Miksei ole enää BAchin kaltaisia mestarisäveltäjiä?
mestari jason becker vetää Airin
becker oli paras, nyt als taudissa 30 vuotta ja säveltää silmillään, uusin levy hieno
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Onhan noita hittinikkareita vaikka millä mitalla. Nykyajan pophitit vaan ovat erilaisia kuin barokkiajan pophitit. Bach oli oman aikansa populaarimusiikkia.
Älä viitti. Joo, teki käyttömusiikkia valtavalla tahdilla, mutta ei taida olla ihan sama asia sitten kuitenkaan, käyttötarkoitus oli eri. Eiköhän siellä kirkon ulkopuolella laulettu kansanlauluja ja jonkinlainen säestyskin taisi järjestyä? En tiedä sen enempää mutta kai myös on ollut kaikenlaista kiertävää luutunsoittajaa esittämään en tiedä mitä, mutta sellaista kamaa ettei sitä kirkkoon ole menty esittämään.
Mä olen miettinyt koko aikuisikäni tätä asiaa. Muutin maalaispaikkakunnalle, jonka ehdottomasti komein rakennus yhä edelleen on miljoona vuotta vanha kivikirkko. Aloin ihmettelemään, minkä takia nykyisin tehdään kyllä kauheat määrät kaikkea, mutta pääsääntöisesti jotenkin kuraa. Samaan aikaan ajattelemme tuon ajan ihmisiä jonain ihme villeinä, mutta niiden musiikkikoulutus on ollut paljon parempaa kuin meidän lasten. Vaikka ovat raataneet mitättömän vähäisen konevoiman turvin?
Vierailija kirjoitti:
Viulun vingutus on kuin hidas itse.murha usein.
Vaihda soitinta, sillä minäkin siitä pääsin. Tai kuuntele semmoista joka osaa soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska nykyään on tietokoneitaan räpeltäviä "tuottajia", jotka osaa ehkä kolme sointua ja jumputtavat biitit. Näitä sitten kansa haluaa ja maksaa niistä.Ei kannata enää hyvää musiikkia tehdä,kun ei sitä kukaan halua kuunnella.
Ihan kun joku olisi sanonut: vain elämää.
MannaSarin kirjoitti:
kuunnelkaa yngwie malmsteenin uusi levy parabellum, siinä ei ole mitään luovuutta enää täyttä paskaa
Vieläkö se kehäraakki soittaa?
älkää postatko raakkien videoita tänne. Ei ainakaan bläkmoren.
1980 luvun lopulla pop musakin oli älykästä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On Suomessakin.
Esim. Tuomas Holopainen.Looooooollllll.
Yliarvostetuin muusikko koskaan. Tekee peruspoppia (varhaistuotannossa toki pieruprogevivahteita), jonka Pip Williams sovittaa orkesterille niin, että se kuulostaa hyvältä. Oikeasti, Antti Tuiskun voisi joku sovittaa orkesterille ja se olisi perustallaajan korvaan upeaa, mahtavaa ja eeppistä. Ei voi puhuakaan samassa lauseessa Bachin kanssa.
Samaa mieltä. Yrjö alkaa maistua suussa kun joku puolijauhoinen fani alkaa selittää kuinka Holopainen (sanovat vielä sen sellaisella äänenpainolla kuin puhuisivat jostakusta jonka tuntevat henkilökohtaisesti), on nero tai jotain sen suuntaista. Ehkä Radio Novaan tottuneeseen korvaan Nightwish on next level tai jotain, mutta jos ammattilaisen sovittamat orkesterit riisutaan pois, on Holopaisen tuotanto ollut Oceanbornin (bändin ainoa hyvä levy) jälkeen ihan euroviisutasoa (ja nyt en puhu Måneskinista, joka on sentään ilmiö).
Hyviä säveltäjiä on vaikka kuinka, mutta radioiden soittolistoille pääsee lähinnä kertakäyttöiset teini-idolit ulkonäöllään. Mikä on vähän hassu juttu.
Musiikki oli kivempaa, kun sitä sai soittaa (radioissa ja keikoilla) "rumemmatkin" ihmiset.
Devin Townsend. Siinä on säveltäjä. Mies itse on musiikki.
Hevitaustaa, joo. Mutta nyt lähes 50v mies on omaksunut musiikkityylejä laidasta laitaan, kaikki sujuu. Kuuntele mm. teokset Genesis, Spirits will collide, Kingdom... Näitä pitää todellakin pysähtyä kuuntelemaan, ei voi vain taustameluna rallatella mukana. Devinistä tykätään Suomessa, on keikkaillut täällä ahkerasti mm. Tuskassa 🖤
sannamariinisilli kirjoitti:
se on jännä että kaikkien kitarasankareiden idoleita ovat bach beethoven vivaldi
Tai Mozart. Niinkuin oli Alexi Laiihon ykkösidoli näistä renesanssisäveltäjistä. Mozart varsinkin oli oman aikansa rebell, kauhukakara. Alexin lempparileffojakin oli Mozart.
Viulun vingutus on kuin hidas itse.murha usein.