Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, joiden nivelkivut helpottuneet ruokavalion muutoksella, mitä karsitte (gluteeni?) ja kuinka

Vierailija
30.07.2021 |

nopeasti helpottui?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi vegaaniseen ruokavalioon siirtyminen. Ikävä, ettei siitäkään ole apua ihan kaikille. Olen onnekas.

Vierailija
42/45 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteeni ja rypsi pois. Tein kyllä muutakin remonttia ruokavalioon, niin en tiedä mikä kaikki vaikutti juuri nimenomaan niveliin. Aloin syömään Kwasniewskin Optimal dietin tyyliä soveltaen. Eli ruokavalio koostui maaeläinrasvasta, eläinproteiinista ja kasveista. Sillä helpotti nivelet, kutinat ja hiivakierre. Myös migreenit jäi menneisyyteen niin, että lääkkeet vanhentui kaappiin. Ilahduttavana bonuksena kroppa mahtui jonkin ajan kuluttua pienempiin vaatteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni auttoi vegaaniseen ruokavalioon siirtyminen. Ikävä, ettei siitäkään ole apua ihan kaikille. Olen onnekas.

Mulla vegaaninen pahensi nivelkipuja ja aiheutti muitakin ongelmia.

Vierailija
44/45 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä "mekanismilla" gluteenin poisjättäminen auttaa nivelkipuihin? Jos ei esim. keliakiasta ole kyse?

Samalla mekanismilla kuin keliakiassakin.

Vierailija
45/45 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän selittää yksinkertaisesti gluteenin toimintaperiaatteen. Gluteeni kun kulkee ruoansulatusjärjestelmässä johonkin tiettyyn osaan suolistoa, se heikentää suolen seinämää ja päästää verenkiertoon kuonaa. Seurauksena se törky kulkeutuu esim juuri niveliin. Aiheuttaa autoimmuunireaktion ja tulehdusta. Ja tämä tapahtuu ihan kaikilla. Se on sitten henkilöstä kiinni, mitä oireita, kuinka vahvoja oireita ja haittaako ne henkilön elämää.