Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajat opettanut teille vääriä asioita?

Vierailija
12.08.2014 |

Ala-asteella uskonnon opettaja väitti kaiken jumalaa tärkeämmän olevan syntiä. Jopa hampaiden harjaus voi olla syntiä, jos se menee jumalan edelle.

Toinen opettaja opetti väärin e-pillereiden käytön. Väitti, että jos unohtaa yhden pillerin, niin liuska jätetään kesken ja odotetaan seuraavia menkkoja ja alotetaan sitten alusta.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:55"]Just tänään väitti, että tiikeri tavutetaan tii-ki-re. Ei suostunut uskomaan sen olevan tii-ke-ri. Käytti yhdessä esimerkissä tiikeriä ja siitä.synty pientä vääntöä kieliopin suhteen.

t. lukiolainen

[/quote]

Tiikire? MITÄ, vittua...

[/quote]

Jep, tervetuloa lukioon :)

[/quote]

Tavutushan tuossa on ihan suomen kielen mukainen, ei ongelmaa. Mikä olikaan oppiaine ja mikä oli tarkalleen se esimerkki, josta vääntöä syntyi? Minä luulen, että nyt on puhuttu kahdesta aivan eri asiasta tai opettajasi on vitsaillut. Kerropa siis lisää.

[/quote]

Voisiko joku noista seitsemästätoista alapeukuttajasta kertoa, miksi on eri mieltä kanssani? Tai jos numero seiska nyt kertoisi sen, missä tilanteessa ja esimerkissä tuo tiikire oikein esiintyi?

Vierailija
2/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:44"]Meille äidinkielenopettaja opetti yläasteella että viro ei ole suomen sukulaiskieli vaikka kuulostaakin niin samalta. Uskoin tähän ihan sokeasti kunnes yliopistossa kielitiedettä opiskellessani kamala totuus paljastui minulle. No, tämä opettaja puhui kyllä muutenkin ihan mitä sattui, mutta tämä on jäänyt päällimäisenä mieleen.

[/quote]

Meillä opetti ihan samaa! Olin ihan ilmeissäni että miten ei voi olla mutta uskoin sokeasti kun luulin että tietää asiansa :D totuus paljastui kun vanhemmalla iällä koitin laukoa kavereille tuota hauskaa faktaa ja ne näytti sitten inttämiseni jälkeen mustaa valkoisella...

[/quote]

Heh, onkohan tämä yleinenkin käsitys heidän keskuudessaan vai puhutaankohan me samasta opettajasta? Mäkin olin vuosien varrella tätä tietoa jakanut monelle kaverille, mutta ikävä kyllä kukaan ei mun faktoja korjannut :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:32"]

Biologian opettaja kertoi kärpässienen olevan täysin myrkyllinen. Mutta kärpäs sienen voi syödä kovalla ryöppäämisellä. Siis punainen, valkoisesta ei saa myrkkyä pois.

[/quote]

Oli opettajalta viisaasti sanottu. Kenenkään ei pidä syödä punaistakaan kärpässientä. Opettajan tulee perusasteella olla tällaisissa myrkkytapauksissa hyvin selkeäsanainen. Olen itse biologian opettaja.

Vierailija
4/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 19:51"]Ammattikorkeassa opettaja opetti, että palkan määrään ei voi vaikuttaa ja että terveysalalla on tärkeää hankkia hyvätuloinen mies.

Samassa amkissa opetettiin myös, että yrittäminen ei kannata, kun se on niin hankalaa.

sitten ihmetellään, miksi terveysalalla on paskat palkat.

Meillä ainakin käytiin yrittäjyys-kurssi, mun mielestä taas on melko selvää, että yrittäjyys on tulevaisuutta terveydenhuollossa.

Vierailija
5/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia rutinoita. Oikeasti suurin osa täällä mainituista on ns. typoja opettajilta eli tekevältä lipsahtaa ajattelematta. Olenpa itsekin aikanaan opettajana ollessani iloisesti kertonut taululle 6*8 = 56 pitkän matikan tunnilla. Toivottavasti eivät 10 vuotta myöhemmin vakavissaan hoe, että matikan opettaja opetti lukiossa, että 6*8=56....  Pääsääntöisesti virheitä ei saisi tulla, mutta väkisinkin niitä vuosien saatossa tulee, kun pitää moneen asiaan keskittyä samaan aikaan.

Vierailija
6/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:34"]

Kotitaloustunnilla sain moitteita, kun kuumensin pannua tyhjänä, ennen kuin laitoin jauhelihat tiriseen. Lihat olisi pitänyt kuulemma heittää heti kylmälle pannulle (vuonna 2004).

[/quote]

No toi alku sinänsä meni ihan oikein, pannua ei saisi kuumentaa tyhjänä :-) Käskikö oikeasti heittää lihan kylmälle pannulle vai oliko se vain oma päätelmäsi siitä, että pannua ei saa kuumentaa tyhjänä?

Vierailija
7/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:03"]Että kannattaa mennä luovuttamaan verta jos epäilee saaneensa hiv tartunnan, että siellä ne sitten tutkii.

[/quote]

On toi totta, mutta

1) sieltä et saa lääkitystä, tuloksissa kestää, ilmoittavat kyllä ja käskevät jatkotutkimuksiin, jossa tehdään samat asiat (verikokeet, tulosten odottelu)

2) miksi mennä sinne luovuttamaan epäiltyä "sairasta" verta. Verenluovutustilaisuudet ovat verenluovuttajia varten, ne eivät ole "ilmaisia lääkäreitä".

Antaisin päihin sellaselle joka sanoisi että kävi verenluovutuksessa antamassa verta jotta saa tietää onko saanut hiv-tartunnan :D se on terveysriski ja pelkkää itsekeskeisyyttä. Tilaisuuksissa on nykyään muutenkin niin kauheat jonot ja odottaminen.

T. Verenluovuttaja

Vierailija
8/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa väreillä on tekemistä vaatetuksen kanssa. Collar itsessään ei kai hattua tarkoita missään muodossa tietääkseni, mutta termit syntyivät kuitenkin vaatteista.

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:58"]

Ala-asteen englanninkirjassa tms oli termit blue-collar worker ja white-collar worker. Opettaja selitti, että collar tarkoittaa hattua, ja että työntekijän ja pomon erottaa hatun väristä.

[/quote]

Vierailija
9/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:28"]

Itseasiassa väreillä on tekemistä vaatetuksen kanssa. Collar itsessään ei kai hattua tarkoita missään muodossa tietääkseni, mutta termit syntyivät kuitenkin vaatteista.

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 22:58"]

Ala-asteen englanninkirjassa tms oli termit blue-collar worker ja white-collar worker. Opettaja selitti, että collar tarkoittaa hattua, ja että työntekijän ja pomon erottaa hatun väristä.

[/quote]

[/quote]

Suomeksihan puhutaan valkokaulustyöntekijöistä tai siis puhuttiin joskus aikoinaan...

Vierailija
10/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:03"]Sini tai vihreä silmäisille vanhemmille ei voi tulla ruskeasilmäistä lasta.

kyllä voi jos isovanhemmilla on jollain ruskeat silmät. Ruskeasilmäisyys voi periytyä heiltäkin.

samoin sanoi myös, että jos vanhemmilla on ruskeat silmät ei lapsesta voi tulla sinisilmästä.

Kyllä voi!

[/quote]

Minkä aineen opettaja näin sanoi? En suostu uskomaan, että olisi biologian maikka.

[/quote]

Oliskohan mellä ollut sama bilsan maikka? Koska itsellenikin jäänyt mieleen tuo väite silmien väreistä :o

Vierailija
11/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiikan opettaja sanoi, että jos kuulentoihin osallistuvat astronautit olisivat ennen kuumatkaansa tienneet, miten suuret riskit matkaan sisältyvät, kukaan ei olisi sinne lähtenyt.  Olihan kyseessä hengenvaarallinen toiminta, mutta uskon, että kyllä uskaliaita löytyy, jotka ovat vaikka valmiita uhraamaan hnekiensä, jotta pääsisivät historiankirjoihin.

Vierailija
12/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetettiin (pakotettiin) kirjoittamaan oikealla vaikka olen vasuri, vielä tänäkin päivänä. Väärinopettamista tämäkin? :p

Ja Mainilan laukausten pvm korjattiin mun koepaperiin väärin vaikka itse laitoin oikein. En jaksanut vängätä.

Vierailija
13/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ammattikoulun terveystiedon opettaja väitti kivenkovaa, että syöpä johtuu hapenpuutteesta. Ei menny läpi kenellekkään.

Vierailija
14/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:39"]

Se on ihan tavallista että ruskeasilmäisille tulee sinisilmäisiä lapsia, etenkin jos isovanhemmissa heitä on. Sen sijaan on äärimmäisen harvinaista että sinisilmäisille tulisi ruskeasilmäisiä isovanhempien silmänväristä piittaamatta (mahdollista kyllä, mutta hyvin epätodennäköistä). Vihreäsilmäiset sen sijaan voivat periyttää ruskeasilmäisiä, koska vihreäsilmäisyys itse asiassa on ruskeasilmäisyyden eräs muoto.

[/quote] pyh. Miehelläni on tummansiniset silmät. Minulla vaaleansiniset. Pojallamme on ruskeanvihreät. Ukkini isällä oli ruskeat silmät, ukillani ja hänen siskollaan siniset. Äidilläni, isälläni, appiukollani siniset. Anopilla ehkä hivenen ruskehtavat. Jostainhan ne ruskeat silmät tässäkin tapauksessa periytyvät. 

Vierailija
15/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:39"]

Se on ihan tavallista että ruskeasilmäisille tulee sinisilmäisiä lapsia, etenkin jos isovanhemmissa heitä on. Sen sijaan on äärimmäisen harvinaista että sinisilmäisille tulisi ruskeasilmäisiä isovanhempien silmänväristä piittaamatta (mahdollista kyllä, mutta hyvin epätodennäköistä). Vihreäsilmäiset sen sijaan voivat periyttää ruskeasilmäisiä, koska vihreäsilmäisyys itse asiassa on ruskeasilmäisyyden eräs muoto.

[/quote] pyh. Miehelläni on tummansiniset silmät. Minulla vaaleansiniset. Pojallamme on ruskeanvihreät. Ukkini isällä oli ruskeat silmät, ukillani ja hänen siskollaan siniset. Äidilläni, isälläni, appiukollani siniset. Anopilla ehkä hivenen ruskehtavat. Jostainhan ne ruskeat silmät tässäkin tapauksessa periytyvät. 

[/quote]

Niinhän tuo aikaisemp sanoo, että mahdollista mutta erittäin harvinaista. Muttei tuossa mitään mystistä, jos se on teidän lapsi niin teiltähän ne ruskeat silmät periytyvät, joko molemmilta tai vain toiselta.

Vierailija
16/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologian opettaja opetti meille lukiossa, että eri koirarodut eivät voi pariutua keskenään, ainakaan saaden pentuja. Ja hän oli vielä opettanut aikaisemmin yliopistossa.. Lisäksi samainen opettaja suuttui kerran, kun kysyin häneltä täysin vilpittömästi, mihin kategoriaan oliivi kuuluu (hedelmiin, marjoihin, vihanneksiin..). Oli vissiin liian vaikea kysymys.

Vierailija
17/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantiedon tunneilla ylistettiin Neuvostoliiton teollista ja kulttuurillista kehittyneisyyttä, kirjoissa oli isot hienot värikuvat valtavista viljapelloista, joilla uutuuttaan hohtelevat puimurit keräsivät satoa. Mao Tse-Tungin pitkä marssi ja kulttuurivallankumous, joissa ihmisiä kuoli miljoonittain, oli jotakin aivan käsittämättömän upeaa.

Lännestä sitten oli pieniä mustavalkokuvia, muistettiin mainita saasteet ja rotumellakat. Länsi-Saksassa olivat happosateet kuulemma tappaneet kaikki metsät, niin että puhelinpylväätkin oli tehty betonista.

Vierailija
18/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalouden kokeessa kysyttiin, mitä tarkoittaa vesipaasto. Oikea vastaus oli, että silloin voi syödä ja juoda kaikkea, mutta veden juominen on kielletty. Opettaja ei ollut muutenkaan ihan iskussa pari vuotta ennen eläkkeelle jäämistään.

Vierailija
19/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella opettaja opetti, että ihmisen hengittäminen on automaattista , mutta eläinten ei. Hänen mielestään eläin voi siis unohtaa hengittää, mutta ihminen ei. Et silleen..

Vierailija
20/90 |
13.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2014 klo 13:04"]Ala-asteella opettaja opetti, että ihmisen hengittäminen on automaattista , mutta eläinten ei. Hänen mielestään eläin voi siis unohtaa hengittää, mutta ihminen ei. Et silleen..

[/quote]

Mä oon unohtanu hengittää kun olin salilla. :D tipahin sitten :D