Miksi työttömiä paheksutaan? Itse olen masentunut kun en pääse koskaan töihin. Työtön yli 10v
Luulin, että tässä iässä olisi ainakin 10 vuotta työvuosia takana, se vakityö, omistusasunto.
No kelan pummina edelleen, kuten 15 vuotta sitten opiskeluaikana.
En ole saanut edes sitä ekaa palkkatyöpaikkaa,vaikka 2 tutkintoa.
Ajatukset itsetuhoisia. Vain lapset antaa syyn nousta aamulla.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi tiennyt mitä tehdä muuta kuin hankkia koulutusta lisää jos nuorena ei olisi töihin päässyt. Ei nuorta ihmistä ole luotu kotona lojumaan. Ihminen tarvitsee töitä ja sosiaalisia suhteita työn kautta, työkavereita.
No en ole mikään nuori, vaan keski-ikänen 36v vanha pilaantunut akka. Tässä iässä pitäisi olla pakka kasassa mutta ei.
Kohta loppuu miehen loma, lapsilla alkaa koulu, niillä alkaa täysi elämä. Minä jään kotiin katsomaan Netflixiä ja ahmimaan kaikkea hyvää suruun.
Ystäviä 0. Tekisi mieli vaan ta pp aa itseni
Ap
No miksi turhaan elät. Kyllä ne sun 3 tai 4 lastasi ilman sua pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi jättää niitä miehelle, ei osaa pitää huolta. Ap
Kyllä hän oppii ja ei miehet kauaa yksin ole.
No kyllä on kauan yksin, luottotiedoton, neljän pienen lapsen yh isä.
ApAi teille on syntynyt vauva. Viimeksi teillä oli 3 pientä lasta.
Oikeastiko luulet, että ap on ainut perheenäiti, joka on työtön ja haluaa töihin? Minulla on kaksi lasta ja on korkeakoulututkinto, jolla piti saada töitä. Pätkätöitä olen tehnyt, ja niistä iso osa palkatonta harjoittelua. Ja olen opiskellut lisää ja lisää. Olen hakenut töitä ja taas palkattomaan harjoittelujn ja käynyt haastatteluissa vaikka kuinka paljon, mutta kun eivät ota, tai monesta paikasta on sanottu, että voisi olla myöhemmin, mutta se sopiva ajankohta ei ole vielä tullut. Ottaa niin tämä tilanne päähän.
En, mutta ap on valitellut täällä jo useasti ja uhannut tappaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään olisi tiennyt mitä tehdä muuta kuin hankkia koulutusta lisää jos nuorena ei olisi töihin päässyt. Ei nuorta ihmistä ole luotu kotona lojumaan. Ihminen tarvitsee töitä ja sosiaalisia suhteita työn kautta, työkavereita.
No en ole mikään nuori, vaan keski-ikänen 36v vanha pilaantunut akka. Tässä iässä pitäisi olla pakka kasassa mutta ei.
Kohta loppuu miehen loma, lapsilla alkaa koulu, niillä alkaa täysi elämä. Minä jään kotiin katsomaan Netflixiä ja ahmimaan kaikkea hyvää suruun.
Ap
Mulla on nuorehko aviopari ystävinä ja heillä neljä lasta. Eivät ehdi kyllä päivisin Netflixiiin ym. huvituksiin. Neljän lapsen huolto kaikkineen vie aikaa mutta näemmä ainakin heillä tuottaa iloa suunnattomasti lasten kanssa. Ihailen tuollaista motivaatiota. Ap, sulla ei ole motiivia mihinkään näköjään, onko kotikin sekaisin ja pyykit pesemättä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMulla on nuorehko aviopari ystävinä ja heillä neljä lasta. Eivät ehdi kyllä päivisin Netflixiiin ym. huvituksiin. Neljän lapsen huolto kaikkineen vie aikaa mutta näemmä ainakin heillä tuottaa iloa suunnattomasti lasten kanssa. Ihailen tuollaista motivaatiota. Ap, sulla ei ole motiivia mihinkään näköjään, onko kotikin sekaisin ja pyykit pesemättä?
Aplhan oli aiemmin kolme lasta ja haaveili neljännestä ajankuluksi. Nyt vain jostain tupsahti yksi lapsi lisää. Velkaa oli paljon, mies kävi töissä. Ap. llä oli kokin koulutus ja muistaakseni joku toinen ammattitutkinto ja ikää 36v. Ja aina uhkaa itsemurhalla, jos ei saa töitä. Jossain kerrostalossa asuvat vuokralla ja ap olisi halunnut oman talon, mutta pienten tulojen ja velkojen takia se ei ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä työtä haluaisit tehdä. Työtönkin voi kouluttautua. Käy jossain työttömien keskusteluryhmissä ja te-keskuksen ammatinvalinnan testissä. Pää pystyyn!
No esim jotain ohjaajan työtä esim maahamuutyajien parissa. Mutta sellaiseenkin yksinkertaiseen hommaan tarvitaan joku 4 vuotta kestävä tutkinto
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMulla on nuorehko aviopari ystävinä ja heillä neljä lasta. Eivät ehdi kyllä päivisin Netflixiiin ym. huvituksiin. Neljän lapsen huolto kaikkineen vie aikaa mutta näemmä ainakin heillä tuottaa iloa suunnattomasti lasten kanssa. Ihailen tuollaista motivaatiota. Ap, sulla ei ole motiivia mihinkään näköjään, onko kotikin sekaisin ja pyykit pesemättä?
Kouluikäiset lapset. Jos ne on 4-5 h koulussa, niin kyllä sitä ehtii pari elokuvaa katsoa.
Pyykkään ja siivoan sitten lasten kanssa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti mitä työtä haluaisit tehdä. Työtönkin voi kouluttautua. Käy jossain työttömien keskusteluryhmissä ja te-keskuksen ammatinvalinnan testissä. Pää pystyyn!
No esim jotain ohjaajan työtä esim maahamuutyajien parissa. Mutta sellaiseenkin yksinkertaiseen hommaan tarvitaan joku 4 vuotta kestävä tutkinto
Ap
Sullahan on se kokin tutkinto ja joku muu tutkinto. Hae vaikka ruokapalvelutyöntekijäksi kunnalle. Juuri eräs pitkään työttömänä ollut 3 lapsen äiti joka on suorittanut kokin tutkinnon pääsi ruokapalvelutyöntekijäksi.
Jos työpaikkaa eivät muut anna, se pitää luoda itse. Jo tänään voit vaikkapa hypätä pyörän selkään ja lähteä poimimaan marjoja.
Itse olen masentunut muista syistä ja en pääse tämän vuoksi nykyisin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mielumminko olet työttömänä?
Henk koht avustajsks pääsee lähes kuka vaan, tosin vähän tunteja. Samoin lehtienjakajaksi. Postillekin voi päästä kiireapulaiseks. Siivoojaks, jne. Tehtaisiin raskaaseen työhön?
Olin ennen työtön, ja nyt useamman vuoden määräaikaisuudessa. Tiedän vähän liiankin hyvin miltä tuntuu luisua tuohon epätoivoon.
Olin liian hyväkuntoinen ja pärjäävä mihinkään kuntouttavaan toimintaan. Enkä sellaiseen halunnut.
Onneksi pääsin ensin palkkatuella töihin ja siitä myöhemmin taas toisaalle "normipalkalla". Haaveissa vieläkin vakityö...
Työttömyydessä on just pahinta se että kaikki paheksuu ja se masentaa kun ei pääse töihin.
"Jokainen ymmärtää, ettei pitäisi tietoisesti tahallaan – jos itse voi vaikuttaa tilaisuuteen – laiminlyödä velvollisuutta olla mukana. Tai ainakin velvollisuutta pitää huolta itsestään."
Mä en kylläkään paheksu. Ihan sama mulle käykö kaikki ihmiset töissä vai ei. Jos ei töitä riitä kaikille niin se on ikävää.
Kyllä sä voisit töihin päästä jos et nirsoilisi että tämmöistä työtä en voi tehdä.
Varmaan olisi hyvä osallistua yhteiskuntaan kykyjen mukaan niin palvelut turvattaisiin jatkossakin
Kaikki voisi pyrkiä auttamaan työllään yhteiskuntaa. 🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜🐜
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi jättää niitä miehelle, ei osaa pitää huolta. Ap
Kyllä hän oppii ja ei miehet kauaa yksin ole.
No kyllä on kauan yksin, luottotiedoton, neljän pienen lapsen yh isä.
ApAi teille on syntynyt vauva. Viimeksi teillä oli 3 pientä lasta.
Oikeastiko luulet, että ap on ainut perheenäiti, joka on työtön ja haluaa töihin? Minulla on kaksi lasta ja on korkeakoulututkinto, jolla piti saada töitä. Pätkätöitä olen tehnyt, ja niistä iso osa palkatonta harjoittelua. Ja olen opiskellut lisää ja lisää. Olen hakenut töitä ja taas palkattomaan harjoittelujn ja käynyt haastatteluissa vaikka kuinka paljon, mutta kun eivät ota, tai monesta paikasta on sanottu, että voisi olla myöhemmin, mutta se sopiva ajankohta ei ole vielä tullut. Ottaa niin tämä tilanne päähän.
Tietyn ikäisten lasten varjolla voi olla sairaana, poissa ilman lääkärintodistusta ja työnantajat pelkäävät että sitä etua käytetään liiankin hanakkaasti hyväksi. Lapsettomana ärsytti aina kun maanantaisin ja perjantaisin sai tehdä lapsiperheellistenkin työt eikä sijaisia otettu ollenkaan muuta kuin pidemmille sairauslomille. Lapsilla oli aina ripuli alku ja loppuviikosta.
Mun lapset on jo isompia, niin se ei ole syy olla ottamatta minua töihin.
-tuo jonka viestiin vastasit
Mikä koulutus Ap? Kouluttaudu uudestaan. Opinnoissa saat myös seuraa.