörällä hyväntekeväisyyskirpparille. Samalla kun käyn siellä kiertelemässä tai asioin muuten lähistöllä, ei se nyt kamalasti ylimääräistä vaivaa vaadi. Jos teillä on jätekatos, toivottavasti jätit pussin edes näkyville "siistejä lastenvaatteita, saa ottaa" -lapun kanssa?

Vierailija
15/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen kuskaamiseen autoa tarvita, voi viedä pussin kerrallaan. Niin mä teen, vaikka auto onkin.

Vierailija
16/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmo että vaihtuu juhla mokkaan tms :)

Vierailija
17/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän aloittajaa. Olen joskus yrittänyt tarjota lapselle pieneksi jääneitä vaatteita jollekkin perheelle, mutta siitä on loukkaannuttu. Mielelläni olisin myös jotain tarvikkeita lahjoittanut, mutta siinä raja, etten niitä itse ala raahaamaan jonnekkin vaan olisi pitänyt hakea. Ei kelpaa.

Vierailija
18/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pari vuotta sitten tarjosin minäkin ilmaiseksi lastenvaatteita vaikka mihin, mutta ne ei kelpaa. Pitää olla Metsolaa jne., että kukaan huolisi. Kaatopaikalle vaan, sieltä ne kiertää kuituna edelleen.

Vierailija
19/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:49"]

Tavallaan ymmärrän aloittajaa. Olen joskus yrittänyt tarjota lapselle pieneksi jääneitä vaatteita jollekkin perheelle, mutta siitä on loukkaannuttu. Mielelläni olisin myös jotain tarvikkeita lahjoittanut, mutta siinä raja, etten niitä itse ala raahaamaan jonnekkin vaan olisi pitänyt hakea. Ei kelpaa.

[/quote]

Turvakotiin tarvitaan aina lasten- ja aikuistenkin vaatteita.

Vierailija
20/65 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:49"]

[/quote]

Minä en ymmärrä aloittajaa. Kun tavaran on hankkinut, siitä on moraalinen vastuu järjestää se seuraavalle. Voi joutua näkemään vähän vaivaa, esimerkiksi kysymään useammassa paikassa. Äiti joka heittää tavaraa noin vain roskiin ei oikeasti välitä lapsistaan.