Olen lomalla ja herätyskello soi joka aamu.
Joulusta asti painettu töitä ja loma alkoi eilen. Herätyskellosta en pääse eroon lomallakaan. Se herättää joka aamu ja ylös on noustava. Aaaargh. Lapsi lähetettäbä kouluun ja yleensä lapsi herättää ennen kellon soittoa. En pysty enää nukahtamaan sen jälkeen kun lapsi lähtenyt kouluun. Enkä pysty nukkumaan päikkäreitä.
Kommentit (14)
Kuka sen kellon laittaa herättämään? Kuka sen lapsen on tehnyt?
Kakkonen ei taida käydä töissä tai herätä joka aamu klo 5 niinkuin minä? Kyllä sitä kummasti arvostaa joskus sitä että saa nukkua. Toinen ohis
vali vali. sulla on kuitekin mahdollisuus mennä illalla aikanaan nukkumaan ja päivä touhuta mitä tahdot! ja jos sulla vain se koululainen niin se tuskin enään öisin sua herättelee.
nauti lomastasi, elä nuku sitä koko päivää aina. NUKU YÖT niin ei tarvitse nukkua aamulla pitkään ja ruikuttaa väsyä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:27"]
Kakkonen ei taida käydä töissä tai herätä joka aamu klo 5 niinkuin minä? Kyllä sitä kummasti arvostaa joskus sitä että saa nukkua. Toinen ohis
[/quote]
tuskin sitä lasta pitää alkaa kouluun laittamaan kello viisi.? Eiköhän sellaisen ihmisen luulisi arvostavan jos saa nukkua esim. kahdeksaan? Ja viikonloppuna voi nukkua.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:24"]En ymmärrä miksi nukkuminen on niin jumalattoman tärkeätä joillekin aikuisille ja varsinkin myöhään nukkuminen. Aikuiselle riittää 6-7h unta, kaikki muu on luuloa tai sairautta.
[/quote]
Mä oon ainakin iha död jos en saa nukkua 9h
21.00 nukkumaan ja 05.00 ylös oli työ tai lomapäivä, ( jäänyt takaraivoon, herään siis ilman kelloa. )
Sano lapselle, että lähtee hiljaa eikä herätä sinua.
Minkä ikäinen lapsi? Jos on vähintään 4lk. niin osaa varmasti itsekin lähteä kouluun ajoissa.
Olen lomalla, herään ilman herätyskelloa 6.00. Lapset herää ehkä noin 6.15. Enkä keksi mitään ongelmaa tässä.
no eipä tuo mitään, herään puoli kuudelta ilman herätyskelloa, noin neljän tunnin unien jälkeen, enkä saa unta vaikka väsyttää. ylos sitten 6.45. Petiin klo 22 ja uni tulee n klo 2.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:27"]Kakkonen ei taida käydä töissä tai herätä joka aamu klo 5 niinkuin minä? Kyllä sitä kummasti arvostaa joskus sitä että saa nukkua. Toinen ohis
[/quote]Käyn töissä, olen käynyt vuosikymmeniä enkä vapaapäivinäkään ole nukkunut elämäni aikana kuin muutaman kerran kymmeneen vaikka menen nukkumaan klo 4 yöllä joskus. Muuten nukun kesäisin 6h ja talvisin vartin enemmän.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 20:47"]
Olen lomalla, herään ilman herätyskelloa 6.00. Lapset herää ehkä noin 6.15. Enkä keksi mitään ongelmaa tässä.
[/quote]
Sulle varmaan tuollainen rytmi sopii. Itse esim. olen iltakukkuja, enkä ikinä tule pitämään luonnollisena aikaisin heräämistä. Nukun aina huonosti, jos herätä pitää aikaisin, joten unenpuutetta kertyy. Sympatiani on ap:n puolella, unenpuute on ihan hirveän tuntuista pidemmän päälle.
En ymmärrä miksi nukkuminen on niin jumalattoman tärkeätä joillekin aikuisille ja varsinkin myöhään nukkuminen. Aikuiselle riittää 6-7h unta, kaikki muu on luuloa tai sairautta.