Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako teillä olla tai sallitteko kumppanillenne vastakkaista sukupuolta olevia kavereita?

Vierailija
30.07.2021 |

Rajoitetaanko teillä parisuhteessa ystäväpiiriä siten, että siihen ei kuulu vastakkaista sukupuolta olevia henkilöitä?

Voitteko ilman kumppanin sanomisia tai mökötyksiä lähteä (kaksin) kahville miehen kanssa, jos olette nainen, tai toisin päin?

Tai onko ex-suhteissanne esiintynyt ilmiötä, että kumppani jopa osoittaa mieltään, mikäli vapaa-ajan seuralainen on vastakkaista sukupuolta?

Koskaan kohdanneet tällaista?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan kohdannut kyllä, mutta ei näin aikuisiällä jaksaisi. Saa hengailla kenen kanssa haluaa, emme muutenkaan asu yhdessä niin mistä minä hänen jokaisen liikkeensä edes tietäisin. Ja toisinpäin. Ja jos olisi pettämässä, niin kyttäämiseni tuskin ainakaan vahvistaisi asemiani. Aikuinen ihminen tietää mitä tekee, ja samaa luottamusta odotan toisinpäin.

N45

Vierailija
2/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoiteta. Miehellä useita naispuolisia kavereita joista tullut myös minun kavereita. Itsellä ei ole mies kavereita, jos ei työkavereita lasketa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla. Oikeastaan näen että on eduksi jos miehellä on naispuolinen ystävä. Niinkun oikeasti ystävä, jonka kanssa ei koe seksualista vetovoimaa. Se auttaa häntä näkemään asioita naisen silmin.

Vierailija
4/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyllä saa olla eri ja ihan samaakin sukupuolta olevia kavereita. Olen bi-nainen ja seurustelen naisen kanssa, joten vaikeaksi menisi kavereiden pito muuten.

Vierailija
5/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä voi olla yhteisiä ystäviä kumpaakin sukupuolta, mutta tuntuisi kyllä tosi oudolta jos jommallakummalla olisi vastakkaista sukupuolta oleva ystävä, jonka kanssa haluaa viettää vapaa-aikaa niin, että puoliso ei ole mukana. Meillä on kyllä niin yhteiset mielenkiinnon kohteet.

Vierailija
6/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei määritellä ihmisiä sukupuolen mukaan. He nyt vaan sattuvat olemaan joko miehiä tai naisia.

Vierailija
7/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä yritti rajoittaa ja siksi se onkin exä. En voi sietää mustasukkaisia ihmisiä. Silti se halusi parantaa tapansa ja lupasi jatkossa luottaa, mutten uskonut.

Vierailija
8/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoiteta. Emme kumpikaan usko että tässä iässä nyt yhtäkkiä löytäisimme vastakkaisesta sukupuolesta itsellemme bbf:t, kun meillä on ihan riittämiin kamuja molemmilla jo, sekä parhaat ystävät olemassa.

Vielä erikoisempaa olisi että joku mies tulisi tekemään itseänsä tykö minulle, tai vainen miehelleni, ihan vain kaveruudet mielessään :D Kyllä ne on nähty jo aiemmassa elämässä.

Molemmilla on ne kaverit jotka oli ennen seurusteluun lähtemistä, minulle naisia ja miehiä, miehellä pelkästään miehiä, eikä näistä ole koskaan tullut mitään riitaa. Uusia kavereita ei meille vastakkaisista sukupuolista tule, koska emme usko sellaisten syntymiseen puhtaasti platonisina enää tässä iässä.

Vierailija
9/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä voi olla yhteisiä ystäviä kumpaakin sukupuolta, mutta tuntuisi kyllä tosi oudolta jos jommallakummalla olisi vastakkaista sukupuolta oleva ystävä, jonka kanssa haluaa viettää vapaa-aikaa niin, että puoliso ei ole mukana. Meillä on kyllä niin yhteiset mielenkiinnon kohteet.

Minä en kestäisi parisuhdetta, jossa ei olisi mitään omaan. Monet meidän ystävät on ollut meidän elämässä paljon ennen meidän suhdetta, koska he on hyviä tyyppejä, eikä siksi että he on joko mies tai nainen.

Vierailija
10/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaalina minulla ei saa olla lainkaan kavereita.

Vierailija
11/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulla on seksuaalista vetovoimaa jokaisen vastakkaisen sukupuolen kaverini kanssa enemmän tai vähemmän. Mitään ei yleensä tapahdu, mutta eihän se vaadi mitään muuta kuin heikon hetken ja otolliset olosuhteet.

Vierailija
12/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kestäisi parisuhdetta, jossa ei olisi mitään omaan. Monet meidän ystävät on ollut meidän elämässä paljon ennen meidän suhdetta, koska he on hyviä tyyppejä, eikä siksi että he on joko mies tai nainen.

Niin meilläkin on kummallakin ollut vastakkaista sukupuolta olleita kavereita jo ennen parisuhdetta, mutta sitten parisuhteen aikana myös toisen aiemmista kavereista on tullut myös toisen kavereita. Varmaan koska kaikki pidämme samanlaisista asioista. Tuntuisi oudolta yhtäkkiä sulkea puoliso pois jostakin tapaamisesta.

Vierailija
13/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minulla on seksuaalista vetovoimaa jokaisen vastakkaisen sukupuolen kaverini kanssa enemmän tai vähemmän. Mitään ei yleensä tapahdu, mutta eihän se vaadi mitään muuta kuin heikon hetken ja otolliset olosuhteet.

Juuri tämän takia emme etsi vastakkaisesta sukupuolesta uusia "kavereita" itsellemme. Ekä edes siksi että me ajattelisimme kavereista näin, vaan siksi että se uusi kamu voi ajatella tuollaisia, ja vain odottaa sitä heikkoa hetkeä. Ei mitään syytä altistaa meille molemmille tärkeintä ihmissuhdetta tuollaisen takia.

Vierailija
14/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-miehelläni oli paljon naispuolisia kavereita ja hyvin pitkältä ajalta, en rajoittanut millään tavalla. Hän itse oli mustasukkainen jopa minun naiskavereistani, olisin saanut tavata lähinnä yhteisiä ystäviä. Jouduin välillä olemaan kiero järjestäessäni itselleni kaveriaikaa. Jälkeenpäin olen kuitenkin erossa säilyttänyt välit yhteisiin ystäviin, miespuolisiin myös.

Ihan parisuhteesta tai sen puutteesta riippumatta olen nykyisin vapaaehtoisesti haalimatta miespuolisia kavereita. Ne tuntemukset sieltä miesten puolelta eivät välttämättä ole puhtaan kaverillisia, ja sitten tulee draamaa ja hankalaa.

Vierailija
15/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus vielä alan seurustella, nostan kytkintä välittömästi jos mies alkaa yrittää karsia ystäviäni pois, sukupuolesta huolimatta.

Eksällä ei ollut lainkaan kavereita, ei miehiä eikä naisia, ja minut onnistui saada luopumaan lähes kaikista miespuolisista kavereistani. Tämän jälkeen alkoi yrittää karsia elämästäni myös kaverit, jotka ovat naisia.

Yks varoitusmerkki, jos mies kuvittelee että painan jokaista kaksilahkeista ja näin ollen en saisi kaveri olla heidän kanssaan.

Vierailija
16/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voisi kuvitella olevani parisuhteessa, jossa pitäisi kysyä lupaa mihinkään. Ihan vapaaehtoisesti olemme molemmat sitoutuneet toisiimme ja siihen, että seksuaalisuus on vain meidän välinen asia. Ystävien sukupuolta ei tulisi mieleenkään rajoittaa. Todellakin saa mennä kahville, syömään, harrastamaan, kylään ja ennen kuin muutimme yhteen niin puolisoni luona kävi jopa yökylässä hänen vanha naispuolinen ystävänsä.

Ystävyyssuhteiden rajoittaminen on henkistä väkivaltaa.

Vierailija
17/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa olla miespuolisia kavereita.

Mutta silloin pidättäydytään vain fwb jutussa.

Jos mielii avoliittoon tai alttarille, tuollainen touhu loppuu.

Kaikki maksaa jotakin. 

Vierailija
18/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo olemassaolevat kaverit, joiden kanssa on pitkä yhteinen historia on ok, mutta uusia ei enää haalita. En halua draamaa, sitä riittää ilman kolmansia pyöriäkin.

Testaamalla selviää, onko mieskaveri vain kaveri.

Nainen, tarjoa mieskaverille seksiä. Jos mies kieltäytyy, hän on vain kaveri.

Muussa tapauksessa hän on ketku ja huijari, kuten suurin osa miehistä.

Minkä takia pitäisi alkaa temppuilemaan tuollaisia joidenkin vastatavattujen uusien ihmisten kanssa, kun voi olla ystävystymättä sen kummemmin?

Vierailija
19/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Dracula kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo olemassaolevat kaverit, joiden kanssa on pitkä yhteinen historia on ok, mutta uusia ei enää haalita. En halua draamaa, sitä riittää ilman kolmansia pyöriäkin.

Testaamalla selviää, onko mieskaveri vain kaveri.

Nainen, tarjoa mieskaverille seksiä. Jos mies kieltäytyy, hän on vain kaveri.

Muussa tapauksessa hän on ketku ja huijari, kuten suurin osa miehistä.

Minkä takia pitäisi alkaa temppuilemaan tuollaisia joidenkin vastatavattujen uusien ihmisten kanssa, kun voi olla ystävystymättä sen kummemmin?

Et ymmärrä miehiä.

Taivaalla loistaa kuu.

Vierailija
20/69 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistunut, sieltä ne tunteet roihahti heti kun pieni vastamäki parisuhteessa.

Kaveruus = ei haittaa kuka näkee tai kuulee jutut

Ystävyys = uskoudutaan ja näytetään herkkä puoli. Jopa liioitellaan vastoinkäymisiä (= oman puolison vikoja ja omaa uhrautuvuutta). Herkkyys on aina intiimiä. Uskoutumiben on intiimisuhde jo ilman seksiäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi