** Lokakuisten sunnuntaijutut **
Kommentit (18)
Jo toinen hyvin nukuttu yö peräkkäin! Nukuin tosiaan 9t yhdellä vessakäynnillä eikä lapsetkaan herättäneet. Wau!
Eilen tuntui liitoskipuja aikalailla, kun olin taas päivän liikkeellä ja kannoin paljon tuota kuopusta. Mutta ovat siis ainakin toistaiseksi olleet tosi lieviä verrattuna aiempiin raskauksiin. Tosin, onhan tässä vielä aikaa niiden pahentuakin.
City Marketissa oli pikkuisia bodeja 3¿:lla ja oli ihan pakko ostaa yks ihana, vaaleansininen. Otin kokoa 56. Se onkin ensimmäinen vaate, jonka tulokkaalle ostin (jos paria kirpparijuttua ei lasketa). Vaatteet ajattelin ensviikolla laitella sitten hyllyyn ja katsoa samalla onko jotain, mitä täytyy ostaa.
Nyt kyllä näin aamusta lyö pää aika tyhjää.. Palaan asiaan, jos tulee jotain asiaa :)
Suloista Sunnuntaita ;) !
Mianni 32+1
COE: Juu minähän se olen kärsinyt tästä käsien puutumisesta, neulottumisesta ja särkemisestä jo about kuukauden ;( Nyt on ollut jotenkin parempia öitä *koputtaa puuta* jokunen enkä ole herännyt kuin 1-2 krt yössä ja silloinkin pääasiassa vessaan. Sormia on neulustellut kyllä aika kovasti silloinkin, mutta on mennyt vessareissujen aikana sen verran helpommaksi, että olen saanut unen päästä kiinni.
Juu tosiaan tuntuu, että esim. imurointi (puristusote?) saa sormet enempi puutumaan. Vaiva on TODELLA inhottava!!! Toivottavasti sulla ei ylly sellaiseksi, että haittaa nukkumista :( Olen ite tainnut jo vähän " tottua" tähän, kun kerta IHAN koko aika on osa sormista puutuneet!?
Olo on muutoin oikein mainio lukuunottamatta turvotusta jaloissa taas pitkästä aikaa ja se on kans tosi epämiellyttävää, kun en ole koskaan ennen joutunut turvotuksesta kärsimään :( Heti kun on lämpimämpää niin näyttää tulevan tällanen vaiva, toivottavasti ens viikolla ei ois enää hellettä. Tänään näyttäis taas tulevan lämmin päivä.
Eilen oltiin katsomassa rallisprinttiä ja jouduttiin kävelemään aikas paljon. Ihan pientä jomotusta masun sivulla oli kävellessä pidemmän pätkää, mutta yhtään supparia mulla ei ole edelleenkään ollut!! Kun tultiin illalla kotiin, siivosin vielä koko talon ja NRJ:ltä tuli niin hyvää musaa, että intouduin vähän tanssimaankin siinä välissä (rakastan tanssimista yli kaiken) eikä tuntunut yhtään pahalta.
Teillä oli makuukammaripuuhastelusta puhetta. Meillä on menty samaa tahtia kuin jo pitkään eli krt/vko suurinpiirtein eikä se aiheuta mulle mitään kipuja tai muita eli ihan hyvin sujuu, vaikka masu vähän tuntuu välillä tiellä olevankin :)
Meillä on 4 tunnin päästä ne ristiäiset :) Sisko lupasi laittaa mun hiukset jotenkin nätisti, joten parin tunnin päästä pitäisi olla heillä....eli ei tässä kovin kauaa voi istuksia aikaa kuluttamassa.
Niinpä mä nyt lopettelen...Tänään tuli sitten 35 viikkoa täyteen :D Tiistaina on neuvola seuraavan kerran.
Ai niin muuten eilen illalla taas vauva potki ja muljasi aivan sairaasti, ihan sattui kun tuuppasi niin kovaa masua vasten...taitaa pikkuiselta kohta tila käymään vähiin :( No, parin viikon päästä voisi jo vaikka tulla maailmaankin....hui miten nopeasti sekin voi olla jo edellä ;)
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!!
Toivottelevat: Je_Ni & Pikku-Isäntä [b][size=2]35+0[/b][/size]
Ajattelin poiketa tännekin kattelemaan mikäs on meininki ^__^
Tuosta käsien puutumisesta, itse siivoilen rappuja mopilla niin silloin alkaa myös kädet puutumaan. Onneksi se ei ole mitään kovin kivuliasta mutta tavallaan sellasta pientä vihlontaa tuntuu....
Näin yöllä jännää unta. Siinä meille oli poika syntynyt ja muistan herätessäni hänen kasvon piirteet, tuoksun, äänen, hymyn, kaikki.
Minulle ei ole paljastettu kumpi olisi tulossa kun tämän napanuora sattu olemaan juuri sopivasti edessä ettei antanut paljastaa. Hö. Haluisin niin kovasti tietää. Koko ajan tunne että olisi poika.
Ensimmäinen lapsi minulle. Se tunne siitä unesta on tosi outo, en ole ennen tällaista tunnetta tuntenut. 8)
Täällä myös ihan hyvin nukuttu yö;)
Eilen taas iltalenkki ja aamulla aamulenkki, ja vointi tuntuu hyvältä ja energiseltä. Mitään suurempia vaivoja ei ole, eipä noita liitoskipujakaan enää voi vaivaksi sanoa, kun tuntuu että niihin on tottunut.
Mua rupes eilen mietityttämään, että mitä jos kaikesta huolimatta jokin menee pieleen ja joudun sektioon, niin miten miehen isyysloman jälkeen pärjään, kun esikoista pitää kannella ja nostella kuitenkin vielä jonkin verran (ja mustasukkaisuus voi lisätä tätä??)? Omat vanhemmat pääsee vaikka päivittäin käymään, mutta vain pariksi tunniksi kerrallaan joten miehen töistä kotiin tuloon jää vielä aikaa useita tunteja. Kaikkea se lähenevä synnytys panee miettimään..
JENILLE onnea uusien viikkojen täyttymisestä!!! Mulla viikot vaihtuvat huomenna ja samalla on kalenteriviikoissa sama viikko eli 35 - hauska sattuma!!
Huomenna alkaa myös se viikko, kun mulla on se lääkäri vihdoin.. Tuskin maltan odottaa torstaita!! Olen yrittänyt järjestää kaikenlaista ohjelmaa ensi viikolle että aika kuluisi nopeampaa.
Muistin muuten justiin, että mulla on se kodinhoitotuen hakemuslomake vielä palauttamatta, siitä sisaruslisästä ja mahdollisesta hoitolisästä. Hoitolisää ei ilmeisesti saada mutta se sisaruslisäkin on ihan kiva, oliko se jotain 84 e tai jotain. Kaikki tulo on tarpeen joka tapauksessa;)
Nyt syömään välipalaporkkanaa ja katsomaan elokuvaa miehen kainaloon - niin kauaksi kun tyttö suostuu leikkimään olohuoneessa..;)
Nazu ja viikot 34+6
täällä alkaa olo olla tuskainen, ei ole oikein missään hyvä,kävely sattuu,istuminen epämukavaa,seisoa ei voi, makuullakaan ei löydy hyvää asentoa ja lisäksi on tullut jo hirmuinen halu saada tämä oma rakas vauva syliin!
eilen saatiin tuttavaperheestä vauvauutisia ja kyllä taas nostaa tätä omaa " vauvakuumetta" ,kun ajattelee että siellä nyt tutustutaan siihe uuteen pieneen tuoksuvaan nyyttiin, MINÄ kanssa!! ;)
sänkypuuhista..meillä ei oikein tahdo onnistua, tekee kipeää,eikä sitten ole enää kovin nautinnollista vaikka kuinka mieli tekisi,kun saa hampaat irvessä touhuta,eikä oikein hyvää asentoakaan tunnu löytyvän..
huomasin muuten tuolta että joku joulukuinen oli jo synnyttänyt!! ja alkaa olla pinoja toukokuun odottajille, mehän ollaan siis ihan loppusuoralla!!!!
miannille onnittelut hyvistä yöunista! täälläkin sellaisia kaivattaisiin;)
jospa tuo uni olikin sitten enne pojasta,odeka:)
mä en oikeastaan ole nähnyt unia vauvan sukupuolesta, muutaman vauvaunen kyllä mutta eipä ole jäänyt mitän kuvaa onko unessa ollut tyttö vai poika..
jeni,hui,kylläpä sulla on jo viikkoja!!! kaksi viikkoa täysiaikaisuuteen:)
täällä on coe, kanssa yksi norsuksi itsensä tunteva, ootan kanssa että pääsee kunnolla tekemään jotain tälle ololle, ja tietty että näkyy myös tuloksia, vaikka tätä massua rakastankin yli kaiken, niin kyllä on mukavaa ilman turvotusta jokapaikassa yms...
masuun ei uutta, kipeitä supistuksia sillointällöin, liitoskipuja,vihlontaa,pistoja,närästystä...kaikkea mukavaa;)
hiiop,nyt siivoilemaan..
hyviä sunnuntain-lepopäiviä kaikille!
fiikuna ja ♥mytty♥ rv33+4
Piti tulla kuulumisianne lueskelemaan kun ei oo vähään aikaan koneelle kerennyt. Ollut silloinkin niin allapäin ettei ole jaksanut kirjoitella. Kuopuksen kanssa ollut aikasta paljon vääntöä. Pahimpina päivinä tullut mieleen että hulluko mä oon kun vielä uusi vauva tulossa... Että voiko tän vielä perua :( Ja miten rahat riittää, nytkin ihan tili tyhjänä. Ja kireetä himassa miehen kanssa. Ja alapäässä vaihtteksi joku tulehdus.. Paikat ihan ruvella.. Verta tulee muttei onneks sisältä vaan ulkoa. Huomenna neuvola niin saan varmaan lähetteen labraan.
Paino meni uusille kymmenille tänään :( Huomenna saa täti taas ihmetellä mut on sitä turvotustakin jo aamusta alkaen.
Rakastan kuitenkin yli kaiken lapsiani ja tätä vauvaakin :). Itku ihan tulee ku ajattelee tätä tunnetta. Ihan oudolla päällä taas oon. Piilosta pikkuset leikkii.
Muuten vointi on hyvä, yöt menee katkoitta ja supistelu on vähentyny. Sori kun pelkkää valitusta tää viesti!!! Kun saa ny johki purkaa... Helpottaa.
Kuiteski aurinkoista sunnuntaita ja jaksuja kaikille!!! Hali.
Sanna ja baby 33+5
että tulisi poika, mutta sama se muuten kunhan on terve, yhtä paljon rakkautta saa silti.
Väsyttää mutta ei viitti enää nukkumaan mennä.
Heräsin puol kuuden aikoihin katuja lakasemaan. Että ihmiset osaa olla törttöjä, repii papereita ja kuitteja ja niitä onkin ihana lakasta.
Vielä teen noita rappusiivous hommia. Viisi rappua ja kaikissa 6krs. Yhdessä rapussa ei ole hissiä, se onkin hauskaa se.
Ei onneksi kuitenkaan liikaa rasita.. pitää vielä takoa kun rauta on kuuma, vai miten se sanottiinkaa? 8)
Alkaa kärsivällisyys pettää. Juoksis aika nopeammin, alkaa tuskastuttaa tää odottaminen. Olis jo lokakuun loppu... *murisee*
Ketä on muuten paikalla?
..pinoon..
Mies ja tyttö nukkuvat, itsekin torkahdin hetkeksi. Nousin kun masussa kurni kauhea nälkä!! Se on ruvennut muuten olemaan melkoinen ja KOKO AJAN;)
MIANNI; satuin lukemaan toisesta pinosta, kuinka olit kannustanut jotain äitiä, joka oli saanut tietää odottavansa yllätysvauvaa. Ihan meni kylmät väreet, kun olit niin hienosti kirjoittanut. Todella mahtavaa, että toimit noin kannustavana esimerkkinä ja loit uskoa muille;)
ODEKA; Mä näin esikoisen aikana selvän unen pojasta, yhden ainoan unen, joka oli todentuntuinen ja saimme silloin tytön;) Nyt olen taas nähnyt unen, joskaan en niin todentuntuista toivottavasti kun saimme taas pojan joka oli yli 6kg!!!! Sukupuolella ei ole väliä mutta jos nyt ei kuitenkaan sitä 6-kiloista;)
SANTSU: Sitä varten tämä palsta on, että tänne saa tulla kirjoittamaan valivalia just silloin kun silti tuntuu!
Jos sitä hakis lisää syötävää, vaikka ruoka on uunissa. Raskaana ollessa mä en pysty yhtään odottamaan jos on nälkä, pari voileipää on saatava heti, jos banaanikaan ei auta!!!
Nazu
Ihan ekaksi NAZULLE kotihoidontuesta. Ootko nyt ihan varma, että saat äippäloman ajalta sitä sisarkorotusta? Minä nimittäin en oo koskaan saanu. Minä olen käsittänyt asian niin, että siinä on hoitoraha (johon myös se sisarkorotus kuuluu) ja hoitolisä. Tuota hoitorahaa ei taida saada kukaan ä-lomalla, mutta jos tulot itsellä ja miehellä on tarpeeksi pienet niin sen hoitolisän voi saada ja se on max 168¿ -verot. Itse olen saanu joka ä-lomalla tuon hoitolisän, mutta siis mitään sisarkorotuksia siinä ei huomioida. Voin kyllä olla väärässäkin, mutta aika varmasti muistelen asian olevan noin. Mutta, sitten, kun sun ä-loma loppuu ja jos jäät kotihoidontuelle niin sitten saat isommasta sisaruksesta sen sisarkorotuksen, joka on alle 3-vuotiaasta tuon reilun 80 ja yli 3-v mutta alle kouluikäisestä n. 50¿.
SUKUPUOLITOIVEISTA: Minä oon alkanu pikkuhiljaa vakuuttumaan, että alitajuntaisesti taisin toivoa tästä vauvasta poikaa.. Jotenkin vaan tuntuu NIIN kivalta, kun selvis ultrassa pojaksi. Vaikka siihen asti tuntuikin, että tyttö on tulossa, niin jotenkin tulin " liian onnelliseksi" poikauutisesta. Esikoisesta ja kakkosesta toivoin ihan rehellisesti poikia. Mutta kun toinen olikin sitten tyttö, niin ajatukseen tottui sekunnissa ja enpä ois koskaan poikaan vaihtanu. Ja tämä poikajuttu johtuu siitä, että en oo oikeen koskaan päässy sisälle tyttöjuttuihin, mulla on itellä 2 veljeä, ei siskoja. Kaikki parhaat kaverit on aina ollu poikia ja harrastukset on ollu poikamaisia. Ja jotenkin tuntuu, että siedän paremmin poikien uppiniskaisuutta ja riehumista paremmin kuin tuota tyttömäistä kitinää :) MUTTA; siis molemmat on ihan varmasti yhtä rakkaita, siitä ei pääse mihinkään.
Muuta: Mies lähti nyt katsomaan kummipoikaansa, hautajaiset on ens lauantaina. Mietin kauan, että lähdenkö mukaan, mutta koin etten pysty. Jotenkin vaan tuntui ajatuksena ylivoimaiselta ja haluan säilyttää mielessäni kuvan siitä iloisesta pojasta, mikä nyt päässä on enkä elottomasta, arkussa makaavasta pienestä. Ja vielä tämä raskaus tuntui herkistävän asialle, pelkäsin että olis jotenki liian suuri shokki jms. Toivottavasti se mies siellä asian kestää, pelottaa vähän että kuinkahan rankasti hän asian kokee.
Kyllä mun muistaakseni siihen minimiäippärahaan saa jotai korotusta, alle kolmevuotiaasta enempi ja sitä vanhemmista vähempi. Kelan sivuiltahan se taitaa selvitä.
Sanna
Mutta siis, minä en oo koskaan saanu noista isommista lapsista ä-loman ajalta mitään sisarkorotuksia. Toisesta lapsesta sain minimiäitiyspäivärahan ja nyt & edellisellä kerralla pikkuisen isomman.
Ja tosiaan viimeksiki maksettiin vaan se hoitolisä ja sama päätös tuli nytkin.
Mutta, jos saatte erilaisia päätöksiä niin kertokaa ihmeessä!! Nimittäin silloin menee tämä mamma kelan tiskille samantien vaatimaan sen mikä minullekin kuuluu :DD Me ollaan NIIN paljon maksettu kelalle takasin kaiken maailman tukia, että mielelläni kyllä revin sieltä nyt kaiken mitä irti saan :))
Tuoki hoitoraha on ihan ihme juttu.. siis kelan sivuilla sanotaan, että ä-loman ajalta maksetaan hoitorahan ja vanhempainrahan laskennallinen erotus. Mutta silti en tiedä ketään, joka ois sitä saanu, itsekään en saanut vaikka tosiaan olen kerran minimipäivärahallakin ollut.. No, en siis tajua tuota juttua, mutta tosiaan NAZU ja muut, jos teille myönnetään se sisarkorotus niin informoikaapa minua niin tiedän hakea minäkin sitä sitten.
Eli löysin tämän oman kotihoidontukipäätöksen ja tosiaan meillä se laskennallinen hoitoraha (yhdesta alle 3-vuotiaasta ja yhdesta yli 3- mutta alle kouluikäisestä) on 344,74¿ /kk.
ELI, jos mun ä-päiväraha ois ollu tuota pienempi, olisin saanu tuon ja sen ä-rahan erotuksen hoitorahaa. Mutta, kun saan äippärahaa enempi niin saan kotihoidontukena pelkän hoitolisän, joka siis on se 168,19¿
En tiedä selviskö ollenkaan vai sekotinko teitä enempi, mutta siis luulen, että sitä hoitorahaa ei oo mahdollista saada, jos ei sitten oo ainakin 3 alle kouluikästä vauvan lisäksi kotihoidossa ja ä-raha ihan se minimi.
MIANNI; näin mulle kelassa sanottiin, että sitä sisaruslisää (vai mikä sen nimi onkaan) saisin. En olisi itse edes moista tiennyt tai hoksannut, mutta äippärahahakemuksen jättämisen jälkeen kela lähetti mulle kirjeen, jossa oli lomake tuota sisarusrahaa varten + samassa hoitolisää varten. Ja siinä saatteessa oli että sitä voisin hakea. Sitä myönnetään vasta synnytyksen jälkeen. Mutta tosiaan en lähde asiasta väittämään puoleen ja toiseen, olen luottanut siihen vaan kun lähettivät sen kirjeen. Voi olla että minä olen tajunnut väärin. Pitääpä huomenna heti kysäistä kelalta asiaa.
Nazu
Juu, en minäkään varma oo, noin vaan tulkitsen tuota omaa päätöstäni. Voihan se olla, että sinä saatkin. Mutta ilmoittele sitten minkalaisen päätöksen / vastauksen saat!
Mullekin on aina käsketty hakea sitä hoitorahaa JA hoitolisää, mutta siis aina on myönnetty vaan se hoitolisä.
.. joo en määkään tosiaan tiedä sanoa varmaksi että miten asia menee. JOkatapauksessa kävin kelalla kesän alussa kysymässä mitä tukia saan + se kirje jonka ne lähetti, mutta voi tosiaan olla että mää olen asian käsittänyt ihan väärin;) Blonri;)
SUKUPUOLITOIVEESTA; molemmat sukupuolet ovat varmasti aivan yhtä rakkaita eikä syntymän jälkeen sitä enää mistään hinnasta vaihtaisi, mutta ehkä tällä hetkellä minä taasen toivon hiukan enemmän toista tyttöä, koska itselläni on isosisko, jonka kanssa ollaan niin todella rakkaita ystäviä. Toivosin omille lapsille samaa;) Haluaisin kyllä kovasti myös pojan, joten jos elämässä saisi asiat valita, mikä ei nimenomaan lapsien suhteen ole ollenkaan niin itsestään selvyys, että sellaisia vielä meille suodaan, mutta jos suodaan, niin olisi mukava saada poika sitten parin vuoden päästä. Tai sitten tässä syys-lokakuussa, jos niin on tarkoitettu - molemmat saavat kyllä täyden rakkauden ensi sekunnista lähtien ja jo nyt masuvauvana;) Asiaan voi vaikuttaa myös se, että koko ajan on ollut " tyttöolo" ja olen jotenkin elänyt vaaleanpunaisissa ajatuksissa tässä viimeiset 8kk;) Mutta jännää on kumpi tulee - olen nyt tosi onnellinen, ettemme kysyneet sukupuolta, koska yhtään ei osaa arvata etukäteen;)
Meillä ihana päivä tänään - koko päivä ollaan oltu perheen kesken kotona, tehty kotitöitä, nukuttu päikkäreitä ja äsken käytiin vielä kaupoilla. En muista koska ollaan viimeeksi oltu koko päivä yhdessä;) On tehnyt hyvää kaikille! Etenkin tyttö on ollut aivan onnesssaan kun ii (tyttö puhuu muuten todella paljon, mutta isi on edelleen iiiiiii) on ollut touhuissa mukana aamusta iltaan.
Nazu
Eli muakin rupes toi mietityttämään. Mä en ainakaan saanut esikoisesta yhtään mitään silloin kun olin toisen lapsen synnyttyä äitiyslomalla. Siis silloin äitiyspäivärahan aikaan. (Hän oli silloin 1v3kk kun jäin äitiyslomalle.) Sitten kun jäin hoitovapaalle äitiys- /vanhempainrahakauden loputtua, sain kyllä molemmista lapsista tuet, tosin esikoisesta se ei ollut paljon mitään. Oishan sellanen sisaruskorotus ihan kiva mutta ei tuossa mun äitiyspäivärahapäätöksessä sellaisesta puhuta mitään. Saan siis rahaa vain tulevasta vauvasta.
Nytkin olen hoitovapaalla ja saan molemmista lapsista tuet mutta sillä rahalla ei kyllä hirveesti juhlita koska en saa sitä hoitolisää. Onneksi 1.9. alkaa se äitiysloma niin alan saada paremmat tuet. Kääk, nämä Kelan tuet on aina sellasia " kivoja" juttuja joista ei kukaan ota selvää...
Mä olen myöskin käsittänyt niin, että kun saa äitiyspäivärahaa, ei saa enää kotihoidontukea, ei siis myöskään mitään sisaruskorotusta. Tuloihin sidonnaisista lisistä en tiedä mitään, ehkä niitä voi saada...
Täällä ei mitään ihmeitä, Nazun tavoin perhepäivää ollaan vietetty, ulkoiltu, tehty ruokaa ja nukuttu yhdessä kaikki kolme. Tai siis neljä:) Ihanaa<3
(.) Kaikki ennallaan, vähän välillä supistelee normaalisti (vatsa kovettuu siis) ja joskus iltaisin vähän kipeämminkin. Alapäätä vihloo hetkittäin kuin puukolla viilleltäisiin ja toisella hetkellä potkitaan kylkiluita niin ettei meinaa henkeä saada. Ah tätä raskaana olemisen onnea ja auttuutta;) Toisaalta närästys ei vaivaa enää läheskään joka päivä, ummetus on helpottanut ja selkäsärkykään ei ole jokapäiväistä. Ja LA lähestyy uhkaavasti, kääks. Ensi viikolla alan kyllä käydä läpi pienimpiä vauvan vaatteita, pesen ja viikkaan lipastoon. En taida jaksaa silittää:p
Ekat pienet vaipat tuli täältä:
http://www.vaukirja.fi/t/form____2677.aspx
Tilatkaahan muutkin:)
Mulla alkaa parin viikon päästä mammajooga, kävin pari vuotta sitten samassa ja on kyllä ihanan rentouttavaa. Ehkäpä tällä kertaa pääsen soveltamaan käytännössäkin joogasta saatavia " välineitä" synnytyksen aikana, viimeksi otin homman loppujen lopuksi vain " mammajumppana" sillä sektiossa ei paljon tarvinnut miettiä missä asennossa supistus tuntuu vähiten epämukavalta yms;)
JOLLALTA ihan uteliaisuuttani kysyn, että minkä väriset Twincot ajattelitte hommata? Mä haluaisin ne limet, mutta mies ei suostu, pitää olla mustat. Höh. Ne punasetkin on ihan kivat, yhdellä tutulla on. No, meillä on musta kantokoppa jo olemassa, joten siinä mielessä mustat on ihan ok. Ja ehkä niillä on myöhemmässä vaiheessa parempi jälleenmyyntiarvo kuin trendivärillä...
Huomiseen,
Lillis33+3
Valivalivali, sain eilen uuden todella inhottavan vaivan seuraksi, kun yhtäkkiä kesken iltaa alkoi sattua molempiin käsiin kun olin keräilemässä lapsen leluja lattialta. Sitten se ei enää mennyt pois, ja nyt aamullakin sattuu :( On sellaista puutumisen tyyppistä kipua, tää on varmaan sitä sama mitä ainakin JE_NI on valittanut??
En todellakaan nyt enää kaiken muun lisäksi olis tätä kaivannut!! :( Toivottavasti ei sentään pahene kovasti, nyt sattuu lähinnä kun kättä pitää pystyasennossa, vaakatasossa (esim. koneella kirjoittaessa) ei satu.
Muistanko JE_NI oikein että sanoit että sulla sitä kipua tulee erityisesti jos " tekee jotain" , esim. imuroi? Hokasin muuten just nyt että taisin itse asiassa imuroida juuri vähän ennen kun alkoi sattua. Mua vaan ihmetyttää että miten se nyt yhtäkkiä alkoi.
Inhottaa kyllä muutenkin kun on niin kremppanen kaikin puolin. Eilen just sanoin miehelle, että odotan vauvan syntymää jo ihan siksi että pääsisin LAIHDUTTAMAAN! Musta tuntuu että olen ihan karmea norsu :( Haluttaisi hirveästi käydä lenkillä ja ruveta oikein keskittymään siihen, että syön terveellisesti, mutta toisaalta tajuan että en mä pysty repeämään ihan kaikkeen kerrallaan, pakko saada työt ja gradu nyt ensin tehtyä ja ehkä sitten.
Joo mutta siis puheen ollen siitä LANTION LEVIÄMISESTÄ, JOLLA... :/
Ei nyt taida olla ihmeempiä. Sain eilen hyvin graduprojektia eteenpäin, toisaalta törmäsin epämiellyttävään tilastollisen tulkinnan ongelmaan josta en tiedä ulospääsyä enkä oikein tiedä keneltä kysyisin. Ehkä pakko ruveta vaivaamaan ohjaajaa, vaikka tekisi mieli vaan haistattaa pitkät hänelle, olen mielessäni rakentanut asian niin että teen huippuhyvän gradun täysin ilman hänen apua ja palautan sitten pöydälle... :D :D :D No ehkä se ei muutenkaan onnistu ihan täysillä :)
Mutta jospa rupean sitä kattelemaan silti tässä eteenpäin. Hyviä sunnuntaita kaikille.
Coe rv 32+0 (hui!)