Mistä löytyy oikeasti kestäviä jalkineita?
Siis sellaisia, mitkä kestää käytössä kauemmin kuin sen pari kesää?
Kommentit (21)
Paljonko painat? Kevyemmällä ihmisellä kengät kestävät. Itselläni samoja jalkineita käytössä lähes 10 vuoden ajan.
Vaelluskaupoista löytyy kenkiä jotka kestävät vuosien käyttöä. Rahaa niihin saa laittaa tosin melko paljon
Kestojalkine OY:n tuotteet ovat kestviä.
Minulla on kestäviä Gaborin kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko painat? Kevyemmällä ihmisellä kengät kestävät. Itselläni samoja jalkineita käytössä lähes 10 vuoden ajan.
Enemmän merkitystä on sillä miten paljon kenkiä käyttää. Osa kävelee paljon ja toiset kulkee autolla jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän merkitystä on sillä miten paljon kenkiä käyttää. Osa kävelee paljon ja toiset kulkee autolla jne.
En omista autoa enkä edes polkupyörää. Kävelen kaikki työmatkat ja kauppareissut ym. Jopa halpistennarit kestävät ainakin 2-3 vuotta ihan kevyesti.
Ylipainoisilla näkee tosi pahoja jalkojen ja jalkaterän virheasentoja. Tekee ihan pahaa katsoa sitä kävelyä/lyllerrystä/vaappumista. On selvä, että tuossa kohtaa jalkineet eivät kestä kuin yhden sesongin - hyvä jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Oma työni on jatkuvaa liikkeessä oloa betonilattialla. Vapaa-ajalla lenkitän itseäni ja koiraa.
Kenkiä kuluu.
Birkenstockit ovat kestäneet työkenkinä jo pari vuotta, eikä vielä tarvitse vaihtaa.
Nokian ja Ilse Jakobsenin kumisaappaat kestävät hyvin kurasäällä.
Vibram fivefingersit ovat kestäneet useamman vuoden juoksua, samoin Niken lenkkarit.
Vejan tennistossut ovat myös käytössä neljättä vuotta. Converset eivät kestä samalla tavalla, vaan pohjan ristikko romahtaa.
Ostin viime talvena Varustelekan omat hyppymaiharit, jotka vaikuttavat hyviltä, ja joiden kestoa kaveri on kehunut. Omasta puolesta en vielä osaa sanoa, kun ovat noin uudet.
Aran avokkaat/korkokengät ovat kestäneet myös.
On hyvä, että kenkiä voi vaihdella joka sesongissa. Kenkien tulee olla myös sopivan kokoiset. Naftit kuluvat nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap siis selkeästi ylipainoinen, koska ei voi suoraan vastata.
Höpsistä. Pitkä ihminen voi painaa helkkaristi olematta ylipainoinen. Kiva kun pidät kiinnostavaa ketjua ylhäällä, mutta älä jauha roskaa.
Ei ap
Voin kertoa, ettei ainakaan tavaratalojen alennuksissa ole niitä parinkympin kenkäpareja.
Talvikengät ja sandaalit: Ecco.
Nilkkurit: Janita.
Eccon talvikengät voi kestää jopa vuosikymmenen.
Lenkkareista en tiedä... suosin Nikea ja Adidasta.
Työkengistäkään en tiedä. Metsurille Husqvarna.
He'vetti sentään, kun mistään ei voi keskustella ilman ylipainojankkausta!
Riekerit ovat olleet kestävimpiä minulla. Olen lapsesta saakka saanut kengät tehokkaasti tuhottua viimeistään vuoden sisällä. Riekerit ovat käytössä nyt kolmatta vuotta eikä ole hajoamisen merkkejä.
Mulla on kohta 20 vuotta vanhat blendin lenkkarit. Muistan kun mietin 2006 että kohta ne varmaan hajoaa ja pitäisi löytää uudet... no ei hajonneet.
Riekerin talvisaappaat ovat myös aika kestäviä. Yleensä hajoaa eka vetoketju ja sen voi onneksi vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Sievin jalkineet on mulla kestäneet.
Ääni Sievin jalkineille myös täältä. Talvikengät kestää myös hyvin.
Eccon jakinnahkaiset kengät ovat olleet kestäviä, myös nupukkipäälliset.
10 vuoden ja satojen vuoristopatikoiden jälkeen vain pohjat on kuluneet sileiksi. :D Muuten kenkä olisi täysin käyttökelpoinen.
Minulle sopii usein miesten kenkien pienin koko, ja silloin valitsen ne. Ovat kestävämpiä kuin naisille suunnatut mallit.
Vierailija kirjoitti:
Eccon jakinnahkaiset kengät ovat olleet kestäviä, myös nupukkipäälliset.
10 vuoden ja satojen vuoristopatikoiden jälkeen vain pohjat on kuluneet sileiksi. :D Muuten kenkä olisi täysin käyttökelpoinen.
Minulle sopii usein miesten kenkien pienin koko, ja silloin valitsen ne. Ovat kestävämpiä kuin naisille suunnatut mallit.
Vie suutarille korjattavaksi nuo kengät, luulisi että pohjat saa vaihdettua tai "pinnoitettua".
Sievin jalkineet on mulla kestäneet.