Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytyy oikeasti kestäviä jalkineita?

Vierailija
30.07.2021 |

Siis sellaisia, mitkä kestää käytössä kauemmin kuin sen pari kesää?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievin jalkineet on mulla kestäneet.

Vierailija
2/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko painat? Kevyemmällä ihmisellä kengät kestävät. Itselläni samoja jalkineita käytössä lähes 10 vuoden ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaelluskaupoista löytyy kenkiä jotka kestävät vuosien käyttöä. Rahaa niihin saa laittaa tosin melko paljon

Vierailija
4/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestojalkine OY:n tuotteet ovat kestviä.

Vierailija
5/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kestäviä Gaborin kenkiä.

Vierailija
6/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko painat? Kevyemmällä ihmisellä kengät kestävät. Itselläni samoja jalkineita käytössä lähes 10 vuoden ajan.

Enemmän merkitystä on sillä miten paljon kenkiä käyttää. Osa kävelee paljon ja toiset kulkee autolla jne.

Vierailija
7/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän merkitystä on sillä miten paljon kenkiä käyttää. Osa kävelee paljon ja toiset kulkee autolla jne.

En omista autoa enkä edes polkupyörää. Kävelen kaikki työmatkat ja kauppareissut ym. Jopa halpistennarit kestävät ainakin 2-3 vuotta ihan kevyesti.

Vierailija
8/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoisilla näkee tosi pahoja jalkojen ja jalkaterän virheasentoja. Tekee ihan pahaa katsoa sitä kävelyä/lyllerrystä/vaappumista. On selvä, että tuossa kohtaa jalkineet eivät kestä kuin yhden sesongin - hyvä jos sitäkään.

Vierailija
9/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Oma työni on jatkuvaa liikkeessä oloa betonilattialla. Vapaa-ajalla lenkitän itseäni ja koiraa.

Kenkiä kuluu.

Birkenstockit ovat kestäneet työkenkinä jo pari vuotta, eikä vielä tarvitse vaihtaa.

Nokian ja Ilse Jakobsenin kumisaappaat kestävät hyvin kurasäällä.

Vibram fivefingersit ovat kestäneet useamman vuoden juoksua, samoin Niken lenkkarit.

Vejan tennistossut ovat myös käytössä neljättä vuotta. Converset eivät kestä samalla tavalla, vaan pohjan ristikko romahtaa.

Ostin viime talvena Varustelekan omat hyppymaiharit, jotka vaikuttavat hyviltä, ja joiden kestoa kaveri on kehunut. Omasta puolesta en vielä osaa sanoa, kun ovat noin uudet.

Aran avokkaat/korkokengät ovat kestäneet myös.

On hyvä, että kenkiä voi vaihdella joka sesongissa. Kenkien tulee olla myös sopivan kokoiset. Naftit kuluvat nopeammin.

Vierailija
10/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis selkeästi ylipainoinen, koska ei voi suoraan vastata.

Höpsistä. Pitkä ihminen voi painaa helkkaristi olematta ylipainoinen. Kiva kun pidät kiinnostavaa ketjua ylhäällä, mutta älä jauha roskaa.

Ei ap

Vierailija
11/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, ettei ainakaan tavaratalojen alennuksissa ole niitä parinkympin kenkäpareja.

Vierailija
12/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sievi, Rieker, Ecco.

Vierailija
13/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvikengät ja sandaalit: Ecco.

Nilkkurit: Janita.

Vierailija
14/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccon talvikengät voi kestää jopa vuosikymmenen.

Lenkkareista en tiedä... suosin Nikea ja Adidasta.

Työkengistäkään en tiedä. Metsurille Husqvarna.

Vierailija
15/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He'vetti sentään, kun mistään ei voi keskustella ilman ylipainojankkausta!

Vierailija
16/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riekerit ovat olleet kestävimpiä minulla. Olen lapsesta saakka saanut kengät tehokkaasti tuhottua viimeistään vuoden sisällä. Riekerit ovat käytössä nyt kolmatta vuotta eikä ole hajoamisen merkkejä. 

Vierailija
17/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta 20 vuotta vanhat blendin lenkkarit. Muistan kun mietin 2006 että kohta ne varmaan hajoaa ja pitäisi löytää uudet... no ei hajonneet.

Riekerin talvisaappaat ovat myös aika kestäviä. Yleensä hajoaa eka vetoketju ja sen voi onneksi vaihtaa.

Vierailija
18/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sievin jalkineet on mulla kestäneet.

Ääni Sievin jalkineille myös täältä. Talvikengät kestää myös hyvin.

Vierailija
19/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eccon jakinnahkaiset kengät ovat olleet kestäviä, myös nupukkipäälliset.

10 vuoden ja satojen vuoristopatikoiden jälkeen vain pohjat on kuluneet sileiksi. :D Muuten kenkä olisi täysin käyttökelpoinen.

Minulle sopii usein miesten kenkien pienin koko, ja silloin valitsen ne. Ovat kestävämpiä kuin naisille suunnatut mallit.

Vierailija
20/21 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eccon jakinnahkaiset kengät ovat olleet kestäviä, myös nupukkipäälliset.

10 vuoden ja satojen vuoristopatikoiden jälkeen vain pohjat on kuluneet sileiksi. :D Muuten kenkä olisi täysin käyttökelpoinen.

Minulle sopii usein miesten kenkien pienin koko, ja silloin valitsen ne. Ovat kestävämpiä kuin naisille suunnatut mallit.

Vie suutarille korjattavaksi nuo kengät, luulisi että pohjat saa vaihdettua tai "pinnoitettua".