Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elämä menee hukkaan vuorotyötä tehdessä!

Vierailija
12.08.2014 |

Olen sairaanhoitaja ja kaduttaa ammatinvalinta. Tahtoisin tehdä jatkuvasti aamuvuoroa, vaikka silloin töihin pitääkin lähteä kotoa jo kuudelta, että olen seitsemältä valmiina aloittamaan työt. Iltavuoroon mennessä aamulla ei saa mitään aikaiseksi, kerkeää käydä kotona vain nukkumassa, että voi taas lähteä aamuvuoroon... Yövuorot ovat vielä kamalampia, mutta niitä sattuu onneksi aika harvoin.

Ei ehdi touhuamaan lapsien kanssa niin paljon kuin haluaisin ja miestäkin tuntuu näkevän kunnolla vain kerran viikossa. Tuntuuko muista vuorotyötä tekevistä samalta?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vuorotyö ei todellakaan sovi kaikille. Moni vuorotyötä tekevä nauttii siitä, että saa aamulla touhuilla ja tehdä kaikkea ennen työvuoroa. Iltavuoroa ennen voi käydä rauhassa esim. uimassa tai tehdä yhtä sun toista.

Itse olen kuitenkin ihan samanlainen kuin sinä, en saa ennen iltavuoroa mitään aikaiseksi ja harmittaa aina se, että en saa olla mieheni kanssa niin paljoa (hän toimistoaikaan töissä). Tuntuu siltä, että olen töissä silloin kun muut on vapaalla ja päinvastoin. Illalla aina harmittaa tulla kotiin, kun mies on menossa jo yöpuulle ja mitään ei olla keretty tekemään. Saa sanoa myös hyvästit kaikelle säännölliselle harrastamiselle ja hyyyvin monelle asialle. Onneksi en tee enää kuin satunnaisesti iltavuoroa, en yksinkertaisesti kestä niitä.

Vierailija
22/26 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siivooja. Aamuvuoro 6-12 ja iltavuoro 14-22. Ei paljoa nappaa herätä 5.00 ja sitten tuossa toisessa vuorossa meneekin koko päivä ja sitä iltavuoroa on se kaksi viikkoa putkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoa.  Ystäväni on sh,  odottaa toista lasta ja mies ilmoitti,  että sitten etsit uuden työn, hän ei sun ilta- ja yövuorojen aikaan kahta pientä hoida. Toinen kaveri siivoaa, vuorot klo 7-15 ja 13-19 siten, että joka toinen päivä aamu, joka toinen ilta. Mutta seuraavalla viikolla onkin sitten eri päivinä ne ilta- ja aamuvuorot kuin edellisellä viikolla oli. Eli mitään säännöllistä harrastusta ei voi olla. Kurjaa.

Vierailija
24/26 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu samalta. Olen opiskelija, niin vuorotyö on juuri sopiva minulle. En voisi tehdä arkiaamuvuoroja, joten ilta-, yö- ja viikonloppuvuorot ovat tärkeitä.

Vierailija
25/26 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vuorotyö sopii. Meillä tehdään työvuorot lähinnä itse ja saa tehdä myös pitkiä päiviä( klo 7-19.45 ). Rakastan arkivapaita, saan lasten kanssa touduttua paljon. Mies sitten viikonloppuisin on enemmän lasten kanssa. Ennen iltavuoroja vien lapset tarhaan klo 9 ja ehdin sitten käydä lenkillä, jumpassa tai uimassa. Tällä viikolla minulla oli ma ja ti pitkät päivät , ke, to ja pe on vapaata ja viikonloppuna yövuorot.

En haluaisi tehdä päivätyötä, nautin vaihtelevista työajoista. Lapsillekin on kiva kun ovat päiväkodissä vaan 3 päivää viikossa.

Vierailija
26/26 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 21:56"]

Olen siivooja. Aamuvuoro 6-12 ja iltavuoro 14-22. Ei paljoa nappaa herätä 5.00 ja sitten tuossa toisessa vuorossa meneekin koko päivä ja sitä iltavuoroa on se kaksi viikkoa putkeen. 

[/quote]

Siis 6-14 on aamuvuoro. Raskaan päivän päätteeks kirjottelen mitä sattuu.