Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työttömiä paheksutaan? Itse olen masentunut kun en pääse koskaan töihin. Työtön yli 10v

Vierailija
30.07.2021 |

Luulin, että tässä iässä olisi ainakin 10 vuotta työvuosia takana, se vakityö, omistusasunto.

No kelan pummina edelleen, kuten 15 vuotta sitten opiskeluaikana.
En ole saanut edes sitä ekaa palkkatyöpaikkaa,vaikka 2 tutkintoa.

Ajatukset itsetuhoisia. Vain lapset antaa syyn nousta aamulla.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas hiilihydraatin käyttö ilman liikuntaa masentaa kenet hyvänsä. En tiedä onko kohdallasi kyse tästä, mutta lihavuus ja korkea verensokeri korreloi pitkittyneen masennuksen kanssa. Rahahuolet tietysti lisäävät tuskaa myös.

Vierailija
22/71 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ toisi sisältöä päiviin. Ja kehtaisi nähdä tuttuja ja sukulaisia, kun olisi edes osa-aikatyö. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä kuntouttavaa työtoimintaa, itse oon tykännyt tosi paljon että päivissä on jotain muutakin kuin lapset, mutta lasten takia, yksinhuoltajuus ja erityislapsi, ei tällä hetkellä onnistu normaali työ.

Missä olet itse, mikä työ? Mulle kaikki käy, paitsi aikuisten vaipanvaihto. Ap

Miksi ei käy? Sillä alalla just on töitä.

Vierailija
24/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi jättää niitä miehelle, ei osaa pitää huolta. Ap

Kyllä hän oppii ja ei miehet kauaa yksin ole.

No kyllä on kauan yksin, luottotiedoton, neljän pienen lapsen yh isä.

Ap

Mutta ulkonäkö on ihan ok eikä kyseessä ole mikään pulsu kun töissäkin käy. Se riittää jo monille muijille.

Vierailija
25/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ toisi sisältöä päiviin. Ja kehtaisi nähdä tuttuja ja sukulaisia, kun olisi edes osa-aikatyö. Ap

Kuntouttavaan työtoimintaan ainakin pääsisit. Ihmettelen ettet ole jos siinä palvelussa kun kaikki pitkäaikaistyöttömät sinne laitetaan varsinkin tässä kuntokoleilussa jotta työttömistä ei menisi sakkomaksuja. 

Siellä saisit vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta ja itsetuntosi nousisi. Paheksuvista ihmisistä ei tarvitse piitata eikä kukaan mahda sille mitään jos ei työnantajille kelpaa. Kilpailu työpaikoista on niin kovaa ja työnantajat hakevat ylisuorittajia keistä saisi parhaimman mahdollisen hyödyn irti. 

Vierailija
26/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa työnteko kannata. Ala liikkumaan, niin saat elämäsi järjestykseen ja ehkä sen kautta myös jonkun kohtuullisen työpaikan.

Tuon neuvon mukaan minäkään en siis olisi työtön kun harrastan päivittäin liikuntaa😂 Mutta ei se urheileminen ole tähänkään mennessä poikinut työpaikkaa...

Vierailija
27/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyydä kuntouttavaa työtoimintaa, itse oon tykännyt tosi paljon että päivissä on jotain muutakin kuin lapset, mutta lasten takia, yksinhuoltajuus ja erityislapsi, ei tällä hetkellä onnistu normaali työ.

Kukaan ei halua alalle enää yhtään yökkivää työntekijää. Ap

Vierailija
28/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessa työnteko kannata. Ala liikkumaan, niin saat elämäsi järjestykseen ja ehkä sen kautta myös jonkun kohtuullisen työpaikan.

Tuon neuvon mukaan minäkään en siis olisi työtön kun harrastan päivittäin liikuntaa😂 Mutta ei se urheileminen ole tähänkään mennessä poikinut työpaikkaa...

Typerin neuvo ikinä. Miten se liikunta tuo työpaikan? :'D

Vierailija
29/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntouttavaan työtoimintaan ainakin pääsisit. Ihmettelen ettet ole jos siinä palvelussa kun kaikki pitkäaikaistyöttömät sinne laitetaan varsinkin tässä kuntokoleilussa jotta työttömistä ei menisi sakkomaksuja. 

Siellä saisit vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta ja itsetuntosi nousisi. Paheksuvista ihmisistä ei tarvitse piitata eikä kukaan mahda sille mitään jos ei työnantajille kelpaa. Kilpailu työpaikoista on niin kovaa ja työnantajat hakevat ylisuorittajia keistä saisi parhaimman mahdollisen hyödyn irti. 

Miksi haluaisin päivittäin toisten luusereitten joukkoon, sehän vaan pahentaisi oloa ja itsetunto laskisi entisestään.. Haluan palkkatyön.

Ap

Vierailija
30/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään olisi tiennyt mitä tehdä muuta kuin hankkia koulutusta lisää jos nuorena ei olisi töihin päässyt. Ei nuorta ihmistä ole luotu kotona lojumaan. Ihminen tarvitsee töitä ja sosiaalisia suhteita työn kautta, työkavereita. 

Vierailija
31/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään olisi tiennyt mitä tehdä muuta kuin hankkia koulutusta lisää jos nuorena ei olisi töihin päässyt. Ei nuorta ihmistä ole luotu kotona lojumaan. Ihminen tarvitsee töitä ja sosiaalisia suhteita työn kautta, työkavereita. 

No en ole mikään nuori, vaan keski-ikänen 36v vanha pilaantunut akka. Tässä iässä pitäisi olla pakka kasassa mutta ei.

Kohta loppuu miehen loma, lapsilla alkaa koulu, niillä alkaa täysi elämä. Minä jään kotiin katsomaan Netflixiä ja ahmimaan kaikkea hyvää suruun.

Ystäviä 0. Tekisi mieli vaan ta pp aa itseni

Ap

Vierailija
32/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluaisin päivittäin toisten luusereitten joukkoon, sehän vaan pahentaisi oloa ja itsetunto laskisi entisestään.. Haluan palkkatyön.

Ai sinäkin olet rasisti ja luokittelet muut työttömät luusereiksi. Mistä voit etukäteen tietää noin ja kuinka pahasti olet ennakkoluuloinen. Työpaikoillakin on kaikenlaisia ihmisiä ja toimeen pitää tulla kaikkien kanssa. itselläni on monelta alalta työkokemusta ja pätkätöissä kulkenut monissa eri työpaikoissa jotenka erilaiset ihmiset ovat tulleet tutuksi. En vaan voi halveksia ja väheksyä mitään ihmisryhmää ja kaikki ihmiset ovat arvokkaita. Lähde ensimmäisenä korjaamaan asennettasi. 

Ap

Vierailija
33/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua alalle enää yhtään yökkivää työntekijää. Ap

Nosa nenätulppa on helppo ja kätevä suoja hajuja vastaan esimerkiksi avanteen ja haavanhoidossa. Sieraimeen asetettava tulppa on turvallinen ja lähes huomaamaton. Tulpan rakenne ei estä hengitystä nenän kautta.

Termoplastisesta elastomeerista valmistettu nenätulppa sisältää piparminttuöljyä sekä mentolia joka raikastaa tehokkaasti sisään hengitettävän ilman.

Vierailija
34/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai teille on syntynyt vauva. Viimeksi teillä oli 3 pientä lasta.

Oikeastiko luulet, että ap on ainut perheenäiti, joka on työtön ja haluaa töihin? Minulla on kaksi lasta ja on korkeakoulututkinto, jolla piti saada töitä. Pätkätöitä olen tehnyt, ja niistä iso osa palkatonta harjoittelua. Ja olen opiskellut lisää ja lisää. Olen hakenut töitä ja taas palkattomaan harjoittelujn ja käynyt haastatteluissa vaikka kuinka paljon, mutta kun eivät ota, tai monesta paikasta on sanottu, että voisi olla myöhemmin, mutta se sopiva ajankohta ei ole vielä tullut. Ottaa niin tämä tilanne päähän.

Vierailija
35/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en ole mikään nuori, vaan keski-ikänen 36v vanha pilaantunut akka. Tässä iässä pitäisi olla pakka kasassa mutta ei.

Kohta loppuu miehen loma, lapsilla alkaa koulu, niillä alkaa täysi elämä. Minä jään kotiin katsomaan Netflixiä ja ahmimaan kaikkea hyvää suruun.

Ystäviä 0. Tekisi mieli vaan ta pp aa itseni

Ap

Kauppaan töihin?

Vierailija
36/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vieläkin luuserimpi kun en ole vielä edes kandi vaikka olen jo 30v. Vain yksi lapsi ja kasa mt-ongelmia ja tuntuu etten saa edes tätä yhtä tutkintoa tehtyä. Vielä vähän aikaa sitten ajattelin että lapsen takia en kuitenkaan voi tehdä itselleni mitään pahaa mutta nyt olen tullut toisiin ajatuksiin jo.

Vierailija
37/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kouluttautunut työtön yksinhuoltaja.

Halveksuvat katseet ja syyllistävät kommentit sekä jatkuva "mitäs sä nykyään hommailet" utelut puolitutuilta on tuttua.

Enää en missään halua edes käydä.

Onneksi voi piiloutua maskin taakse näin voi pakolliset menot hoitaa.

N 38 pikkukaupungista

Vierailija
38/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kärsit asenne vammasta ja olet jo pahempi kuin luuserit. ei mikään ihme jos et saa töitä. Ala harjoittelemaan ihmissuhdetaitoja sieltä ruohonjuuri tasolta. Lapset eivät sinua kasvata ja kehitä ihmisenä. Ne ovat lojaaleja eivätkä anna kehittävää kritiikkiä. 

Vierailija
39/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti mitä työtä haluaisit tehdä. Työtönkin voi kouluttautua. Käy jossain työttömien keskusteluryhmissä ja te-keskuksen ammatinvalinnan testissä. Pää pystyyn! 

Vierailija
40/71 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ai teille on syntynyt vauva. Viimeksi teillä oli 3 pientä lasta.

Oikeastiko luulet, että ap on ainut perheenäiti, joka on työtön ja haluaa töihin? Minulla on kaksi lasta ja on korkeakoulututkinto, jolla piti saada töitä. Pätkätöitä olen tehnyt, ja niistä iso osa palkatonta harjoittelua. Ja olen opiskellut lisää ja lisää. Olen hakenut töitä ja taas palkattomaan harjoittelujn ja käynyt haastatteluissa vaikka kuinka paljon, mutta kun eivät ota, tai monesta paikasta on sanottu, että voisi olla myöhemmin, mutta se sopiva ajankohta ei ole vielä tullut. Ottaa niin tämä tilanne päähän.

Tietyn ikäisten lasten varjolla voi olla sairaana, poissa ilman lääkärintodistusta ja työnantajat pelkäävät että sitä etua käytetään liiankin hanakkaasti hyväksi. Lapsettomana ärsytti aina kun maanantaisin ja perjantaisin sai tehdä lapsiperheellistenkin työt eikä sijaisia otettu ollenkaan muuta kuin pidemmille sairauslomille. Lapsilla oli aina ripuli alku ja loppuviikosta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi