Te, joiden nivelkivut helpottuneet ruokavalion muutoksella, mitä karsitte (gluteeni?) ja kuinka
Kommentit (45)
Jätin tärkkelyksen pois.
Googleta ap hla b27, ja myös klebsiella siihen liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino aiheuttaa tulehdustilan , nivelet ei tykkää.
Ylipaino ei mitään tulehdusta aiheuta. Älä levittele väärää tietoa.
Maidottomuus auttoi, kun innostuin kokeilemaan vegaanihaastetta. Tai ehkä siinä samalla hyviä rasvoja tuli lisää, en tiedä eikä oikein kiinnosta. Enpä vain nähnyt syytä palata takaisin eläintuotteiden pariin, loppui myös punaisen lihan mukanaan tuomat epäedulliset asiat. Eli vegaaninen ruokavalio kaiken kaikkiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisen rasvakudos tuottaa koko ajan tulehdusaineita, voit itse hakea tietoa siitä, jos aihe ei ole tuttu.
Se rasvakudos on ns. aktiivista ja on varsinainen tulehdusainetehdas, ja tuottaa myös esim. hormoneita.
Ylipainoisilla on tuon takia koko ajan korkeat tulehdusarvot, ja ne kuolee sen takia helpommin mm. viruksiin, tulehduksiin sun muuhun.
Gluteeniton ja maidoton vei mulla kahdessa päivässä nivelkivut pois. Samalla vähensin sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoisen rasvakudos tuottaa koko ajan tulehdusaineita, voit itse hakea tietoa siitä, jos aihe ei ole tuttu.
Se rasvakudos on ns. aktiivista ja on varsinainen tulehdusainetehdas, ja tuottaa myös esim. hormoneita.
Ylipainoisilla on tuon takia koko ajan korkeat tulehdusarvot, ja ne kuolee sen takia helpommin mm. viruksiin, tulehduksiin sun muuhun.
Älä höpötä, syöty ruoka sitä tulehdusta aiheuttaa eikä se rasvakudos. Hanki tietoa, niin ei tarvitse tuollaisia sammakoita näppikseltä päästää.
Eli liha pois, viljat pois, maitotuotteet pois, sokeri pois.
Lanttu kouraan ja elämään rajoitettua elämää.
Voit unohtaa kyläilyt ja ravintolassa syömisen.
Munkki tai nunnaluostariin suoraan pysähtymättä missään ruudussa. Kaikilla ei edes ruokavalion optimointi auta, lisätään lääkitystä Trexania sen verran että hiukset tippuu päästä. Jos tämäkään ei tuo toivottua tulosta niin kortisonikuuri joka saa posket pullottamaan ja vie yöunet.
Olen ollut yli 12 vuotta vegaani, en käytä sokeria ja keliakian vuoksi viljoista tattaria ainoastaan. Mulla on reuma. Tänä kesänä ollut kipuja järkysti. Joutunut syömään Buranaa ja Panadolia. Saan biologista ja metojectia lääkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Sianliha pois. Kuormittaa munuaisia, kuten mikä tahansa yletön proteiinin syönti, lisäksi siinä on jokin ominaisuus, mikä on erityisen haitallinen, en muista mikä.
Tämä. Opin tämän asian lastenreumaa sairastavien sopeutumiskurssilla, missä olin siis lapseni kanssa. Sianlihan syönti loppui siihen.
Karsin kaloreita. Nivelkivut helpotti huomattavasti kun tippui normaalipainoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sianliha pois. Kuormittaa munuaisia, kuten mikä tahansa yletön proteiinin syönti, lisäksi siinä on jokin ominaisuus, mikä on erityisen haitallinen, en muista mikä.
Siis sulta ei löydy mitään perustetta sianlihan välttelylle. Muuta kuin, että liika on liikaa. Minkä tahansa liika syönti on haitaksi mihin tahansa.
Googlaamalla varmaan löytyy. Esim. lapsireumaatikoille ei sianlihaa suositella.
Viisastelu ja ärhentely vähemmälle, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Viljat, maitotuotteet ja sokeri pois. Kurkumaa, valkosipulia ja inkivääriä ruokaan.
Lisään viellä liiku,liiku.kipunkin lääke liie.käytä myös Rakenenne aine aptekista ostetuna tai mistä vaan: kasvisperäistä glucosamin.Toimivat edellä mainutut kaikki ,nivelrikko ymmKuten vierailian teksti liitenä.Toki märkä kostea sää.Säryt ymm.Älä anna periksi ei syy olla liikumatta,
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yli 12 vuotta vegaani, en käytä sokeria ja keliakian vuoksi viljoista tattaria ainoastaan. Mulla on reuma. Tänä kesänä ollut kipuja järkysti. Joutunut syömään Buranaa ja Panadolia. Saan biologista ja metojectia lääkkeenä.
Hei tässä kuumassa kesässä on ollut jotain! Itsellänikin ihan kauheat raastavat ja viiltävät kivut molemmissa jaloissa koko matkalta ja sittemmin myös alaselässä ja mulla ei oo ikinä ollut selkävaivoja.
Kananmuna-allergia ja nyt jos lähden kokeilemaan maidotonta ja viljatonta niin mitä esim. suosittelisitte aamupalaksi?
Vierailija kirjoitti:
Eli liha pois, viljat pois, maitotuotteet pois, sokeri pois.
Lanttu kouraan ja elämään rajoitettua elämää.
Voit unohtaa kyläilyt ja ravintolassa syömisen.
Munkki tai nunnaluostariin suoraan pysähtymättä missään ruudussa. Kaikilla ei edes ruokavalion optimointi auta, lisätään lääkitystä Trexania sen verran että hiukset tippuu päästä. Jos tämäkään ei tuo toivottua tulosta niin kortisonikuuri joka saa posket pullottamaan ja vie yöunet.
Lihaa ei pidä jättää pois. Viljaton ruoka riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vegaaninen ruokavalio ei ole hyväksi sairaille nivelille. Niin kuin olet itsekin huomannut.
Tämä ruokavalio auttaa, vaikkei kihtiä olisikaan:
https://www.reumaliitto.fi/fi/reuma-aapinen/hyva-tietaa/ravitsemustieto…