Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettajat opettanut teille vääriä asioita?

Vierailija
12.08.2014 |

Ala-asteella uskonnon opettaja väitti kaiken jumalaa tärkeämmän olevan syntiä. Jopa hampaiden harjaus voi olla syntiä, jos se menee jumalan edelle.

Toinen opettaja opetti väärin e-pillereiden käytön. Väitti, että jos unohtaa yhden pillerin, niin liuska jätetään kesken ja odotetaan seuraavia menkkoja ja alotetaan sitten alusta.

Kommentit (90)

Vierailija
41/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:03"]

Sini tai vihreä silmäisille vanhemmille ei voi tulla ruskeasilmäistä lasta.

kyllä voi jos isovanhemmilla on jollain ruskeat silmät. [/quote]

Ei se nyt ihan noinkaan mene!

Vierailija
42/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan tavallista että ruskeasilmäisille tulee sinisilmäisiä lapsia, etenkin jos isovanhemmissa heitä on. Sen sijaan on äärimmäisen harvinaista että sinisilmäisille tulisi ruskeasilmäisiä isovanhempien silmänväristä piittaamatta (mahdollista kyllä, mutta hyvin epätodennäköistä). Vihreäsilmäiset sen sijaan voivat periyttää ruskeasilmäisiä, koska vihreäsilmäisyys itse asiassa on ruskeasilmäisyyden eräs muoto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:03"]Sini tai vihreä silmäisille vanhemmille ei voi tulla ruskeasilmäistä lasta.

kyllä voi jos isovanhemmilla on jollain ruskeat silmät. Ruskeasilmäisyys voi periytyä heiltäkin.

samoin sanoi myös, että jos vanhemmilla on ruskeat silmät ei lapsesta voi tulla sinisilmästä.

Kyllä voi!

[/quote]

Minkä aineen opettaja näin sanoi? En suostu uskomaan, että olisi biologian maikka.

Vierailija
44/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille äidinkielenopettaja opetti yläasteella että viro ei ole suomen sukulaiskieli vaikka kuulostaakin niin samalta. Uskoin tähän ihan sokeasti kunnes yliopistossa kielitiedettä opiskellessani kamala totuus paljastui minulle. No, tämä opettaja puhui kyllä muutenkin ihan mitä sattui, mutta tämä on jäänyt päällimäisenä mieleen.

Vierailija
45/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksoset syntyy, jos hius eksyy sopukoihin ja jakaa solun kahtia..

Vierailija
46/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:10"]

Minun ekan luokan opettajani kertoi, että ydinvoima on vaarallista ja että sitä tuotetaan siten, että pistetään uraania maanalaiseen luolaan ja räjäytetään siellä dynamiittia. Siitä sitten syntyy sähköä...

Tämä nauratti itseäni jo silloin ekalla luokalla kun itsellänikin oli parempi käsitys niiden toiminnasta kuin n. 50 v miesopettajalla.

[/quote]

Pettäisköhän nyt muisti? Kuulostaa nimenomaan ekaluokkalaisen (sinänsä aika fiksun) käsitykseltä.

Vierailija
47/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vanha opettaja opetti ensimmäisellä luokalla n. 40 vuotta sitten, että ruoka täytyy pureskella hyvin, että pysyy hoikkana. Syljestä erittyy laihdutusentsyymejä.Tämä on jäänyt ikuisesti mieleen :)

Vierailija
48/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 17:55"]Just tänään väitti, että tiikeri tavutetaan tii-ki-re. Ei suostunut uskomaan sen olevan tii-ke-ri. Käytti yhdessä esimerkissä tiikeriä ja siitä.synty pientä vääntöä kieliopin suhteen.

t. lukiolainen

[/quote]

Tiikire? MITÄ, vittua...

[/quote]

Jep, tervetuloa lukioon :)

[/quote]

Tavutushan tuossa on ihan suomen kielen mukainen, ei ongelmaa. Mikä olikaan oppiaine ja mikä oli tarkalleen se esimerkki, josta vääntöä syntyi? Minä luulen, että nyt on puhuttu kahdesta aivan eri asiasta tai opettajasi on vitsaillut. Kerropa siis lisää.

Vierailija
49/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea kristinuskoa opetettiin ja sitä samaa kai on vielä nytkin, hei haloo, 2014. Esim että tappaminen on väärin (ei ole: esim kuolemantuomio ok), ei saa varastaa (mut porvaritko saa toisen työtä?), aviorikos on pahaa ym. Mulla (olen siis mies) on nykyisen vaimon aikana ollut usea yhenillanjuttu ja pari pitempi aikaista seksisuhdetta. Eikä siinä mun mielestä ainakaan ole mitään pahaa :D

Vierailija
50/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:44"]Meille äidinkielenopettaja opetti yläasteella että viro ei ole suomen sukulaiskieli vaikka kuulostaakin niin samalta. Uskoin tähän ihan sokeasti kunnes yliopistossa kielitiedettä opiskellessani kamala totuus paljastui minulle. No, tämä opettaja puhui kyllä muutenkin ihan mitä sattui, mutta tämä on jäänyt päällimäisenä mieleen.

[/quote]

Meillä opetti ihan samaa! Olin ihan ilmeissäni että miten ei voi olla mutta uskoin sokeasti kun luulin että tietää asiansa :D totuus paljastui kun vanhemmalla iällä koitin laukoa kavereille tuota hauskaa faktaa ja ne näytti sitten inttämiseni jälkeen mustaa valkoisella...

Vierailija
51/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:32"]Biologian opettaja kertoi kärpässienen olevan täysin myrkyllinen. Mutta kärpäs sienen voi syödä kovalla ryöppäämisellä. Siis punainen, valkoisesta ei saa myrkkyä pois.

[/quote]

Peukutuksista päätellen nykyäänkin vissiin opetetaan koulussa näin. Missään tietokirjassa paitsi koulukirjoissa, punaista kärpässientä ei luokitella "täysin" myrkylliseksi. Sen voi useaan kertaan ryöpättynä suoda samoin kuin esim. Korvasienen, mutta maku ei ole häävi. Tarkastakaa ennen kuik luulette tietävänne.

Vierailija
52/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 18:10"]

Minun ekan luokan opettajani kertoi, että ydinvoima on vaarallista ja että sitä tuotetaan siten, että pistetään uraania maanalaiseen luolaan ja räjäytetään siellä dynamiittia. Siitä sitten syntyy sähköä...

Tämä nauratti itseäni jo silloin ekalla luokalla kun itsellänikin oli parempi käsitys niiden toiminnasta kuin n. 50 v miesopettajalla.

[/quote]

Pettäisköhän nyt muisti? Kuulostaa nimenomaan ekaluokkalaisen (sinänsä aika fiksun) käsitykseltä.

[/quote]

Ei petä muisti, opettaja piirsi tämän luolan vielä taululle. Itsestäni tuli muuten aikuisiällä fyysikko, että ymmärsin asioista sentään tuon verran jo lapsena ;)

Vierailija
53/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen historiassa opetettiin että aikana jolloin Suomi kuului Ruotsiin oli valtakunnan nimi Ruotsi-Suomi.

Vierailija
54/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteen historiassa opetettiin että aikana jolloin Suomi kuului Ruotsiin oli valtakunnan nimi Ruotsi-Suomi.

Vierailija
55/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolainen opettaja opetti että imetys ehkäisee :/

Vierailija
56/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 19:06"]Kaikkea kristinuskoa opetettiin ja sitä samaa kai on vielä nytkin, hei haloo, 2014. Esim että tappaminen on väärin (ei ole: esim kuolemantuomio ok), ei saa varastaa (mut porvaritko saa toisen työtä?), aviorikos on pahaa ym. Mulla (olen siis mies) on nykyisen vaimon aikana ollut usea yhenillanjuttu ja pari pitempi aikaista seksisuhdetta. Eikä siinä mun mielestä ainakaan ole mitään pahaa :D

[/quote]

Pettämisessä ei ole sun mielestä mitään pahaa, mutta mitämieltä sun vaimo mahtaa olla asiasta? Juntti

Vierailija
57/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että susi ja koira eivät voi lisääntyä keskenään.

Vierailija
58/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeassa opettaja opetti, että palkan määrään ei voi vaikuttaa ja että terveysalalla on tärkeää hankkia hyvätuloinen mies.

Samassa amkissa opetettiin myös, että yrittäminen ei kannata, kun se on niin hankalaa.

sitten ihmetellään, miksi terveysalalla on paskat palkat.

Vierailija
59/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2014 klo 19:25"]Lestadiolainen opettaja opetti että imetys ehkäisee :/

[/quote] Eikö se muka ehkäise?

Vierailija
60/90 |
12.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkun maikka opetti että "shall" äännetään "shääl" ja th äännetään äffänä (esim. thanks -> fänks)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi