Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jumalanpalvelus ja koulu

Vierailija
12.08.2014 |

Olenko nipo, jos laitan rehtorille viestiä, kun en yhtään pidä näistä uskonnollisista tilaisuuksista, kun en ole itse läsnä.

Kuulumme siis kirkkoon, mutta itse lapsena ahdistuin alttaritauluista, syntiinlankeamisesta, pääsiäisen tapahtumista ja Jeesuksesta ristillä ym. Haluan siis suojella lastani ja tarjota uskonnonharjoittamisen lapselle vapaaehtoisena ja meille sopivalla tavalla.

Mitä muut ovat asiasta mieltä? Kuuluuko hartaudet, koulunaloitus-, joulu- ja kevätkirkko välttämättä kouluun?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kuulu. Yhtenäiskulttuurin aika on ohi ja satujen kertominen totena totaaliset out.
Onneksi kirkosta on hyvin helppo erota.

Vierailija
2/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:21"]

Mitä muut ovat asiasta mieltä? Kuuluuko hartaudet, koulunaloitus-, joulu- ja kevätkirkko välttämättä kouluun?

[/quote]

Mielestäni eivät kuulu. Mutta niin kauan kuin ne minun mielipiteestäni huolimatta ovat osa koulun arkea, varmin (ainoa?) tapa estää lastaan osallistumasta niihin on kirkosta eroaminen.

Vierailija
4/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinhan toki kieltää osallistumisen, mutta jääkö lapsi silloin ulkopuoliseksi? Kiusataanko, joutuuko jäämään koululle tekemään lisätehtäviä, vai järjestetäänkö yhteistä korvaavaa toimintaa poisjääneille? Aika epätasa-arvoistavaa touhua.

Vierailija
5/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja, kiitos!

Vierailija
6/6 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetissä kuulu. Toivottavasti kaikista kirkkokytköksistä päästään minun elinaikanani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi