Ärsyttää kun lapsen kaveri syö meillä.
Ei siinä mitään jos se olisi satunnaista, mutta kun se on säännöllistä. Normaalia on esimerkiksi neljä välipalaa ja päivällistä viikossa. Joskus en tarjoa hänelle kun ruokin omat lapseni, jos ruokaa ei ole riittävästi, mutta yleensä en kehtaa olla tarjoamatta. Miten tälläisessä tilanteessa toimitaan kohteliaasti, kun tuntuu että toisten lapsi on aina meillä syömässä? Omakin lapseni syö joskus heillä, mutta se on tyyliin kaksi kertaa vuodessa. Ja kyseessä on vitosluokkalaiset.
Kommentit (27)
Meillä on sama ongelma. Olen ruvennut sanomaan, että meillä on nyt ruoka-aika ja kaverin on aikä lähteä kotiin. Asuu lähellä meitä, joten voi mennä kotiin syömään. Pienempänä söikin meillä muutamana päivänä viikossa, kun piti sopia vielä tulot ja menot vanhempien kesken. Nykyään kaveri tulee meille melkein joka päivä, mutta en enää halua ruokkia häntä. Oma lapseni käy heillä muutaman kerran vuodessa, joten ei olisi ihan tasapuolista. Monesti teen ruuankin juuri niin, että riittää just omalle perheelle. En myöskään ruoki toisen lapseni kaveria, joskus poikkeustapauksissa vaan, saa hänkin mennä kotiin syömään. Ja haluan myös, että omat lapseni syövät kotona. Pidän tärkeänä yhteistä ruokahetkeä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:35"]Sano omalle lapsellesi, ettei hänen kaverinsa saa syödä teillä. Sitten lapsesi kertoo sen kaverilleen, ja ongelma ratkaistuu? :))
[/quote]
Joo, kertaalleen se onkin näin ratkaistu, mutta nyt on taas lähtenyt lapasesta. Pitäisi varmaan laittaa lapsi viestinviejäksi, mutta sekin on jotenkin ilkeää. Tuntuu että tämä kaveri pitää minua ihan inhottavana, ruuankin kieltä lapsilta vaikka sitä saa kaupasta aina lisää eikä syömällä lopu. ;) Ap
Olisiko paha sanoa sille lapselle, että sovitaan niin, että et syö meillä vaan käyt välillä kotona syömässä. Muuten olet meille tervetullut leikkimään. Jos lapsi sanoo, että kotona ei ruokaa, tee ls ilmo perheestä.
Ei muakaaan ihmetytä yhtään. Sehän on vaan luonnollista siirtyä sinne mistä ruokaa saa. Niin on ihmiset tehneet maailman sivu. Missä asut, tuun teille majaileen ja syömään neljästi viikkoon. Sehän on sulle ok nössykkä.
Jos sulla ei ole "mitään syytä kieltääkään" ja "koululaiset päättää ketä kavereita teillä on", niin mitäs sitten oikein iniset, eihän sitten ole MITÄÄN ongelmaa. Kuten sanot, "MIKÄS SIINÄ"!
Ei muakaaan ihmetytä yhtään. Sehän on vaan luonnollista siirtyä sinne mistä ruokaa saa. Niin on ihmiset tehneet maailman sivu. Missä asut, tuun teille majaileen ja syömään neljästi viikkoon. Sehän on sulle ok nössykkä.
Jos sulla ei ole "mitään syytä kieltääkään" ja "koululaiset päättää ketä kavereita teillä on", niin mitäs sitten oikein iniset, eihän sitten ole MITÄÄN ongelmaa. Kuten sanot: "MIKÄS SIINÄ"!
Ap, mä ymmärrän sua hyvin. Mäkin olen samanlainen.
Sano omalle lapsellesi, ettei hänen kaverinsa saa syödä teillä. Sitten lapsesi kertoo sen kaverilleen, ja ongelma ratkaistuu? :))